favoriete partituur

U bent op zoek naar partituren? Plaats hier uw bericht.
frank

favoriete partituur

Bericht door frank » vr jul 15, 2005 10:57 pm

nogmaals een verzoek om partituren,
ik ben zeer benieuwd naar je favoriete stuk, het stuk dat je makkelijk speelt als demo of dat je de meeste voldoening geeft
voor mij is dat oa Lagrima en de muziek van Ganz

frank

Jenny

Bericht door Jenny » vr jul 15, 2005 11:37 pm

Hoi Frank,

Ken je het stuk van Andres Segovia. "Estudiio sin luz". Het is een moeilijk stuk maar wel zer mooi. Zit veel variatie in het stuk. Classical Gas van Mason Williams is ook een zeer mooi stuk en is wat makkelijker te spelen.

Groetjes Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr jul 15, 2005 11:44 pm

Ik denk dat het een beetje van je niveau afhangt, Frank.
Als ik met iets nieuws moet beginnen, geeft mijn leraar een gans pak nieuwe stukken (hij kent mij ondertussen). Dan begin ik de eerste maten te spelen, en ik heb zoiets van "dat is tof" en "dat is niet tof". Daarna ga ik over naar de "toffe" stukken, en heel af en toe is er een stuk tussen waarvan ik zeg "dat klinkt leuk". Dan herspeel ik dat, en nog eens, en nog eens, en het blijft altijd even mooi klinken.
En op zo een stuk kan ik maanden blijven oefenen, maat per maat.
Voor mij (ik ben wel lager niveau) is dat momenteel de Choros van Semenzato. Ik heb trouwens een weddenschap aangegaan (dit is nog geheim) met de Duitstalige verantwoordelijke (ongeveer mijn niveau) wie op het einde van volgend schooljaar het stuk het beste zal spelen, we gaan proberen een soort "verkiezingen" te organiseren via Delcamp.net. Als je de groep wilt vervoegen??? Of een handschoen in de ring wilt werpen voor iemand anders? Maar het muziekgenoegen moet blijven primeren. Ik heb met Spacetoon afgesproken dat als het stuk niet zou lukken, we op iets anders overschakelen.
Ik ben met Spacetoon ook overeengekomen dat we partituren doorgeven, tips voor vingerzettingen, eventueel ga ik bij zijn gitaarleraar en hij bij de mijne, en we geven tips en trics door. Een vriendscnappelijke uitdaging. Ik denk dat zoiets uiteindelijk meer zal meebrengen dat worstelen met een computergeluid.
Als je wil, mail ik de partituur van Semenzato door. Mijn leraar hield ons voor gek dat we op zo'n niveau 'een toernooi wilden leveren". En je bent welkom in de toernooigroep. En alle andere personen die zich willen vervoegen ook.
Muziek is niet alleen ernst, maar ook voldoening, en het plezier dat je aan anderen geeft.
Marie-Claire

frank

Bericht door frank » za jul 16, 2005 5:18 pm

leuk van dat toernooi, ik doe ws mee
dat stuk Choros van Semenzato, wil ik ook graag proberen!
als je het wilt mailen graag
frank

ps overschat mijn niveau niet!, Ik speel eigenlijk veel te moeilijke stukken, maar ja ze zijn zo mooi

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za jul 16, 2005 5:25 pm

Ik speel ook veel te moeilijke stukken.
De partituur zou als bijlage aan de mail moeten zitten, mocht er iets verkeerd zijn gegaan, laat je me het weten? Er zijn vingerzettingen voorzien, en boven sommige maten ook het akkoord.
Als je het wilt proberen, mail dan aub in die rubriek dat je de "uitdaging" aandurft.
Groetjes. Het zal wel een aantal maanden duren voor ik dat stuk onder de knie krijg.
Marie-Claire :oops: :oops: :oops:

Anders post je een uitdaging voor de "Lagrima"??????

frank

Bericht door frank » za jul 16, 2005 5:30 pm

lagrima is niet eerlijk, dat speel ik al 10 jaar en ik moet eigenlijk alleen de techniek op niveua brengen,
eerlijker is om een geheel nieuw stuk te doen.

heb jij naar het adiagio van beethoven gekeken dat ik je heb doorgegeven?

Na 1 week oefenen speel ik de eerste 21 maten, de rest rommel ik nog
Dit stuk is muziek heeft voor mij bijzondere waarde, het is namelijk gespeeld op de crematie van mijn moeder.
Mijn vader speelde het vroeger op de piano, en wij kunnen het dus dromen

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za jul 16, 2005 5:39 pm

Te moeilijk voor mij...
Ik zou zeggen, gooi de toernooihandschoen in de website, met misschien een vermelding van wat je nu ongeveer kunt spelen?
Ik ben heel benieuwd naar zo een wedstrijd. Ik denk dat het heel leerrijk moet zijn om te zien hoe zo een stuk tot stand komt, vanaf de allereerste lezing, tot het eindresultaat. Zeker voor mensen die minder ver gevorderd zijn.
Er zijn veel "anonieme" kijkers op de site, er moet iemand tussen zitten.
Marie-Claire

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » za aug 20, 2005 7:44 pm

heeft er iemand de partituur van mason williams . Wel de partituur zonder tablatuur . Deze heb ik nl.

alvast bedankt

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za aug 20, 2005 7:49 pm

Hallo Hell Yeah
Je hebt het over Classical Gas?
Marie-Claire

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » za aug 20, 2005 8:41 pm

de enige echte :)

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za aug 20, 2005 9:25 pm

Hallo Hell Yeah
Ik heb wat info opgestuurd via je persoonlijk e-mail adres.
Marie-Claire :wink:

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » zo aug 21, 2005 12:56 am

Hey Hell Yeah,

wanneer je classical gas hebt geoefend, wil je hem dan eens opnemen, ik ben benieuwd hoe anderen het spelen. Ik zal binnenkort mijn "versie" ook opnemen.

Floyd

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » zo aug 21, 2005 1:00 am

zal het proberen ;-) heb het voor de moment wel even druk . maar ik laat je iets weten hoe het vordert :)

frank

Bericht door frank » zo aug 21, 2005 9:47 pm

wie heeft er een mp3tje met classical gas?
frank