Hallo ik ben Jenny en stel mij even voor

Om u voor te stellen, en meteen een vriendelijke goeidag te versturen naar de mede-forumleden
Jenny

Hallo ik ben Jenny en stel mij even voor

Bericht door Jenny » di jul 05, 2005 10:00 am

Ik speel al weer een tijdje gitaar en heb tot nu toe les gehad op de Muziekschool in Breda. Sinds vorige weer ben ik de trotse bezitter van het D-examen. Ik speel samen in een gitaar ensemble "Apoyando". Wij zijn een groep van 10 mensen die het heerlijk vinden om gitaar te spelen en af en toe een uitvoering te hebben. Ik ben toevallig deze site tegen gekomen en ben zeer benieuwd naar de mogelijkhden van deze site.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di jul 05, 2005 10:24 am

Dag Jennybax,
De site is momenteel in volle herwerking. Er zijn mogelijkheden te over.
Er is uiteraard de partiturenbank, waar je niet alleen solo werk maar ook duo's kunt aantreffen van alle mogelijke niveaux. Er wordt momenteel ernstig gewerkt om een ganse reeks mp3's te installeren, maar ik wacht nog op een seintje van de informatici om te weten of het zal lukken of niet. Verder kan je ook jezelf (of je ensemble) opnemen en hier een mp3 posten. En over gitaar en andere zaken van gedachten wisselen.
Ik ben Belgische, en een D-graad zegt mij persoonlijk niets, omdat ik jullie onderwijs niet ken. Zou je me wat kunnen toelichten? Zoiets van na 3 jaar die graad, enz.
En hoeveel uur les krijg je per week? Zijn notenleer, harmonieleer en dergelijke verplicht?
Ik ben echt wel nieuwsgierig.
Welkom, Jennybax.
Stel gerust vragen over de site, of wat eraan ontbreekt, we zijn nu toch in volle herwerkingsfase. :okok:
Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » wo jul 06, 2005 12:17 am

Hoi JennyBax,

Ik zit hier ook nog maar kort en erg druk is het (nog) niet. Maar daar kunnen wij verandering in brengen natuurlijk :D
In ieder geval van harte welkom en ik zou zeggen, nodig de 9 anderen van je ensemble ook uit.

Esther

Jenny

Bericht door Jenny » ma jul 11, 2005 10:29 pm

Het is inderdaad nog niet druk op deze site. Ik doe in ieder geval mijn best. Om antwoord te geven op de vraag van Marie Claire op de vraag hoe het systeem in Nederland een beetje in elkaar zit. Als je begint met spelen en je hebt echt interesse in het muziek instrument dus je oefent regelmatig dan kan je gemiddeld na twee jaar spelen je A examen afleggen. Na weer gemiddeld twee jaar je B examen en zo voort. Op de muziekschool in Breda gaat het maar tot D. Degene die echt talent hebben kunnen ervoor kiezen om een C of D bijzonder examen af te leggen. Dit wordt dan een openbaar examen en het samenspel komt dan ook aan bod. Kwa theorie zit er ook elke keer weer een antal onderwerpen bij. Ik heb als theorie twee componisten nl Tarrega en Segovia uitgewerkt. Ik moet zeggen dat is ook leuk om te doen.

Heb je nog meer vragen kom maar op

Jenny

rené

Breda!

Bericht door rené » ma aug 01, 2005 8:41 am

Hoi Jenny

Leuk om een stadsgenoot te zien hier! :D
Breda is nu no1. aanwezig op deze site!

Van wie heb je les gehad?

groetjes René

tbahr

Bericht door tbahr » vr aug 05, 2005 5:05 pm

:D leuk in een groep te spelen !!

Jenny

Bericht door Jenny » vr aug 05, 2005 11:41 pm

Het is zeker leuk om in een groep te spelen. Breda No 1 klinkt wel .

Jenny

Joost

Bericht door Joost » zo aug 07, 2005 11:25 pm

als ik het dus goed heb zijn er inmiddels drie mensen uit Breda!!

Jenny

Re: Breda!

Bericht door Jenny » ma aug 08, 2005 8:21 pm

rené schreef:Hoi Jenny
Van wie heb je les gehad?
groetjes René
Ik heb les gehad op de muziekschool Breda. Ik kreeg les van C. Pennings. Waar heb jij les gehad Rene??

Jenny

rené

Bericht door rené » di aug 09, 2005 9:21 am

Ik ben autodidakt begonnen en daarna toen ik in Rotterdam woonde (nu al weer meer dan 20 jaar geleden) daar op de muziekschool een jaar les gehad.

Maar mijn kinderen hebben op de muziekschool in Breda lesgehad (viool, altviool en cello) en zodoende ben ik bij allerlei uitvoerinkjes geweest. Dus ik heb je wel eens zien/horen spelen! :D

En De "gitaarjuf" ook !

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » do aug 11, 2005 5:56 pm

welkom jenny

Arlette

Bericht door Arlette » zo aug 21, 2005 7:29 pm

hallo Jenny :)