Just Merks

Laat hier uw visitekaartje achter, zodat medeforumleden beter kennis kunnen maken.
Just Merks

Just Merks

Bericht door Just Merks » ma sep 12, 2005 10:00 pm

voornaam: Just
leeftijd: 52 (Vandaag geworden 24-9)
ik speel gitaar sedert: 36 jaar
met welke methode bent u begonnen: Les van mijn oom met boekjes van Ilja Kroon.
uw favoriete gitaristen (maximum 3): Segovia, Yepes, Sacksioni
uw favoriete uitvoerders (behalve gitaristen, spreekt vanzelf):
uw favoriete gitaarcomponisten: Geen favoriet, ligt aan mijn bui.
uw favoriete componisten (behalve gitaar, spreekt vanzelf): Bach.
welke muzikale stijl spreekt u het meest aan, of welk tijdperk: Van Metalica tot Klasiek, en alles wat er tussen in zit.
welk(e) stuk(ken) bestudeert u momenteel: Lagrima, Choros
welk stuk speelt u het liefst: Vila Lobos Prelude nr 1 en 2 ( Maar die lukken nog niet helemaal)
wat is het moeilijkste stuk dat u ooit heeft gespeeld: Omdat Victor Jara zong Harry Sacksioni
welk gezegde is het meest van toepassing op uw gitaar: Daar is al genoeg over gezegd en geschreven. (Zie de gitaar als vrouw in form gitaar)
wat wilt u verder nog kwijt:
Vroeger heb ik een aantal jaar van mijn oom les gehad. Dat was erg leuk, want dat duurde de hele avond. Hij haalde ook iedereen binnen die hij leuk of mooi muziek vond spelen. Van een zwerver met mond harmonica tot een half zigeuner orkest. Heb van hem ook nog de beginselen van flamenco gehad. Dus de tremolos lukken aardig. De rest ben ik al vergeten. De goede man is helaas te vroeg overleden. Daarna nog een jaar les gehad van mevrouw die het als bijverdienste deed als de kinderen lagen te slapen. Was wel een aardige theemuts maar veel inspiratie heeft me dat niet gegeven. Ik denk dat ik de laatste weken via dit forum meer geleerd heb als daar. Ik heb (geheel voor niks, koste me trouwens nog een hoop bier ook) nog een drietal vrienden twee jaarde beginselen bijgebracht. Noten leren, toonladders, eenvoudige stukjes van Sor. OP een bepaald moment vond ik dat ik ze niets meer bij kon brengen. De een werd goed de andere leerde het nooit. Ik raade ze aan echt les te gaan nemen. Helaas heeft niemand dat echt gedaan.
Zelf vind ik dat ik het mooiste speel tussen 11 en 12 uur s'avonds als niemand luistert. Maar harde bewijzen heb ik daar niet van.
Laatst gewijzigd door Just Merks op za sep 24, 2005 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zint eer gij begint.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma sep 12, 2005 10:12 pm

Bedankt voor de kennismaking Just.
Nog heel veel snuffelplezier op de site.
Marie-Claire