Dieter Hopf 1980, model 1950/25

U heeft vragen over uw gitaar??? Dit is de juiste rubriek
Almar

Dieter Hopf 1980, model 1950/25

Bericht door Almar » di aug 30, 2005 2:21 pm

Hai allen,

Ik heb een Dieter Hopf gitaar op het oog uit 1980. Ik weet dat Dieter Hopf nu een van de grootste gitaarbouwers is in duitsland. Nu vraag ik me af of iemand weet hoe zijn bouwkunst toendertijd was? in de gitaar staat dat het model 1950/25 is, ik kon er zo snel niet wat over vinden, klinkt overigens erg goed en ziet er ook zeer goed uit. Elke aanvullende info zou zeer welkom zijn!

Almar

vabulo

Re: Dieter Hopf 1980, model 1950/25

Bericht door vabulo » do sep 01, 2005 10:15 pm

Almar schreef:
Ik heb een Dieter Hopf gitaar op het oog uit 1980. Ik weet dat Dieter Hopf nu een van de grootste gitaarbouwers is in duitsland. Nu vraag ik me af of iemand weet hoe zijn bouwkunst toendertijd was? ..................
Dag Almar,

Heb iets meer proberen te vinden over het niveau van bouwkunst van de Hopf gitaren uit 1980 maar kan niet veel zinnigs vertellen.
Wel weet ik dat de kwaliteit van bouw in de jaren zestig en zeventig zeker niet moest onderdoen voor wat de Spaanse fabrikanten als studiemodellen op de markt brachten. (de klank is een ander discussiepunt)
Mijn tweede gitaar uit de jaren zestig is een “Hopf” en nog altijd bespeelbaar.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do sep 01, 2005 10:29 pm

Ik heb internet afgezocht, maar geen aanknopingspunten gevonden.
Als je een "oogje" hebt op die gitaar, zou ik ze zeker eerst grondig testen. Als je ze niet meekrijgt zou ik in een zaaltje apart, met een goede vriend die goed gitaar speelt erbij, die gitaar grondig bespelen. Elkaar kritisch beoordelen, jullie lievelingsstukken erop spelen.

De kans bestaat dat het om een instrument van mindere kwaliteit gaat (alle luthiers maken geen instrumenten van even goede kwaliteit), of een instrument dat beschadigd is geweest en een paar maal naar een luthier is geweest die de boel niet goed juist heeft gekregen.
Het is ook mogelijk dat het om een prima instrument gaat, maar na met twee goede gitaristen er een uur op te hebben gespeeld met stukken die jullie van elkaar hebben gehoord, zou je zo ongeveer moeten weten wat het instrument wel en niet kan.

Ik vrees dat veel mensen mijn link over die "Segovia" op e-bay niet hebben begrepen. De kist wordt aangeprezen, als je tussen de lijnen van de tekst leest, meen ik te begrijpen dat Segovia die gitaar in handen heeft gehad (heel kort), en positief is geweest (uit beleefdheid of niet?). En beiden worden verkocht als "Segovias".

Uit eigen ervaring word je altijd rijker (ben ook al afgezet geweest, niet voor gitaar, wel voor antiek).

Marie-Claire

Almar

Bericht door Almar » do sep 01, 2005 11:18 pm

Bedankt voor jullie reacties. :okok: Ik zal eerst de gitaar maar eens op mijn gemak gaan bespelen en vergelijken met andere gitaren. De verkoper woont vlak in de buurt dus ik denk dat een tijdelijke "trial period" geen probleem mag zijn voor dat geld. Ik zou natuurlijk even naar een goede gitaarwinkel als casa benelly kunnen gaan om te vergeljken en eventueel daar naar de waarde ervan te vragen. Ik heb nu ook een behoorljke gitaar waar ik erg tevreden over ben( esteve 1gr9c) dus het heeft niet zo'n haast om een ander te kopen!