2de hands of nieuw kopen?

U heeft vragen over uw gitaar??? Dit is de juiste rubriek
avalanche

2de hands of nieuw kopen?

Bericht door avalanche » zo sep 18, 2005 2:28 pm

Hallo,
Deze maand ben ik begonnen met muziekschool(gitaar en notenleer) maar ik heb een akoestische folkgitaar en moet nu nog uitkijken voor een klassieke gitaar voor deze lessen. Nu denk ik eraan om eventueel een tweedehandse te kopen omdat ik er niet zo een groot budget wil aan uitgeven, zo een 200à300euro. Mijn gitaarleraar raadde me oa een almansa, alhambra, cuenca en rodriguez aan maar deze gitaren heb ik nog niet meteen tegengekomen 2de hands op het internet. Anderzijds heb ik ook al gedacht om één te bestellen in Duitsland(bv musicstore keulen), het voordeel is dat ze daar een stuk goedkoper zijn dan in België alleen vind ik nergens online prijzen van winkels in België/Nederland zodat ik de prijzen kan vergelijken. In Duitsland zou ik bv een almansa model401 voor 222euro en een 403 voor 279euro kunnen kopen. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben of nog andere advies hebben?
Alvast bedankt

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo sep 18, 2005 2:56 pm

Dag Avalanche,

Welkom op de site.
Hier een link naar een muziekwinkels, waar je enkele prijzen kan zien :

http://www.proarte.be

MarieClaire

avalanche

Bericht door avalanche » ma sep 19, 2005 8:48 pm

Merci Marie-Claire.

Trouwens kent iemand of heeft er ervaring mee met deze gitaar Jose Ramirez model n° C-36, zelf vind ik er niet meteen informatie over op het internet.

avalanche

Bericht door avalanche » do sep 29, 2005 3:07 pm

En uiteindelijk is het een nieuwe gitaar geworden, een almansa 403.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do sep 29, 2005 3:17 pm

Dag avalanche,

Veel sukses toegewenst aan jezelf en je gitaar.
Marie-Claire