gitaar kopen

U heeft vragen over uw gitaar??? Dit is de juiste rubriek
Marijke

gitaar kopen

Bericht door Marijke » do sep 15, 2005 2:31 pm

Hoi Joris,
Als je 500 tot 1000 euro kunt besteden dan zou ik voor een duurder type Alhambra kiezen (waarom minder als je 't geld hebt?). Verder vind ik Sanchis Badia goed, Burget is ook verrassend goed. Als je nog een Bernabe in die prijsklasse zou vinden zou ik daar voor gaan.
Mijn ervaring is dat in die prijsklasse 2de hands niet echt een optie is, of je moet geluk hebben.
Allereerst moet je uitvogelen of je een gitaar met een fichte of ceder bovenblad wilt. Fichte klinkt helderer, moet even ingespeeld worden en dan wordt hij/zij nog mooier, ceder klinkt wat warmer. Is heel persoonlijk.
Ik raad je aan van het zelfde 'merk'gitaar zowel een fichte als ceder te proberen om zo uit te vinden wat jij mooi vindt.
Heb 10 jaar in 'DE' gitaarspeciaalzaak van Nederland gewerkt, dus ik heb heel wat gitaren gezien, gevoeld en gehoord.
Ik wens je veel succes.
Marijke

Joris

Bericht door Joris » do sep 15, 2005 11:00 pm

hallo Marijke,

Bedankt voor de tips hoor. Wat materiaal betreft, moet ceder me wel liggen als ik je zo hoor.

annoost

Bericht door annoost » do sep 15, 2005 11:17 pm

marijke , wat vind je van de Bernabe m20? Enige ervaring mee?

Ann

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » do sep 15, 2005 11:22 pm

Heb 10 jaar in 'DE' gitaarspeciaalzaak van Nederland gewerkt, dus ik heb heel wat gitaren gezien, gevoeld en gehoord.
Hoi Marijke,
Bedoel je met 'De' gitaarspeciaalzaak Casa Benelly? Ik heb je daar nooit gezien! Had ik wel leuk gevonden. Of is er nog een andere 'De' gitaarspeciaalzaak?
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Fernando

Bericht door Fernando » vr sep 16, 2005 8:45 am

Hoi Erik,

Wat dacht je van 'La Guitarra Buena' in Amsterdam, dat is ook niet mis hoor. Maar we laten het haar zelf zeggen.

Groeten,

Fernando

Marijke

gitaarspeciaalzaak

Bericht door Marijke » vr sep 16, 2005 7:19 pm

Hoi Erik en Fernando,
Ik heb inderdaad van ongeveer 1987 tot 1997 part-time bij Casa Benelly gewerkt; tegenwoordig kom ik er regelmatig voor accessoires en als ik met een leerling een gitaar ga kopen.
'La Guitarra Buena' vind ik een fijne zaak. Als ik in Amsterdam ben probeer ik altijd even langs te gaan om te 'neuzen'.
Groet, Marijke

Marijke

Bericht door Marijke » do okt 06, 2005 10:35 pm

annoost schreef:marijke , wat vind je van de Bernabe m20? Enige ervaring mee?

Ann
Hoi Ann,
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb het erg druk (gehad).
De Bernabe m20 vind ik een bijzonder mooie gitaar. Verleden jaar heeft 1 van mijn leerlingen hem/haar aangeschaft; de klank vind ik steeds weer prachtig.
Vriendelijke groet!

annoost

Bericht door annoost » do okt 06, 2005 11:02 pm

Bedankt Marijke

Ann