DVD/video

Alles wat met lesmateriaal te maken heeft: boeken, CD's, videos, websites (ahum), leraars, (ahum, ahum), leerlingen (ahum, ahum, ahum).
Jean

DVD/video

Bericht door Jean » wo aug 31, 2005 7:29 pm

Een absolute aanrader van mij is de dvd 'pumping nylon' van Scot Tennant. Ook zijn boeken genaamd 'Classical guitar method' zijn goed.

Ik heb de dvd overigens besteld bij http://www.lacg.net
Is een amerikaans webpage..dus een bestelling kan een week of 2 op zich laten wachten...transport kan ook tot zo'n 10 euro oplopen. Maar het is wel betrouwbaar en een van de weinige sites waar ik deze dvd heb gezien.

Lessen van de dvd houden in:
-zitpositie
-nagelonderhoud
-linker en rechterhandpositie
-(opwarm)oefeningen
-toonladders
-arpeggio
-tremolo
-enz. enz.
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

swastassijns

Bericht door swastassijns » ma okt 10, 2005 1:01 pm

Dag Jean,

heb jij ondertussen deze DVD in huis? Vind je hem goed?
Er is ook een gelijknamig boek van Scot Tennant, heb je dat ook??

Ik overweeg ook om deze dingen aan te kopen, maar ik wou vooraf weten wat jou ervaringen hiermee zijn?

alvast bedankt!

Jean

Bericht door Jean » di okt 11, 2005 12:37 pm

ik heb hem al. Jammer genoeg heb ik er weinig tijd voor gehad. Ik denk dat het vooral een goede is voor de 'student'.
Voor echte gevorderden zijn sommige zaken misschien te summier, alhoewel er goede oefeningen worden aangeboden die altijd wel handig zijn.
Ik denk dat het een goede aanzet geeft t.o.v. een begin te maken in technieken en probeert om de basis goed uit te leggen.
Ik heb al eens op een engels klassiek gitaar forum gekeken voordat ik de eerste keer hier kwam en daar werd deze DVD echt zeer geprijsd.
'We all do have limits'
-Scot Tennant-