E.Zurcher

Laat hier uw visitekaartje achter, zodat medeforumleden beter kennis kunnen maken.
e.zurcher

E.Zurcher

Bericht door e.zurcher » wo jul 27, 2005 2:30 pm

voornaam: Erik
leeftijd: 52
ik speel gitaar sedert: vanaf mijn 10e, maar ben pas een jaar of 5 geleden op les gegaan.
met welke methode bent u begonnen: die van mijn leraar
uw favoriete gitaristen (maximum 3): Jason Vieaux, Manuel Barrueco, Vicente Amigo
uw favoriete uitvoerders (behalve gitaristen, spreekt vanzelf): Astor Piazzolla, Alicia de Larrocha, Joni Mitchell
uw favoriete gitaarcomponisten: Maximo Diego Pujol, Villa-Lobos, Leo Brouwer, Barrios
uw favoriete componisten (behalve gitaar, spreekt vanzelf): A. Piazzola, De Falla, Albéniz.
welke muzikale stijl spreekt u het meest aan, of welk tijdperk: eigentijdse muziek, Zuid-Amerikaans.
welk(e) stuk(ken) bestudeert u momenteel: Bagatelle en In sorrow's wake van Andrew York
welk stuk speelt u het liefst: Tristango en vos, M. D. Pujol
wat is het moeilijkste stuk dat u ooit heeft gespeeld: Le Catedral, Allegro Solemnelle van Barrios en sommige etudes van Villa-Lobos.
welk gezegde is het meest van toepassing op uw gitaar: TLC, tender loving care
wat wilt u verder nog kwijt: ik ben blij dat gitaarspelen mijn hobby is. Het zal maar je vak zijn: keihard studeren om op niveau te blijven, nauwelijks ervan kunnen leven, een slavenleven! Daarentegen speel ik alleen wat ik mooi vind, geen vervelende toonladders, solvege, contrapunt, etc. Helaas kies ik altijd te moeilijke stukken, want wat ik interessant vind, blijkt meestal moeilijk speelbaar te zijn.