Luc

Laat hier uw visitekaartje achter, zodat medeforumleden beter kennis kunnen maken.
Lucdb

Luc

Bericht door Lucdb » za okt 15, 2005 10:52 am

voornaam: Luc
leeftijd: 49 jaar
ik speel gitaar sedert: 5 jaar muziekacademie
met welke methode bent u begonnen: Armand Coeck
uw favoriete gitaristen (maximum 3): Harry Sacksioni, Nikita Koshkin, Eric Clapton ...
uw favoriete uitvoerders (behalve gitaristen, spreekt vanzelf):
uw favoriete gitaarcomponisten: Bach, Brouwer, Dowland, Piazolla, ...
uw favoriete componisten (behalve gitaar, spreekt vanzelf): Vivaldi, Mozart
welke muzikale stijl spreekt u het meest aan, of welk tijdperk: Renaissance, Barok
welk(e) stuk(ken) bestudeert u momenteel: 6 Variaties op Handel van Giuliani
welk stuk speelt u het liefst: Vincent - Don Mc Lean
wat is het moeilijkste stuk dat u ooit heeft gespeeld: Prelude van Weiss
welk gezegde is het meest van toepassing op uw gitaar: de leukste hobby
wat wilt u verder nog kwijt:

Simonette

Bericht door Simonette » za okt 15, 2005 10:46 pm

Hallo Luc...ik hoor steeds maar over die Coeck...in België wordt zijn methode net zoveel gebruikt als bij ons bijvoorbeeld Cees Hartog's Gitaarstarter geloof ik? Ik word er inmiddels echt nieuwsgierig naar en ik ga volgende week of zo eens kijken in de muziekzaak of die methode hier ook te krijgen is. Je speelt graag Vincent van Don Mc lean lees ik. Is dat een bewerking (bijv. popsongs van Cees Hartog) of zing je erbij?? Verder welkom op het forum...ik geloof niet dat ik je eerder hier "zag", groeten Simonette

annoost

Bericht door annoost » zo okt 16, 2005 12:02 am

simonette;

Is dat interessant
popsongs van Cees Hartog
?
Welk niveau ongeveer???

Ann

Lucdb

Bericht door Lucdb » zo okt 16, 2005 10:59 am

Simonette,

de gitaarmethode van Coeck is eigenlijk een verzameling van allerlei muziekstukken van verschillende stijlen en verschillende componisten o.a. Bach, Carulli, Mertz, Sor, Carcassi, Tarrega ...
Het zijn stukken die in moeilijkheidsgraad gaan van heel eenvoudig, echt beginnerswerk dus (lagere graad L2), tot redelijk moeilijke stukken (middelbare graad M3) Het is dus echt wel een gitaarmethode, Armand Coeck was trouwens zelf gitaarleraar.
Van Vincent van Don Mc Lean speel ik de versie die onlangs in het tijdschrift Gitarist (van augustus 2005) verschenen is. Het zou gaan om de originele uitvoering, en ik vind het nog altijd een prachtig stuk, volgens mij één van de mooiste akoestische nummers die ooit uitgebracht zijn, en het is eigenlijk helemaal niet moeilijk om spelen.
En neen Simonette, ik zing er niet bij, uit respect voor mijn huisgenoten !

groetjes !

annoost

Bericht door annoost » zo okt 16, 2005 3:04 pm

Ik zie Luc dat je de variaties op een thema van Handel van Giuliani leert , die zijn toch ook niet zo eenvoudig ( ze liggen hier ook klaar in de hoop er een mp3 van te maken)
Dan zal het toch ook niet lang meer duren voor je de fantasia aankunt.

groetjes Ann

Simonette

Bericht door Simonette » zo okt 16, 2005 11:08 pm

annoost schreef:simonette;

Is dat interessant
popsongs van Cees Hartog
?
Welk niveau ongeveer???

Ann
Dag Annoost, Cees Hartog heeft een serie met pop arrangementjes uitgebracht inderdaad. Ze zijn niet echt heel makkelijk. Positiewisselingen, barrées, akkoorden, rechterhand met snaren "er tussen uit"...ik leg het zo maar uit omdat wij helaas niet zo'n handig graadstelsel hebben in NL. Een greep uit de songs: Wonderful tonight,Vincent (dus), I'll have to say I love you in a song, As tears go by, And I love you so. Ook tekst en akkoorden erbij. Voor zover mij bekend 3 delen.

Simonette

Bericht door Simonette » zo okt 16, 2005 11:09 pm

Hoi Luc,

Thanks voor de uitleg. Ik zal hier in NL eens kijken of die Coeck-methode verkrijgbaar is 8)

annoost

Bericht door annoost » ma okt 17, 2005 12:23 am

Dat lijkt mij interessant Simonette. Zolang het niet te eenvoudig is want dan trekt het meestal niet meer op veel en niet à la Dyens want dat is meestal zeer moeilijk.
Ik zal het eens moeten opzoeken.
Ann

Lucdb

Bericht door Lucdb » ma okt 17, 2005 8:03 am

Simonette, Ann

van "Popsongs for Classical Guitar" bestaan er zeker 4 deeltjes, ik heb ze allemaal en er staan inderdaad echt leuke dingen in.
Qua moeilijkheidsgraad zou ik zeggen tussen eind lagere graad (L4) tot middelbare graad !

groetjes Luc