je favoriete CD

Wat is jullie favoriete muziek, favoriete CD's?
e.zurcher

je favoriete CD

Bericht door e.zurcher » zo aug 28, 2005 11:43 pm

Op dit forum ben ik nog geen rubriek tegengekomen met tips voor mooie gitaar CD's. Daar wil ik nu mee beginnen.

De Amerikaanse gitarist Jason Vieaux heeft prachtige Zuid-Amerikaanse muziek opgenomen onder de titel Guitar Recital (Naxos label: 8.553449).
Daarop zijn werken van Jose Luis Merlin, M.D. Pujol, Julian Orbon, Ian Krouse, Barrios, Jorge Morel en Fernando Bustamente te beluisteren.
Een aanrader!

Wie heeft er nog meer tips? Wie weet, worden we door een tip geinspireerd nieuwe muziek te ontdekken.
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma aug 29, 2005 7:43 am

Dag Erik, ik vind dit een mooi idee.

Ik heb momenteel twee favorieten.
De ene is "John Williams plays Barrios", bij Sony. Veel commentaar zal deze combinatie niet behoeven.
Een andere door Anielo Desiderio, "20th century sonatas", modern werk van Brouwer, Dyens, José en Ginastera. Bij Frame. Je moet wel van modern houden.

Marie-Claire

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » ma aug 29, 2005 8:29 am

Ik ken beide Cd's: Anielo Desiderio heeft nog andere, ook mooie Cd's opgenomen.

Een andere favoriet van mij is de Cd Denouement van Andrew York. Deze hedendaagse gitaris/componist maakt Renaissance-achtige muziek met moderne harmonieën. Heel fascinerende combinatie.
Erik Zurcher

swastassijns

Bericht door swastassijns » ma aug 29, 2005 8:38 am

Mijn favoriete CD is momenteel 'Message of the Sea - Celtic Music for Guitar' van David Russell. Hij brengt er een aantal eigen arrangementen van Keltische traditionals en ook enkele 'klassiekere' stukken van Guillani en Sor die wat Schots aandoen. Van Russell's arrangementen op de CD bestaat er ook een boekje en daaruit ben ik momenteel nog steeds 'Neil Gow's Lament for the death of his 2nd wife' aan het leren.

Een tweede CD die momenteel bij mij hoog scoort is 'Confesión': muziek van Barrios-Mangoré gespeeld door Alexander Sergei Ramirez.

Swa.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma aug 29, 2005 9:38 am

Dag Erik,
Zou je me de referentie van York kunnen opgeven (boek + CD), en waar je het hebt gevonden? Ik zou het willen aanschaffen. Ik ben bezig met de "Chant". Bedankt.
:okok:
Marie-Claire

(ik heb ondertussen een nieuwe rubriek gemaakt, en de boodschap verplaatst).

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » ma aug 29, 2005 12:00 pm

Andrew York's CD: Denouement is uitgebracht op het GSP label (GSP 1007 CD) in 1994 en is in de USA uitgeroepen tot beste klassieke CD van het jaar.

(Wij, muziekminnaars, geloven natuurlijk niet in een klassieke hitparade. Het blijft appels met peren vergelijken. Is Bach beter als Sor? Wees er dankbaar voor dat er zoveel goede muziek gemaakt wordt. Ik draaf, geloof ik, weer eens door)
Erik Zurcher

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » ma aug 29, 2005 12:19 pm

Doe maar !!! Je hebt gelijk :)

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » zo sep 04, 2005 12:20 am

Nog een favoriete Cd van mij: Guitar music of South-America van Nathasja van Rosse met werken van Astor Piazzolla, Leo Brouwer, Ponce en Barrios.
Je kunt de CD beluisteren en bestellen bij http://www.guitarosse.com
Erik Zurcher

Joris

Bericht door Joris » do sep 15, 2005 10:47 pm

Ik ben volledig in de ban van Madredeus (twee schitterende gitaristen). Een geschenk uit de hemel al ben ik niet gelovig :)
Ik kan alleen maar iedereen warm aanbevelen eens een concert van hen bij te wonen.

limid

Bericht door limid » vr sep 23, 2005 7:05 pm

ik hoor graag klassieke muziek maa rheb er geeen kan iemand mij een helpen mooie met mooie muziek?:p :p

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr sep 23, 2005 7:13 pm

Dag limid,
Wat voor stijl heb je graag? En gitaar of niet gitaar?
Hoe oud ben je? Dat speelt ook mee.
:wink:
Marie-Claire