Even voorstellen

Om u voor te stellen, en meteen een vriendelijke goeidag te versturen naar de mede-forumleden
Joris

Even voorstellen

Bericht door Joris » ma sep 12, 2005 10:30 pm

hallo iedereen,

Ik ben hier dus nieuw.
Ik ben een 28-jarige man uit België - Antwerpen. Reeds een hele tijd speel ik met de gedachte lessen klassieke gitaar te volgen. En nu wil ik er echt wel werk van maken. Maar ik ben net een beetje te laat uit de startblokken geschoten om dit (school)jaar nog te beginnen. Maar volgend jaar ben ik er zeker bij (pff nog zo lang wachten).
Mijn grote idool is Pedro Ayres Magalhăes van de Madredeus.

groetjes
Joris

Just Merks

Bericht door Just Merks » ma sep 12, 2005 10:40 pm

Welkom Joris,

Mijn motto is "zint eer gij begint". Het kan een verslaving worden. Maar wel ongevaarlijk.

succes,

Just
Zint eer gij begint.

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » ma sep 12, 2005 10:45 pm

Hallo Joris,
Om de slogan van Nike aan te halen: Just do it! Er zal een wereld voor je opengaan. Weliswaar een vluchtige wereld, want als je speelt, creeer je iets en als je ophoudt, is het weer weg. Maar wat een vlucht!
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Joost

Bericht door Joost » ma sep 12, 2005 10:49 pm

Hallo Joris,

Welkom op deze site. Gitaarspelen vraagt behoorlijk veel oefening maar je krijgt er dan ook veel voor terug. Ben je zelf al aan het oefenen geslagen?

Groeten,
Joost

swastassijns

Bericht door swastassijns » di sep 13, 2005 8:02 am

Hallo Joris,

niet twijfelen, doen!
En in afwachting van de 'les' kan je zelf ook al aan de slag: koop je een cursus gitaar spelen in een of andere partiturenwinkel en begin er zelf aan. Tegen de tijd dat je aan de muziekschool begint ben je dan al een stap vooruit.

groetjes,

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di sep 13, 2005 8:41 am

Dag Joris,

Welkom op de site. Op de muziekacademie waar ik les volg worden nog altijd inschrijvingen aanvaard.... Met wat zoekwerk in de buurt vind je misschien nog een plaatsje vrij.

Marie-Claire

Joris

Bericht door Joris » di sep 13, 2005 6:54 pm

Bedankt allen voor de reactie.

Nu heb ik de moed op het vinden van lesmogelijkheden nog niet helemaal opgeven. St-Niklaas is al volzet, verder is er nog een academie in Antwerpen-stad, Berchem, Deurne en Ekeren. Het probleem van de laatste drie is dat de notenleer doorgaat op woensdag en dan heb ik net avondschool Spaans.

Maar in elk geval, ik ga er zeker mee door!!!! Ik heb ondertussen al een boekje gekocht om het zelf wat te leren. Maar dan heb ik één probleem, ik moet nog een klassieke gitaar kopen. En ja, als je zelf geen kenner bent, is dat wat moeilijk.

vabulo

Bericht door vabulo » di sep 13, 2005 9:31 pm

@ Joris,

Het leven is pas boeiend als het moeilijk is
En als je zelf nog niet speelt is het moeilijk zo maar een winkel binnen te lopen en je het een of ander instrument op te laten smeren waar je nadien spijt van hebt.
Wat je wel kan doen is je laten vergezellen door iemand die al jaren klassieke gitaar speelt en zeker de technische kanten van dit instrument kent en deze in je bijzijn wil testen.
Probeer zoveel mogelijk verschillende instrumenten naast elkaar te vergelijken.

De keuze van een instrument wordt niet alleen bepaald door prijs, de klank, bespeelbaarheid, constructie en afwerkingen .Laat ook je hart spreken .
Een eerste gitaar is ook zo iets als je eerste lief.

Als je door dit forum loop zal je nog verschillende rubrieken vinden die nuttige info verschaffen in verband met de aanschaf van een instrument.

Wat betreft de lesmogelijkheden: indien je er niet in slaagt je in te schrijven in de een of andere muziekschool of academie tracht dan een klein aantal privé lessen te volgen.
Hierdoor ga je vanaf het begin niet de verkeerde toer op wat betreft houding, hand en vinger techniek.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di sep 13, 2005 11:41 pm

Dag Joris,
Wat betreft de lesmogelijkheden: indien je er niet in slaagt je in te schrijven in de een of andere muziekschool of academie tracht dan een klein aantal privé lessen te volgen.
Hierdoor ga je vanaf het begin niet de verkeerde toer op wat betreft houding, hand en vinger techniek.
Vabulo heeft gelijk, goede raad van een leraar of van iemand die al goed gevorderd is, is aan te bevelen.

Gitaren heb je in alle prijsklassen. Mocht je geen hulp krijgen, en het mag iets duurder, neem dan zeker een model met een massief bovenblad. Een goede keuze is de Alhambra 1C voor een beginner. Het is een iets duurder model, maar je kan er een paar jaar mee door, tot je beslist om in de duurdere klasse te gaan. Met een te goedkoop instrument, zal je al na een jaar een beter model nodig hebben.

Groetjes!

Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » wo sep 14, 2005 12:19 am

Hallo Joris,

Van harte welkom en ik zou zeggen: doorzetten hoor!

Esther

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » wo sep 14, 2005 6:56 pm

Hoi Joris,

welkom hier,

ook ik zeg, gewoon doen, of je nu les neemt of niet.

Floyd

Lucdb

Bericht door Lucdb » zo okt 16, 2005 12:09 pm

Dag Joris,

ben zelf hier nieuw op de site, maar als ik je een goeie tip mag geven, heb je al eens aan de academie in Bornem gedacht ?
Toffe school ( ik zit er al vijf jaar) en het is misschien nog niet te laat !

groetjes en succes,

LucDB