nieuw gitaar aangeschaft :-)

U heeft vragen over uw gitaar??? Dit is de juiste rubriek
e.zurcher

Bericht door e.zurcher » za sep 10, 2005 11:13 pm

Tja, met de liefde weet je dat nooit van te voren! Het leuke is, dat het je overkomt. Liefde vindt jou, niet andersom. Ik had nog nooit van Kenny Hill gehoord.
Mijn vrouw vond mij toen ik 19 was en we zijn nog steeds trouw aan elkaar na 34 jaar. Mijn overspel beperkt zich tot gitaren.
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Fernando

Bericht door Fernando » wo sep 14, 2005 1:21 pm

Just Merks schreef:
Mijn favoriet is uiteindelijk de 6P of de 7P. Ik vond bij de 7P het onderscheidend vermogen (ik weet niet of dat een goede uitdrukking is) beter en daardoor merkbaar subtieler. Wel vond ik het volume iets lager. Het verschil is een dat de 6p een zijkant heeft van Laminated Indian Rosewood. De 7P heeft dit van solid material.

Heeft iemand (Fernando??) een verklaring voor mijn waarneming.

:?: :?:
Hoi Just,

Ik heb al die gitaren die je noemt ongeveer 6 weken geleden uitvoerig geprobeerd. Ik wilde een goeie nieuwe voor een van mijn leerlingen uitkiezen. Die Burguet die jij noemt heeft hij kortstondig gehad, die hadden we uitgekozen, maar er bleek een probleem mee te zijn wanneer je wat harder dan gemiddeld aanslaat. De snaren rammelen dan tegen de toets aan. De kam verhogen zou de de klank te erg veranderen, dus ben ik verder gaan zoeken en uiteindelijk op een Asturias uitgekomen. Een Japanse gitaar, met een waaaaanzinnige klank, voor die prijs. (1650,- euro)
Echt prachtig.

Maar, je vraag of ik een verklaring heb voor je waarneming, nee niet echt. Als jij dat zo hoort, dan is het goed. Een gitaar van afvalhout heeft een grotere kans dat hij slecht klinkt dan een gitaar van a-klasse hout, maar het kan gebeuren dat ie toch beter klinkt dan die veel duurdere. Ik denk dat gitaarbouwers voor een bepaald gedeelte toch niet precies weten wat het resultaat wordt van een gitaar. Daar leven ze ook van, want als we het zouden weten dan stelden we een machine precies goed in en, voila, aan de lopende band concertgitaren,. voor 99,- euro.

Sommige bouwers vinden gelamineerde zijkanten en achterbladen niet zo goed als massieve, maar anderen denken daar anders over.

Altijd op je gehoor afgaan, je bent zelf, en niet wat op het kaartje staat eindverantwoordelijke voor wat je koopt.

vriendelijke groeten,

Fernando Cordas

Marijke

alhambra 5P

Bericht door Marijke » do sep 15, 2005 2:37 pm

Hallo Hell Yeah!
Een half jaar geleden heb ik met 1 van mijn leerlingen een gitaar gekocht en dat werd, na zorgvuldig uitproberen, een Alhambra 5P.
Elke keer als zij op les komt denk ik: wat een mooie klank...
Dus: gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » do sep 15, 2005 4:43 pm

inderdaad ... en voor dat geld :) natuurlijk nog niet de beste maar dat komt ooit wel :-)

bedankt

Just Merks

Bericht door Just Merks » do sep 15, 2005 5:05 pm

Het wordt er niet makkelijker op. Ook ik vond de P5 goed klinken, maar toen ik de P7 met fichte bovenblad hoorde vond ik die op de hoge snaren veel meer expressie hebben. Dat vond ik wel mooi, maar ook ben ik bang dat daardoor ieder foutje genadeloos wordt afgestraft. Ook hoor ik nu over de Asturias, maar die is natuurlijk wel weer 500 Euro duurder.
Ik blijf voorlopig nog maar (heel) even met mijn oude "Meisje" doorspelen. Met haar nieuwe bretels klinkt ze weer een stuk beter.

goreten,

Just
Zint eer gij begint.