Plankenkoorts

Hoe neem ik mezelf op.
Just Merks

Plankenkoorts

Bericht door Just Merks » vr sep 09, 2005 8:23 pm

Wie heeft hier ook zo'n last van. Je speelt een stuk tien keer zonder problemen, maar zo gauw als je gaat opnemen gaat het geen een keer goed. Zou een valiumpje of een fikse borrel helpen?

:oops: :reflechir:
Zint eer gij begint.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr sep 09, 2005 9:18 pm

Ik hoop dat Frank langskomt, voor een paar tips....
Ik heb er zelf ontzettend last van....

De beste raad is nog die van mijn dochter. Die heeft ballet op hoog niveau gedaan. Ze zegt: de eerste keer optreden is super eng. De twee keer en derde keer ook. Daarna wordt het eng. Tenslotte zit je juist met genoeg kriebels in de buik om er iets goeds van te maken.

Als beginnende volwassene vind ik dit wel een tekortkoming, nl. dat je als volwassene "altijd" teveel kriebels hebt voor een optreden, maar dat er niet genoeg optredens zijn om te leren relativeren.

Marie-Claire

Jean

Bericht door Jean » za sep 10, 2005 12:40 pm

Ja, wat ik heb gemerkt is dat je het gewoon vaak moet doen.
Ik heb met live spelen van gitaar recentelijk mijn eerste eervaring gehad. Ik was plotseling voor mijn gevoel 3 niveua's naar onder gezakt :?

Dus als je live speelt de eerste keren, neem dan een stuk wat je makkelijk aan kunt. Dat wordt moeilijk genoeg.

Het voordeel bij opnemen is, dat je slechte opnames kunt weggooiien en de dag erna gewoon opieuw kunt proberen totdat het goed is.

Ga je in ieder geval niet teveel frustreren op opnames in het begin. Als het een beetje klooiien is, is dat niet erg. Na een tijdje kun je binnen een paar takes wel een redelijke opname maken ;)
'We all do have limits'
-Scot Tennant-