Annoost

Laat hier uw visitekaartje achter, zodat medeforumleden beter kennis kunnen maken.
annoost

Annoost

Bericht door annoost » za jul 30, 2005 1:52 am

voornaam: Ann
leeftijd: 43
ik speel gitaar sedert: mijn10 jaar
met welke methode bent u begonnen: Pablo Van Moorst
uw favoriete gitaristen (maximum 3): varieeert volgens het stuk dat ze spelen
uw favoriete uitvoerders (behalve gitaristen, spreekt vanzelf): ?
uw favoriete gitaarcomponisten: Rodrigo,Piazolla, Bach
uw favoriete componisten (behalve gitaar, spreekt vanzelf): Wagner;moussorsky
welke muzikale stijl spreekt u het meest aan, of welk tijdperk: verandert steeds
welk(e) stuk(ken) bestudeert u momenteel: fantasia(Dowland)En los trigales (Rodrigo)
welk stuk speelt u het liefst: ??
wat is het moeilijkste stuk dat u ooit heeft gespeeld: ?theme varie et finale (Ponce)
welk gezegde is het meest van toepassing op uw gitaar: een trouwe vriend, die ik eventjes verwaarloosd heb, maar nu terug koester
wat wilt u verder nog kwijt:dat dit moeilijk is, vandaar de vraagtekens

Lucdb

Bericht door Lucdb » zo okt 16, 2005 11:22 am

Ann,

ik zie dat jij momenteel Fantasia van Dowland instudeert.
Ik vind dit zelf een heel heel mooi, maar moeilijk stuk, ikzelf ben er nog niet aan toe.
Ik heb nog een oude LP liggen, Tabernakel van Jan Akkerman, waar Jan zelf dit stuk op speelt, en ik heb altijd gedacht dat het met 2 gitaren samen gespeeld werd ! Het is echt een krachtig en sprankelend gespeelde versie. (alleen jammer van het LP gekraak)
Studeer jij dit op eigen houtje of onder begeleiding ?
Zelf speel ik ook al van mijn 16 jaar, maar heb eigenlijk altijd maar wat "aangemodderd" totdat ik 5 jaar geleden de stap gezet heb naar de muziekacademie.
Sindsdien ben ik er pas echt serieus op vooruit gegaan !

veel succes ermee !

annoost

Bericht door annoost » zo okt 16, 2005 3:00 pm

Lucdb

Ik studeer zonder begeleiding. Ik heb de volledige opleiding in het stedelijk conservatorium doorlopen en kan dus enkel nog prive les volgen.
Bij de mp3's staat een opname van de fantasia maar de kwaliteit is niet echt goed te noemen. Ik zal nog eens een nieuwe versie opnemen.
Ik heb na mijn opleiding in het conservatorium wel een 15 tal jaar nagenoeg niet meer gespeeld (sporadisch nog es)
Het was dus niet zo evident om terug te herbeginnen. Stukken als de Dowland speelde ik toen ook al (weliswaar ook niet volledig afgewerkt) en heb ik nu dus hernomen.
Ik heb de Fantasia ook op een lp staan van Betho Davezac, die eeen lp gemaakt heeft met enkel Elisebethiaanse muziek erop.
Veel succes en zet eens een mp3 op de site ok?

Ann