Nog een site

Heeft U een interessante gitaristieke weblink gevonden? Maak anderen blij door ze met hen te delen. Lees wel het eerste berichtje vooraleer een link door te geven.
Marie-Claire

Nog een site

Bericht door Marie-Claire » za aug 27, 2005 5:08 pm

Nog een interessante site.

***Sorry, ik heb autocenstuur moeten doen***

Graag jullie reacties.

Marie-Claire.
Laatst gewijzigd door Marie-Claire op di okt 04, 2005 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Annemarie

Bericht door Annemarie » za aug 27, 2005 7:04 pm

Ik voel er in eerste instantie niet zo heel veel voor maar ik zou er eerst iets meer over moetn weten. Hoe groot zou het bedrag ongeveer zijn en wat krijgen we daar precies voor?

Esther

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za aug 27, 2005 7:39 pm

De basisprijs, vermeerderd met auteursrechten omat het op de site komt, BTW en fiscale bijdrage, gedeeld door het aantal deelnemer.

De hoofdserver staat in Frankrijk, dus valt onder de Franse auteursrechten behartigd door de Sacem. Voor een mp3 zou de grootte-orde draaien op 0.2 - 0.25 euro per mp3. De juiste prijs is niet gekend, maar de bedoeling is om een nul-nul operatie te doen. Het idee was een oorspronkelijke storting van 20 euro via paypal, aftrek van hun kosten, en daarna een lijstje per deelnemer bijhouden wat wordt gedownloaded. Na vereffening van de Sacem bijdrage, BTW, en eventuele fiscale belastingen wordt de echte kostprijs aangerekend.

Een uitstekende gelegenheid om erover te praten is januari, tijdens de Delcamp-dag.

Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » za aug 27, 2005 10:54 pm

Het klinkt behoorlijk ingewikkeld, moet ik zeggen. Op zich vind ik het wel heel leuk dat er ook modern en beschermd werk aan bod komt.
Ik neem aan dat het dan ook in een beschermd deel van het forum komt zodat niet Jan en Alleman erbij kunnen? Ook een beetje een idee om wat voor muziek het zou gaan? Ik ben vooral ook geinteresseerd in partituren. Francis Kleijnjans bijvoorbeeld? (Ik begin gematigd positief te worden :D )

Esther

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » za aug 27, 2005 11:40 pm

Na enige reflectie vind ik het een briljant idee, Marie-Claire! Dit forum is misschien wel de beste plek om iets dergelijks uit te proberen.
Als het niet werkt, kunnen we er altijd mee stoppen. Maar niet voordat we het geprobeerd hebben.
Wat mij betreft, doen!!!
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

annoost

Bericht door annoost » za aug 27, 2005 11:45 pm

Ik weet het ook nog niet zo Marie-Claire. Er zou inderdaad nog wat meer uitleg moeten zijn, praktische zaken..Doen ze dit op het franse forum ook???
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo aug 28, 2005 10:54 am

Er is al een ganse tijd sprake van om het te doen.
De site wordt beheerd door een soort vzw. In geval van problemen met de fiscus of dergelijke moet Jean-François opdraaien voor de boetes. Dat heeft hem tot nu toe altijd afgeschrikt. Hij zal er wel over nagedacht hebben in Corsica.
Marie-Claire.