Erik's gitaar

U heeft vragen over uw gitaar??? Dit is de juiste rubriek
e.zurcher

Erik's gitaar

Bericht door e.zurcher » di aug 23, 2005 8:29 pm

Dit is mijn gitaar. Hij is gebouwd door Kenny Hill in 2001. Het model heet Barcelona en is een nagebouwde Fleta gitaar. Het bovenblad is van ceder. Deze gitaar heeft een hele volle, warme klank. Echt een gitaar die 'zingt'. De afwerking is geen vernis, maar politour.

Naast de gitaar zie je een luchtdruk- en hygrometer, want een gitaar houdt niet van droge lucht.
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

vabulo

Bericht door vabulo » di aug 23, 2005 8:53 pm

@ Erik

Je zou zeggen een authentieke „ Fleta“; prachtig instrument !!!!!!!!!!

Gekocht bij Benelly in Den Haag?

Een Web Site waar je een aantal originele “Fleta' s” ziet is: http://www.fana.co.jp

Klik op FANA CLASSIC GUITAR GUIDE
Klik dan op het plaatje „GUITAR CATALOG“
Klik dan op het plaatje links met de 3 gitaren ( dezelfde) en een vierde waarvan het topblad erop staat.
Loop dan door de lijst linker kant en je ogen zullen open gaan.

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » di aug 23, 2005 9:18 pm

Inderdaad, gekocht bij Casa Benelly. Ze hebben er ook een echte Fleta, maar die verkopen ze niet (belegging).
De Japanse site kreeg ik wel open, maar de karakterfonts kreeg ik niet geladen, omdat ik mijn Windows opstartschijf niet zo snel kon vinden. Dus heb ik maar 'plaatjes' gekeken. Staan er ook prijzen bij? Ik heb al gehoord dat er in Japan voor een Fleta $30.000 betaald wordt.

Ik vraag me af of de gebroeders Fleta er ooit rijk van geworden zijn.
Erik Zurcher

vabulo

Bericht door vabulo » wo aug 24, 2005 10:53 am

@ Erik,

Deze Fleta's maken deel uit van een soort private collectie van de Japanse FANA distributeur.( er staan geen prijzen vermeld)
Voor zover ik kan uitmaken worden deze niet in het verkoopscircuit gebracht.

Als ik zie dat deze FANA voor een Tezanos Perez model Maestro 1.785.000 Yen + taksen of BTW vraagt dan denk ik dat je deze gitaren niet voor 30.000 $ kan kopen.

Ik maak de volgende vergelijking:
Een nieuwe Tezanos Perez model Maestro kost bij Guitar Salon International 8000 $( bij Casa Benelly € 6600 ex BTW )
1785000 Yen is ongeveer 16 250 $
Dus dezelfde Tezanos Perez gaat ongeveer voor het dubbele de deur uit bij FANA.
Er zijn originele FLETA’S bij Guitar Salon International verkocht voor meer dan 25.000 $
Dus indien je een originele Fleta bij FANA zou kunnen kopen ga je wel een slordige 50.000 $ op de tafel moeten gooien.

Prijzen om van te duizelen.

Moesten de 3 broeders Ignacio; Francisco Manuel en Bienvenido dit nog kunnen meemaken ze zouden zich een paar keer in hun kist omdraaien.

Ik stuur je een paar foto's op per E-Mail

Joost

Bericht door Joost » ma sep 05, 2005 8:59 pm

Hoi Erik,

Je hebt een erg mooie gitaar. Ik heb zelf een Ramirez gitaar (type R4). Ik heb deze gitaar ook bij Casa Benelly gekocht en speel er inmiddels al zo'n 5 jaar op. De gitaar heeft ook een warme klank. Wat ik zelf als een nadeel ervaar is dat de gitaar wat zwaar speelt. Ik heb een paar weken geleden op een andere Ramirez mogen spelen (type E4) en deze was qua klankkleur nog warmer (hetgeen ik ook mooier vind) en speelde een stuk lichter. Ik ben nu weer voorzichtig aan het oriënteren gegaan. Ik heb de website van Casa Benelly weer opgezocht en vond daar ook jouw gitaar. Je geeft zelf al aan dat de gitaar een warm geluid heeft. Mijn vraag is of de gitaar ook licht speelt. Hoe is het bereik van de gitaar? Het is niet de bedoeling dat ik nu direct een andere gitaar wil kopen maar ben al wel voorzichtig begonnen met oriënteren.
Ik zag trouwens dat je je ook hebt aangemeld voor de Delcamp dag. Ik denk dat dat een hele gezellige dag gaat worden.

Groeten,
Joost

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » ma sep 05, 2005 10:20 pm

Hallo Joost,
Toevallig heb ik ook een Ramirez E4 en ik kan je zeggen dat de Hill gitaar lichter speelt. Ik heb op beide gitaren Goldin (Hannabach) snaren gezet, dus kan ik ze goed vergelijken. Uiteraard kun je op de Delcampdag op mijn gitaar spelen (geldt voor alle deelnemers).
Ik kan je niet antwoorden over het bereik van mijn gitaar, want ik weet niet wat dat is. Het volume van de Hill gitaar is groter dan de Ramirez E4.
Erik Zurcher

Joost

Bericht door Joost » ma sep 05, 2005 10:39 pm

Hallo Erik,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik bedoelde met bereik het volume van de gitaar. Het ziet ernaar uit dat de Hill beter scoort dan de Ramirez. Als je de prijzen vergelijkt van beide instrumenten zou dat eigenlijk ook wel moeten. Is de Hill ook warmer van klankkleur? Ik wil heel graag je gitaar proberen op de Delcamp dag. Alvast bedankt en ik zie je op de Delcamp dag.

Groeten,
Joost :D

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » ma sep 05, 2005 10:54 pm

Hallo Joost,
De Hill gitaar is veel warmer en rijker van toon en klinkt veel langer door. Je krijgt daarbij het gevoel dat de gitaar zingt. Hoe mooi de Ramirez E4 ook is, hij haalt het niet bij de Hill. Je moet natuurlijk wel van ceder houden. Er zijn genoeg gitaristen die liever op fichte spelen.
Als ik ooit nog een gitaar erbij koop, zal ik zeker een gitaar met fichte bovenblad kopen, al was het maar om te kiezen welk gitaarstuk beter klinkt op beide gitaren.
Groetjes,
Erik Zurcher