Hola! Ik ben Amy :)

Om u voor te stellen, en meteen een vriendelijke goeidag te versturen naar de mede-forumleden
Amy

Hola! Ik ben Amy :)

Bericht door Amy » do sep 15, 2005 8:49 am

Hoi hoi!

Ik ben Amy :) Ik ben een héél lief meisje ( ehm.. ) van ( bijna.. ) 17 jaar, en ik woon in Enkhuizen.
Voor mijn gevoel is het al eeuwen terug toen ik begon met gitaar spelen, maar in werkelijkheid is dat nu meer dan anderhalf jaar geleden. :)

Het begon allemaal... ( pas op, verder lezen op eigen risico! ) Toen ik voor het eerst Twarres hoorde spelen. Waarom Twarres? Geen idee hoor, maar dat was wel mijn inspiratiebron. Sindsdien wilde ik dus heel graag gitaar spelen. Mijn ouders vonden het nooit zo een goed idee.. Lessen waren duur enzo. En ze dachten dat ik er na een half jaar misschien wel uitgekeken op was.. Maar uiteindelijk mocht ik dan toch een gitaar kopen. Dat was in September van... 2003 denk ik. Inderdaad nu twee jaar geleden. De gitaar heeft eerst een half jaar aan de kant gestaan omdat ik gewoon nooit de tijd nam... Maar uiteindelijk ben ik dan toch begonnen :D

Na een half jaar speelde ik voor mijn gevoel al heel wat. Disney liedjes enzo.. Maar ik wilde wat meer met akkoorden gaan doen, maar dat kon eigenlijk niet op mijn gitaar. Dus toen heb ik mijn mooie acoustisch/electrische Richwood aangeschaft. Ik wist toen nog niet of ik acoustisch of elektrisch door wilde gaan...

In mei kreeg ik eindelijk gitaarles. Ik had er stiekem al een gehad in december, maar die leraar was eigenlijk een en al geldwolf dus... Uiteindelijk, ik denk sinds die eerste gitaarlessen, weet ik voor 100% zeker dat ik voor acoustisch ga. :D

Ik hou vooral van Spaans. Ik speel nu ongeveer duizend keer per dag Romanza, ik ken hem ongeveer helemaal, behalve een bepaalt gedeelte uit het tweede stuk. Ik heb blijkbaar te korte vingers.
Maar wat muziek betreft ben ik nog maar een groentje, dus ik zal vast nog veel meer ontdekken wat ik mooi vind. Misschien als jullie mij wat aanraden? ;)

Oja, naast gitaar spelen heb ik ook nog andere hobbies :P. Maar het is nu al zo een lang verhaal... Ok ik vertel het even in het kort. Ik teken graag, skaten ( uhm.. dan bedoel ik die schoenen met 4 wieltjes ), en ik verdiep me graag in culturen en landen, en ik ben allerlei talen aan het leren. ( Naast Engels en Frans op school dus Spaans, Zweeds, Noors en Arabisch )

Nou, dat was het wel ;) Ik hoop dat mijn verhaal niet te lang was ;)

Heel veel liefs!

Van Amy :)

PS: I'm not the sexy boy in the avatar that's a supermodel
Laatst gewijzigd door Amy op vr sep 16, 2005 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do sep 15, 2005 9:14 am

Dag Amy,

Welkom op de site, en bedankt voor je voorstelling
Trek je van dat 2de deel van de Romanza niets aan, dat stuk is inderdaad stukken moeilijker dan het eerste deel. Door veel te oefenen ga je op de duur wel die moeilijke passage kunnen spelen.

Een goede leraar kan je zeker op weg helpen. Ik vind dit persoonlijk de beste manier om snel en goed vorderingen te doen.

Niet iedereen heeft de mogelijkheden om regelmatig bij een leraar te gaan. Je kan ook een lesmethode aanschaffen voor klassieke gitaar (met of zonder CD of video), en de stukjes in volgorde van moeilijkheid spelen, zo vorder je het best. Er zijn een gans pak partituren te vinden op de site, ongeveer geschikt volgens moeilijkheidsgraad. Verder kan je voor gratis partituren ook terecht op deze site : http://www.eythorsson.com/ . Hier vind je ook een gans pak partituren die volgens moeilijkheid zijn gerangschikt.

Veel plezier met je gitaar. Als je problemen hebt mag je altijd hier terecht voor wat raad.

Groetjes, tot binnenkort.

Marie-Claire

Jean

Bericht door Jean » do sep 15, 2005 12:45 pm

Hoi Amy :P

Amy en ik konden ons al via via en ik heb haar attent gemaakt op deze pagina omdat ik denk dat het een goede hulp kan zijn.
Overigens is Amy voor iemand die zo kort bezig is al zeer goed bezig vind ik :)

Welkom! :wink:
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Annemarie

Bericht door Annemarie » do sep 15, 2005 1:00 pm

Hoi Amy,

Van harte welkom. Met zoveel hobbies als jij hebt vind ik het al een wonder dat je nog tijd hebt om gitaar te spelen, laat staan dat je al zoveel kan in zo'n korte tijd. Knap hoor.

Annemarie

Joris

Bericht door Joris » za sep 17, 2005 4:11 pm

hola Amy,

Zeker doorzetten met de gitaar. Veel advies zal ik je wel niet kunnen geven want ben zelf een beginneling. Spaans is idd heel mooi, portugees moet je zeker ook eens proberen.
Leuk dat je zoveel aandacht hebt voor andere culturen. Ben zelf aan mijn derde jaar spaans begonnen.

saludos,
Joris