Aziatische keukenrecepten gezocht

Klassieke gitaar is niet onze enige passie. Deze rubriek dient om beter kennis te kunnen maken, andere hobbies te delen, te kletsen over van alles en nog wat, of de laatste "gitaristenmop" te posten
Marie-Claire

Aziatische keukenrecepten gezocht

Bericht door Marie-Claire » ma jul 04, 2005 8:45 pm

Hallo, ik ben Marie-Claire. Naast klassieke gitaar heb ik nog andere hobbys. Zou hou ik van lekker koken, en daarna lekker eten. Ik hou heel erg van de Aziatische keuken, wie kan me een paar lekkere recepten opsturen (liefst niet te moeilijk, en met ingrediënten waar gemakkelijk aan te komen is).
Tot binnenkort.

Simonette

Bericht door Simonette » do sep 08, 2005 6:48 pm

Hoi Marie-Claire, hou je van Indisch eten? Ik kom uit een Indisch nest en heb echt heel lekkere recepten van mijn oma geleerd....maar hebben jullie de echte ingrediënten wel in België...? Djeruk Purut, Salem, Sereh, Djahé, trassi etc.? Wij kopen dat hier bij onze "Toko's", maar in België heb ik zelfs nooit een indisch restaurant gezien geloof ik.... :cry:

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do sep 08, 2005 7:03 pm

In Antwerpen vind je alles....
Er bestaat een stadswandeling waarmee je alleen maar langs alle mogelijke exotische handelaars langsloopt. Aziatisch, Afrikaans, Zuid-Amerikaans....
Marie-Claire

Simonette

Babi Ketjap

Bericht door Simonette » vr sep 09, 2005 2:24 pm

OK Marie-Claire, dat klinkt dus goed. Een receptje wat erg makkelijk en ook lekker is (tenzij je vegetariër bent, natuurlijk) is Babi Ketjap. Ik koop in NL dan altijd varkenslapjes of hamlapjes. Dat snij je in blokjes. In een vijzel (een oelekan) doe je lekker veel teentjes knoflook (6 teentjes op 500 gram vlees ofzo) en een stuk verse gember (djahé) (zeg maar een schijfje of 2 van een halve centimeter dikte). Wat zout erbij en dan goed kneuzen tot het een papje is (boemboe). Dan doe je het vlees in een kom en daar de boemboe bij en ketjap (heel lekker is het merk Kaki Tiga). Laat het even een kwartiertje staan en dan braad je het aan in een braadpan met wat boter en olie. Als het rondom lekker bruin is zet je de pan in de voorverwarmde oven. In ongeveer 20 minuutjes heb je een heerlijk indisch vleesgerechtje klaar, dat je met witte rijst en bijvoorbeeld komkommer kan eten. :lol:

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr sep 09, 2005 2:38 pm

MMmmm, lekker.
Ik zal het zeker proberen als er eens bezoek komt!
Marie-Claire

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » vr sep 09, 2005 3:51 pm

Honger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Amy

Bericht door Amy » vr sep 16, 2005 6:43 am

Hoihoi!

Ik houd ook stiekem ook van die recepten .. maar ik laat mijn vader er altijd mee prutsen ;) hij is erg goed in koken, en ik niet ;) Ik maak, als ik zelf kook, van die simpele dingen uit pakketjes. Dat is van conimex.
erg lekker, en echte aanraders zijn Ajam Paniki en Sajoer Boontjes :D
lekker simpel, en erg lekker. Oja, en ook erg pittig ;)

liefs, Amy