Hola

Om u voor te stellen, en meteen een vriendelijke goeidag te versturen naar de mede-forumleden

Vinden jullie dat er een nieuwe SOS-mp3 rubriek moet komen

Ja
6
86%
Nee
0
Geen stemmen
Geen mening
1
14%

Totaal aantal stemmen: 7

Jean

Hola

Bericht door Jean » di aug 30, 2005 10:22 pm

Hallo,

Ik ben Jean, 23 jaar en ik speel nu zo'n 4 tot 5 jaar gitaar.
De laatste 2 jaar ben ik mij pas echt op klassiek gaan richten.

Sinds een half jaar heb ik les genomen bij een priveleraar en sinds kort heb ik de dvd 'pumping nylon' van Scot Tennant aangeschaft en ben nu bezig om praktisch alles opnieuw te leren... :shock:
Is wel even een omstelling om de goede houding van het lichaam, goede vorm van de nagels en wat niet al er nu pas bij te leren.

Beter laat dan nooit vind ik echter :)

Mijn lievelingsstukken zijn die van de grote spaanse componisten als Tarrega, Rodrigo en Albeniz....maar ook een stuk van Barrios of Bach weet ik wel te waarderen.
Ook houd ik van flamenco (natuurlijk Paco de Lucia)..maar ook de iets meer 'pop'-achtige Armik

Buiten klassiek en Flamenco gitaarspelen zing ik in een band...dit is echter hele andere koek..is namelijk heavy metal (ik hou wel van dat contrast in mijn muzieksmaken) (ik heb echter ook al 'rustiger' gezongen..o.a. in een locale musical en veel op de muziekschool)
Voor geinteresseerden (die naar ik vermoed hier ver te zoeken zijn :wink: ) de link naar mijn band : http://www.eternalagony.com

Groetjes,
Jean

PS: Is fijn dat er ook een Nederlands KG-forum is..ik heb een plaatje toegevoegd omdat het dan niet zo anoniem is
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Annemarie

Bericht door Annemarie » di aug 30, 2005 11:58 pm

Hallo Jean,

Van harte welkom. Leuk dat je er meteen een foto bij zet.
Ik kan het ook wel waarderen dat je een brede muzieksmaak hebt. Ik geef je groot gelijk. Er bestaan maar 2 soorten muziek: goede en slechte.

Groetjes van Esther

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 31, 2005 7:13 am

Hallo Jean,

Welkom op de site. Je hebt niet geaarzeld om je gitaristiek talent in verschillende genres te stoppen. Daarvoor moet je een gitaarliefhebber zijn "in hart en nieren". Ik hoop dat je een nieuwe wind door de site laat waaien. Ik ben benieuwd wat een stukje heavy meatal op klassieke gitaar kan geven, het zal zeker niet gek klinken.
Alvast veel plezier op de site.

Marie-Claire

swastassijns

Bericht door swastassijns » wo aug 31, 2005 9:02 am

Dag Jean,

van harte welkom hier!
Ik kijk ook wel uit naar een eerste streepje heavy metal op dit forum... niet dat de huidige 'klassieke' mp3-tjes niet mooi zijn hoor, maar wat variatie brengt nog meer leven in de keet, dus laat maar komen!

Ik speel meestal op mijn klassieke gitaren maar heb nu sinds begin dit jaar ook een Ibanez Artcore op de kop getikt en zet mijn eerste electrische schreden. Ik ben zware fan van Jan Akkerman en wil kost wat kost zijn 'Tranquillizer' onder de knie krijgen... spijtig genoeg is het meeste electrische werk afkomstig van mensen die nog leven :lol: of nog geen 70 jaar dood zijn :sigh: ( :oops: :oops: :oops: ) en daardoor kunnen we hier ook moeilijker mp3-tjes daarvan op dit forum kwijt. :cry:

groetjes,

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » wo aug 31, 2005 12:18 pm

heyhey

nog een metalfan op het forum ... ni slecht :)

Ik ben 26 en speel al 10 jaar in een band maar de laatste maanden niet echt actief meer . Een aantal probleempjes .

En inderdaad , metal en klassiek samen is een pefecte combinatie :) zie maar naar yngwie malmsteen (gitaar virtuoos met een toch eigen techniek en sound ) . Een aanrader om is naar zijn site te gaan of cd aan teschaffen .

In ieder geval welkom en succes

cheers
Dieter

Jean

Bericht door Jean » wo aug 31, 2005 6:27 pm

nou..eigenlijk zing ik in die band.
Het gitaarspelen doe ik daar (nog) niet.

We willen dat echter erbij gaan gooiien (klassiek/acoestische stukken)
Op mijn klassieke gitaar speel ik ook alleen klassiek...alhoewel ik ook meeschrijf aan nummers...normaal gesproken speel ik dus geen 'heavy metal' liedjes in mijn vrije tijd.

Maar het heeft in ieder geval wel veel invloed op elkaar...

Ik wil overigens complimenteren over het niveau van de mp3's die te beluisteren zijn...het gemiddelde spelniveau is hier behoorlijk hoog (hoger dan dat van mij op het moment in ieder geval) met zeer proffesioneel klinkende opnames

Alhoewel de geluiskwaliteit van de opnames in sommige gevallen beter zou kunnen
(met magix of iets dergelijks kun je een kleinbeetje een galm toevoegen en het klinkt meteen een stuk meer als in een concertzaal)
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 31, 2005 7:28 pm

Dag Jean,

De opnames vallen op de site wel in twee soorten uiteen. Enerzijds zijn er de opnames die voor het genoegen van te beluisteren worden gepost, dus hoe beter de kwaliteit, hoe liever.
Anderzijds zijn er opnames omdat iemand graag commentaar krijgt over hoe hij zijn stuk kan verbeteren. Daar is het natuurlijk beter om zo weinig mogelijk te verdoezelen.

Zijn er mensen geïnteresseerd in een nieuwe mp3-rubriek, bvb: SOS-mp3, een speciale rubriek waar opnames kunnen worden gepost omdat ze te laten beluisteren met de bedoeling om tips en hints te krijgen over hoe het stuk verder aan te pakken? Of vinden jullie dit overbodig?

We kunnen er misschien over stemmen (om te stemmen, boven naar de bladzijde gaan).

Marie-Claire
Laatst gewijzigd door Marie-Claire op wo aug 31, 2005 8:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jean

Bericht door Jean » wo aug 31, 2005 7:38 pm

Ik heb de uitleg over Magix toegevoegd in de 'thuisopname-sectie' Marie-Claire. :)
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 31, 2005 8:05 pm

Bedankt. Ik heb ze ondertussen gevonden.
Ik skip het uit mijn boodschap.
:?
Marie-Claire

Arlette

Bericht door Arlette » vr sep 09, 2005 5:33 pm

Welkom op het forum Jean :D

Jean

Bericht door Jean » za sep 10, 2005 12:33 pm

dankje Arlette :)
'We all do have limits'
-Scot Tennant-