Paco Santiago Marín 2004 fichte

U wilt een gitaar kopen of verkopen. U bent op zoek naar materiaal. Of musici om een ensemble te vormen.
Benito

Paco Santiago Marín 2004 fichte

Bericht door Benito » vr sep 30, 2005 7:12 pm

Hallo,

Mijn vrouw verkoopt een Paco Santiago Marín 2004 (Granada), fichte (vuren), indrukwekkende bassen (vooral voor een gitaar met fichten bovenblad) maar toch een echt goed evenwicht, top mechanieken van Knut Welsch. Helemaal nieuw. 4.800 euro. Reden voor verkoop is dat wij verschillende andere gitaren hebben...
Ricardo Gallén speelt een Marín (topbouwer in Spanje).

Annemarie

Bericht door Annemarie » vr sep 30, 2005 11:00 pm

Hmmz, moet ik toch nog even doorsparen hoor.

Benito

Marín

Bericht door Benito » ma okt 03, 2005 6:44 pm

Dat begrijp ik, maar we spreken over een top concertgitaar, ik denk een betere dan de gitaren die in Brussel 6.000 of meer kosten... Plus nog mechanieke van de allerbeste kwaliteit (de gitaren in de winkels hier hebben dat niet).

vabulo

Re: Paco Santiago Marín 2004 fichte

Bericht door vabulo » do okt 06, 2005 6:04 pm

Benito schreef: top mechanieken van Knut Welsch
Knut Welsch is een gitaarbouwer die in het geheel geen stemmechanieken maakt voor gitaren
Op de top reeks concert gitaren van Paco Santiago Marín vindt je wel hoge kwaliteitsmechanieken van Shaller die ook door de Duitse Luthier Hauser worden gebruikt.
Ben jij de eerste gebruiker?
Rechtstreeks bij Paco Santiago Marín gekocht of via een distributiekanaal?

Benito

Marín 2004

Bericht door Benito » do okt 06, 2005 7:03 pm

Ja, hij is bouwer, maar maakt ook mechanieken, sorrie.
Ik heb een foldertje van hem ontvangen, mijn vrouw heeft een gitaar gekocht van Marín zelf (in mijn aanwezigheid) met Knut Welsch mechanieken; een vriendin van ons heeft ook Welsch op zijn Marín.

Ofwel loog Paco Marín en bestaat die Welsch die mijn foldertje gestuurd hebt niet... Maar ik twijfel eraan.

Het is ook waar dat Marín andere mechanieken plaatst op zijn gitaren, volgens wat hij in stock heeft waarschijnlijk. Ik heb zelf ene met Gotoh en mijn vrouw heeft een andere met Rodgers.

We zijn de eerste gebruikers (behalve van die met Rodgers).

Ach, nog iets, Cotsiolis heeft ook Knut Welsch mechanieken op zijn ceder Paco Marín.

annoost

Bericht door annoost » do okt 06, 2005 10:55 pm

Ik had die Knut Welsch mechanieken ook al opgezocht via het internet, maar ik heb ze ook nog niet teruggevonden enkel de gitaren...
Benito ,heb je eigenlijk geen foto van de gitaar?? Het is altijd leuk om er een fotootje van te zien.

Ann

vabulo

Bericht door vabulo » vr okt 07, 2005 12:34 am

@ Benito,

In mijn reactie staat inderdaad “Knut Welsch is een gitaarbouwer die in het geheel geen stemmechanieken maakt voor gitaren”
Ik begrijp dan niet waarom Knut Welsch op zijn eigen gebouwde top gitaren mechanieken van “Freewheel” plaatst.
Het is wel mogelijk dat hij deze ook verkoopt of er de distributie van heeft.
Deze“Freewheel” zijn hoogwaardige Japanse mechanieken ( volgens mijn bronnen ) die ondermeer door de Madrileense gitaarbouwer Conde Hermanos worden geplaatst op hun topmodel “Felipe V” ( prijsklasse van dit instrument is meer dan 15.000 Euro in de distributieketen ). Op ditzelfde model van Conde Hermanos passen ze ook nog de duurdere Rodgers toe.
Wat typisch is voor de Japanners is hun creativiteit in het kopiëren.
Zo heeft Gotoh ( serie 510 ) en Freewheeler de Rodger’s mechanieken weten na te bootsen in één van hun modellen en dit met een mechanische kwaliteit die de Rodger’s zeker benadert of zelfs overtreft.
Verleden week had ik nog een gesprek met een Madrileense gitaarbouwer die de kwaliteiten van deze Gotoh mechanieken volledig beaamde Hij maakte hierbij de vergelijking met een Rolls-Royce auto ( = Rodger’s ) en een “Japanese car.

NB: Kan je een foto op dit forum zetten van de mechanieken van jouw Paco Santiago Marín en eventueel van de ganse gitaar?( dit verkoopt ook beter)

Benito

Bericht door Benito » ma okt 10, 2005 6:41 pm

vabulo schreef:@ Benito,

In mijn reactie staat inderdaad “Knut Welsch is een gitaarbouwer die in het geheel geen stemmechanieken maakt voor gitaren”
Ik begrijp dan niet waarom Knut Welsch op zijn eigen gebouwde top gitaren mechanieken van “Freewheel” plaatst.
Het is wel mogelijk dat hij deze ook verkoopt of er de distributie van heeft.
Deze“Freewheel” zijn hoogwaardige Japanse mechanieken ( volgens mijn bronnen ) die ondermeer door de Madrileense gitaarbouwer Conde Hermanos worden geplaatst op hun topmodel “Felipe V” ( prijsklasse van dit instrument is meer dan 15.000 Euro in de distributieketen ). Op ditzelfde model van Conde Hermanos passen ze ook nog de duurdere Rodgers toe.
Wat typisch is voor de Japanners is hun creativiteit in het kopiëren.
Zo heeft Gotoh ( serie 510 ) en Freewheeler de Rodger’s mechanieken weten na te bootsen in één van hun modellen en dit met een mechanische kwaliteit die de Rodger’s zeker benadert of zelfs overtreft.
Verleden week had ik nog een gesprek met een Madrileense gitaarbouwer die de kwaliteiten van deze Gotoh mechanieken volledig beaamde Hij maakte hierbij de vergelijking met een Rolls-Royce auto ( = Rodger’s ) en een “Japanese car.

NB: Kan je een foto op dit forum zetten van de mechanieken van jouw Paco Santiago Marín en eventueel van de ganse gitaar?( dit verkoopt ook beter)
Hallo,

Wel, die Freewheel mechanieken werden mij als door Knut Welsch gemaakte mechanieken voorgesteld, door hem (ik begrijp Duits niet zo goed en hij Engels ook niet zo goed) en door Marín (ik begrijp hem beter daar ik ook Spaans goed ken). De brochure geeft geen Japanse makelij aan als ik me niet vergis. Freewheel zou de benaming waaronder hij zijn mechanieken zou willen verkopen.
Wat kan ik zeggen van het Japanse verhaaltje? Ik weet er niks van dus.
Ik weet wel dat de Frrewheel iets verschillen van die Rodgers daar de draaiende stukken in het hoofd eigenlijk binnen een plastiek "goot" zitten en het hout niet raken (en mogelijks beschadigen) dus. Stijl is ook totaal anders dan de Rodgers - het is dus duidelijk geen kopie op dat vlak.
Ik weet van Rodgers kopieën van Gotoh dat ze wel de look van de Rodgers hebben (ik had die op een andere gitaar).

Hoewel ik een Toyota heb (waarvan ik erg tevreden ben trouwens) vind ik die vergelijking niet gepast, als het gaat op de Freewheel die wij hebben op die Marín dus (niet de Rodgers kopieën van Gotoh). De Freewheel is misschien geen Rolls-Royce, maar wel een top Mercedes dan (allez, misschien een top Lexus als je echt wil).

Voor de foto's, kan je gaan naar de Franse versie van Delcamp. Ik weet nu niet meer hoe ik dit moet doen om die ook hier te krijgen.

***** Hallo, ik heb de rechtstreekse link naar franse site weggehaald. De website is gebaseerd op een cookies systeem, dat heel slecht linken naar de andere fora verdaagt :oops: :oops: :oops:
Mr. Delcamp heeft gevraagd om genadeloos te knippen voordat alles in de war raakt.
Je kan de fotos op de franstalige site vinden, verkoop van gitaren, zelfde referentie als op dit forum: Paco Santiago Marín 2004. Een gewone registratie volstaat om toegang te krijgen. Sorry voor het ongemak. *****
Marie-Claire

Laat maar iets weten als je een foto van die Japanse Freewheeler kan vinden. Ik heb niets gevonden. Het is toch blijkbaar van Knut Welsch.

vabulo

Bericht door vabulo » do okt 13, 2005 11:20 am

Ben op de Franse site gaan kijken. De stemmechanieken zijn inderdaad “ Freewheel” mechanieken.
Dezelfde stemmechanieken worden inderdaad ook toegepast op de Conde Hermanos.( één van de bronnen)
Mooi instrument. Heb je dit rechtstreeks bij de bouwer gekocht? Wat was de aankoopprijs?

Benito

Marín 2004

Bericht door Benito » do okt 13, 2005 6:56 pm

Wel, het is mij een raadsel dan wat er allemaal vertelt wordt...
Ik heb een pdf-bestand over die mechanieken teruggevonden en er staat: "die freewheel mechanik is eine gemeinsame produktion von roland chrosziel und Knut Welsch" - dus niets te maken met Gotoh dus. Ik kan je die pdf brochure bezorgen als je wil. Het is waarschijnlijk te zwaar (963k) voor een privé bericht. Geef mij je mail.

In ieder geval zijn die uitstekende mechanieken.

Mijn vrouw (Catherine Carp) heeft de gitaar bij Marín aangeschaft tegen 4.420 euro toen (juli 2004 - na meer dan twee jaar wachten)- met faktuur. De prijs vandaag bedraagt ten minste 5.000 zonder die Freewheel - wachtltijd is hoogstwaarschijnlijk ook twee jaar ten minste. De gitaar heeft binnen de cabine met ons teruggevlogen uit Granada - zonder enige risico dus - en we hebben nog de tickets om dit te bewijzen (300 euro).

vabulo

Bericht door vabulo » do okt 13, 2005 8:56 pm

Ik stuur je nog vandaag het E-mail adres naar waar je de PDF file kan versturen.
Bedankt voor de info.