40 berichten

U bent op zoek naar partituren? Plaats hier uw bericht.
frank

40 berichten

Bericht door frank » za jul 09, 2005 11:54 pm

begrijp ik het goed dat je eerst 40 berichten moet versturen om bij de partituren te komen?
zo ja, dat werkt toch een hoop flauwe kul gemail in de hand
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 10, 2005 10:07 am

Die 40 berichten zijn voor de rubriek "meesterwerken". Aan de gewone partituren kan je nadat je je hebt ingeschreven met 2 boodschappen.
Die "meesterwerken" zijn ook meesterwerken, er is 5 jaar dagelijks gemidded 3 uur per dag aan gewerkt om die gegevensbank op te zetten. Eind september komt het volledige werk van Tarrega erop, dit is een wereldpremière.
Vandaar dat die "toegangsprijs" zo hoog ligt, en wordt voorbehouden voor mensen die af en toe iets posten, en hopelijk medeforumleden wat op weg helpen.
:wink:
Marie-Claire

frank

Bericht door frank » zo jul 10, 2005 10:30 pm

ben benieuwd naar die meesterwerken, zal mijn steentje bijdrage om van dit soort initiatieven een succes te maken en de site frequent te bezoeken
frank
ps op welke manier kan ik een meer ondersteuning leveren?

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 10, 2005 10:48 pm

Door af en toe terug te komen. En iemand met minder ervaring te helpen. Door goeiedag te zeggen. Af en toe is er iemand wat "depri" en zo, en heeft een knuffel nodig.
Of door een stukje uit de data bank op te nemen, van niveau 2 of 3, dat als luistervoorbeeld kan dienen voor de jongere studenten.
Die luistervoorbeelden zijn momenteel het "zwakke" punt van de site. Ik ga mij eens op de partituren van niveau 1 en 2 storten.
Bedankt voor de vriendelijke woorden. :lol: :lol: :lol:
Je hebt ook geen gemakkelijk beroep gekozen.
Marie-Claire

frank

Bericht door frank » ma jul 11, 2005 12:07 am

mooiste beroep wat er bestaat!
ik doe ook nog andere leuke dingen met mijn vak, ik heb een kliniek voor gewichtsmanagement opgezet zie www.previtas.nl. Zeer dankbaar en succesvol!

Almar

Bericht door Almar » di jul 12, 2005 6:13 pm

Ik zal binnen kort ook proberen wat 'open te breken' in het mp3 gedeelte van dit forum. Hen inmiddels wel een aantal nummertjes klaar voor opname. Mis alleen nog de opname mogelijkheden, waar overigens aan gewrkt word! :wink: Ook leuk idee om inderdaad eens wat simpelere nummers op te nemen, als voorbeeld voor starters al ben ik zelf ook nog een relatief starter dan.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di jul 12, 2005 6:41 pm

Ik maak werk van die nieuwe rubriek: hoe maak ik opnames.
Marie-Claire

Almar

Bericht door Almar » di jul 12, 2005 11:23 pm

dankje Marie-Claire!, het is inderdaad wel fijn om eens duidelijk uiteengezet zien hoe je het beste kunt opnemen.

Almar

Annemarie

Bericht door Annemarie » wo jul 13, 2005 1:01 am

Ik ga dadelijk eerst op vakantie maar daarna wil ik me ook weleens in het opnemen van een mp3 tje verdiepen (al lijkt het me best lastig)
Ik neem alleen geen al te moeilijke stukken op omdat ik niet genoeg tijd heb om te oefenen voor een hoog niveau. (Best eng eigenlijk om wat van jezelf te laten horen en daarom petje af voor Marie-Claire)

Esther

annoost

Bericht door annoost » wo jul 13, 2005 10:21 am

het probleem met jezelf opnemen is dat je inderdaad alle foutjes hoort, en het probleem is dat die micro erin slaagt om het aantal fouten op te drijven.
Het is langs da andere kant wel een goede oefening, eerst en vooral voor jezelf- je hoort uiteindelijk het eindresultaat- Verder is het natuurlijk altijd interessant als er opbouwende kritiek komt zeker voor die mensen die geen les volgen.
Dus , allen aan het opnemen gaan, ik kijk er al naar uit jullie te horen.

Zelf heb ik wel een probleem dat mijn componisten niet lang genoeg dood zijn... :? 75 Jaar is lang hoor.
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo jul 13, 2005 12:31 pm

Zelf heb ik wel een probleem dat mijn componisten niet lang genoeg dood zijn... 75 Jaar is lang hoor.
Zeg dat wel. Ik heb het er ook moeilijk mee. Hopelijk vindt er ooit iemand een oplossing. Er is al serieus gebrainstormd geweest, maar er is geen oplossing gevonden tot nu.

Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo jul 13, 2005 2:05 pm

dankje Marie-Claire!, het is inderdaad wel fijn om eens duidelijk uiteengezet zien hoe je het beste kunt opnemen.
Hallo Almar,
De nieuwe rubriek is klaar, ze staat onder de rubriek "interessante websites....", in het publieke gedeelte van het forum.
Mochten jullie zelf ervaringen opdoen met bepaalde programma's of materiaal van een bepaald merk, kunnen jullie dan een reactie plaatsen? Het zal goed van pas komen voor mensen die later zichzelf willen beginnen opnemen.
Tot binnenkort.
Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » vr jul 15, 2005 11:43 pm

IK had gegrepen dat als je muziek overneemt met Finale en wanneer je het daarvan afspeelt je wel muziek op de site kan zetten als de Componist al langer dood is als 75 jaar. Klopt dit !!!!! Sor heeft heel veel muziek geschreven en daar zitten hele mooie stukken bij.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za jul 16, 2005 12:11 am

Niet echt. Een stuk kan terug gearrangeerd zijn later, en als je die versie speelt heb je terug auteursrechten. Ik denk hier aan de "Jeux Interdits", die heel oud zijn, maar door de bewerking die is gebeurd nog altijd onder de auteursrechten vallen. Hetzelfde bvb met Cees Hartog die "opzettelijk" een paar foute nootjes in zijn transcipties laat slingeren, zodat zijn interpretatie nieuw is. Vandaar dat Delcamp zoveel mogelijk van originele partituren vertrekt.
Marie-Claire