gitaar gebruikers-" -testen" -

Heeft U een interessante gitaristieke weblink gevonden? Maak anderen blij door ze met hen te delen. Lees wel het eerste berichtje vooraleer een link door te geven.
Ronald Struijk

gitaar gebruikers-" -testen" -

Bericht door Ronald Struijk » do okt 13, 2005 8:08 pm

Beste mensen,

Ik wilde een gitaar kopen en heb me toen te pletter gezocht op het net naar gebruikers- ervaringen, zoiets als op de site "kieskeurig.nl"

Ik vond een aardige site die aan deze verwachtingen voldeed.
Kijk daarom op deze site.
Door gitaristen worden honderden gitaren bekeken en de plussen en minnen op een rij gezet.
Zelf heb ik mede door de ervaringen op deze site een Alhambra 5p-CWE2 gekocht

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/

Jenny

Bericht door Jenny » do okt 13, 2005 8:51 pm

Hoi Ronald,

Bedankt voor de link. Ik zelf heb vorig jaar een nieuwe gitaar gekocht. Hij staat goed aangeprezen op de site. Wist ik eigenlijk wel want hij klinkt fantastisch. Ik heb een Ramirez 3e.

Groetjes Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do okt 13, 2005 9:55 pm

Dag ronald,

Geweldig bedankt voor je link!
Marie-Claire

swastassijns

Bericht door swastassijns » vr okt 14, 2005 9:40 am

Hallo Ronald,

bedankt voor de link... blij dat je daardoor je aankoop hebt kunnen voorbereiden! Gelukgewenst trouwens en veel plezier met je nieuwe Alhambra.

Ik vond Hanika (mijn gitaar) niet terug in de lijst... :cry:
Nu, ik ben er heeeel tevreden mee :lol:

groetjes,

Jean

Bericht door Jean » vr okt 14, 2005 12:55 pm

daar heb ik ooi ook eens wel goede reviews over mijn gitaar gelezen (almansa 457) Ik zie net een commentaar (iets wat mijzelf ook wel opgevallen was) over de actie.
Daar staat dat 'conservatory-models' vaker een wat hogere actie hebben..het aanpassen van de actie had een slechter geluid tot gevolg.

Ik heb zelf eens de actie aangepast van een goedkoopt gitaartje..dat was wel succesvol (ik heb eigenlijk alleen maar aan de brug en kam gesleuteld)

Wat zijn de gevolgen van een lagere actie voor de klank eigenlijk?
Ik vermoed een lagere actie bij Flamenco's..is dit zo? Ik heb namelijk nog nooit een flamenco-gitaar bespeeld.[/url]
'We all do have limits'
-Scot Tennant-