Marktplaats

U heeft vragen over uw gitaar??? Dit is de juiste rubriek
Just Merks

Marktplaats

Bericht door Just Merks » zo aug 28, 2005 9:31 pm

Ik ben dus op zoek naar een andere gitaar. OP Marktplaats heb ik een Helmut Hanika uit 1983 gezien. Heeft iemand hier ervaring mee. Wat zou zo'n gitaar moeten kosten. Ik heb de foto bijgevoegd.
Zint eer gij begint.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo aug 28, 2005 10:25 pm

Dag JMerks,

Een gitaar uitsluitend op foto beoordelen is heel moeilijk. Indien de vraagprijs wat hoger ligt, zou ik persoonlijk contact opnemen met de verkoper, om de gitaar eerst te mogen zien, en uiteraard te proberen. Indien de prijs spotgoedkoop is, kan je pech of geluk hebben...
Alleen de naam van een luthier is niet voldoende. Het instrument kan bvb. barsten hebben die niet op een foto te zien zijn, of een toets die volledig vervormd is.

Marie-Claire.

Just Merks

Gitaar

Bericht door Just Merks » ma aug 29, 2005 9:01 pm

Hoi Marie-Claire,

Ik was ook zeker niet van plan deze gitaar zo maar te kopen. Ik was alleen benieuwd of iemand deze gitaar herkende, an wat voor een goede gitaar van dit merk de waarde zou kunnen zijn.
Ik denk dat ik nog maar even blijf sparen. Ik heb nu een Terada G704, welke ik zo'n 35 jaar geleden tweede hands heb gekregen (..) van wijlen mijn oom die mij de eerste beginselen van het gitaarspelen heeft bijgebracht. Ik ben er echter nooit zuinig op geweest, dus hij heeft nogal wat butsen en deuken opgelopen. Ook is een van de zangbalken onder de kam afgebroken. Maar hij doet het nog. Wel ben ik deiverse keren in een gitaar winkel in Den Haag geweest http://www.casabenelly.nl/ en heb daar verscheidene gitaren uitgeprobeerd. Het is moeilijk om de juiste te vinden die geheek bij jezelf past. Je zoekt een bepaald geluid en gevoel. Ik vond de gitaar van Bernabe nog het beste klinken. Maar ik weet ook dat als ik er een koop het mijn laatste zal zijn, en dan wil je zeker weten dat het goed is.

bedankt voor je reactie,

Just
Zint eer gij begint.