Film bekijken

Klassieke gitaar is niet onze enige passie. Deze rubriek dient om beter kennis te kunnen maken, andere hobbies te delen, te kletsen over van alles en nog wat, of de laatste "gitaristenmop" te posten
e.zurcher

Film bekijken

Bericht door e.zurcher » vr sep 23, 2005 6:44 pm

Lieve forumgenoten,
Deze mededeling heeft helemaal niets met de gitaar te maken. Ik wil jullie attent maken op een DVD (speelfilm), die ik onlangs gezien heb: What the bleep do we know?
Deze film gaat over de quantummechanica (moleculaire en atomaire wereld). Bij het volgen van een dove fotografe wordt door wetenschappers de quantummechanica uitgelegd.
Nu lijkt dit jullie een saai onderwerp, maar het tegendeel is waar. Het is een filosofische film geworden. Na de film hebben we in gezinsverband nog dagen over de film nagepraat. Deze film zal je wereldbeeld op zijn kop zetten.
Om een voorbeeld te geven: wist je dat de structuur van water beinvloed wordt door menselijke emoties? Als de mens voor 70% uit water bestaat, welke invloed heeft dat dan op ons?
Ander voorbeeld: met ons handelen nu, beinvloeden de toekomst. Dat is logisch, maar kunnen we ook het verleden beinvloeden?
Dus, als jullie ooit nog een videootje (of DVD) huurt, kijk dan uit naar deze film! Daarna zal je leven nooit meer dezelfde zijn!
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr sep 23, 2005 7:03 pm

Bedankt Erik! Is dit een recente film?
Marie-Claire

Ben je naar fernando zijn optreden geweest? Hoe was het?

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » vr sep 23, 2005 9:33 pm

De film is gemaakt in 2004, dus redelijk recent.

Over Fernando, zijn optreden is op 23 oktober, dus nog een maandje geduld.
Groetjes,
Erik Zurcher

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr sep 23, 2005 10:14 pm

Sorry, ik dacht september...
Ik probeer al jaren om mijn agenda op PC bij te houden, en het lukt nog altijd niet....
Ik lijd als het op PC-scherm lezen aankomt aan dyslexie.

Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » za sep 24, 2005 8:53 am

Lijkt me een interessante film.
Mijn wereldbeeld is trouwens al eens op zijn kop gezet toen ik erachter kwam dat er veel meer dan drie dimensies zijn. Wat een perspectieven opent dat zeg!

Simonette

Bericht door Simonette » za sep 24, 2005 9:54 am

Lijkt me heel interessante film. Dank je voor de tip Erik! Ik ga van het weekend eens snuffelen bij Videoland :lol:

swastassijns

Bericht door swastassijns » za sep 24, 2005 7:06 pm

als natuurkundige ben ik blij te lezen dat er nog mensen zijn die in quantummechanica geïnteresseerd zijn... en dan nog op dit forum, jullie zijn echt verwante zielen!

Wat die dimensies betreft: momenteel denkt men dat er 11 zijn... ik kan er tijdens de delcampdag misschien wel wat meer over vertellen...

Annemarie

Bericht door Annemarie » zo sep 25, 2005 1:17 pm

Ja, 11 dimensies, had ik ook gelezen. Ik heb er geen snars verstand van hoor, maar het idee alleen al! Lijkt me heel leuk als je er iets meer over wilt vertellen. Ik verheug me erop, al weet ik zeker dat ik meer dan de helft niet snap :D

Annemarie

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo sep 25, 2005 6:13 pm

Hallo Swa,

Zeg me niet dat ik een elftallige integraal moet gaan berekenen.... :wink:

Marie-Claire

swastassijns

Bericht door swastassijns » zo sep 25, 2005 6:45 pm

Geen nood... de wiskunde die hierachter zit is wel heel ingewikkeld, maar het is ook mogelijk om er in begrijpelijke taal wat over te vertellen...
We zien wel of het onderwerp op de Delcampdagen al af niet weer opduikt... :lol:

Simonette

Bericht door Simonette » vr sep 30, 2005 4:16 pm

Nou, ik heb de film gisteren bekeken...en het duizelt me nog een beetje hoor Erik. Is geen makkelijke kost, zal hem nog eens moeten kijken. Maar inderdaad erg interessant. Vooral dat je je eigen wereld creëert, dat sprak me erg aan. Denk b.v. aan anorexia patienten die zichzelf moddervet in de spiegel zien... Verder duizelt het me nog van de steeds flitsende beelden in de film. Dat had van mij wel wat rustiger gemogen ik was er gewoon een beetje moe van na afloop :oops: Maar ehh..nog hardstikke bedankt voor tip!

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » vr sep 30, 2005 5:30 pm

Inmiddels heb ik film zelf aangeschaft en al 3x bekeken. Bepaalde passages begin ik nu pas te begrijpen. Met name het stukje dat begint op het basketbalveldje. Dan wordt de film pas echt moeilijk, een paar maal de film zien, helpt dan wel.
Omdat de wetenschappers op hoog abstract niveau praten, duurt het even voordat je de betekenis begrijpt, laat staan de consequenties die eruit volgen.
Zoals ik al eerder vermeldde, na het zien van deze film, wordt je leven anders.
Binnenkort wordt de film op mijn werk vertoond. Ik werk op een ontwerpbureau, waar we ons per definitie bezighouden met vernieuwingen. Zo'n film kan ons helpen onze wereld te herscheppen, onszelf te herscheppen, onze visie te herijken.
Erik Zurcher

Simonette

Bericht door Simonette » za okt 01, 2005 9:23 am

Erik, heb her een artikel gevonden over die film..het is weliswaar een negatief artikel/sceptisch commentaar :( , maar misschien toch interessant om er naast te houden....Er komen wonderlijke zaken in aan het licht
http://skeptico.blogs.com/skeptico/2005 ... leep_.html

Jean

Bericht door Jean » za okt 01, 2005 2:25 pm

oei..da's heftig :shock:
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za okt 01, 2005 2:28 pm

Dag Jean,

Dat is het beste bewijs dat de film interdaad heel "speciaal" moet zijn, denk ik.

Marie-Claire