Hallo!!, ik ben Fernando...!

Om u voor te stellen, en meteen een vriendelijke goeidag te versturen naar de mede-forumleden
Fernando

Hallo!!, ik ben Fernando...!

Bericht door Fernando » wo aug 24, 2005 12:11 pm

Hallo allemaal,

Ik ben Fernando Cordas, ben gitaarleraar op de muziekschool van Den Haag (het Koorenhuis) en geef gitaarconcerten.

Ik heb mezelf aangemeld op dit forum om ideeen en bladmuziek uit te wisselen, en vooral ook te lezen waar iedereen het over heeft.

groeten,

fernando

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 24, 2005 12:39 pm

Dag Fernando,

Van harte welkom op het forum. Hopelijk breng je hier een aangename tijd door.

Wat de bladmuziek betreft, die is opgesplitst in twee categorieën. Eerst een reeks stukken waar je toegang toe krijgt na het posten van 2 boodschappen, daarnaast een rubriek "meesterwerken", waar je toegang krijgt na 40 geposte boodschappen. Deze laatste rubriek bevat momenteel een gans reeks werken van Bach. Binnenkort komt daar het integraal werk van Tarrega en van Rameau bij. Al deze muziek is vrij van auteursrechten.

Tot binnenkort. :casque:

Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » wo aug 24, 2005 1:05 pm

dag Fernando

veel plezier op de site; hopelijk kunnen we binnenkort eens een mp3 van je horen.
Overigens op welke gitaar speel je ?

Ann

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » wo aug 24, 2005 1:48 pm

Welkom Fernando Cordas, wat heb je een toepasselijke naam voor een gitarist!

Leuk dat je op het koorenhuis lesgeeft. Mijn vrouw geeft er les in edelsmeden, mijn dochter zit op popklas, mijn zoon begint met basgitaarles.

Wil je ons wat over je gitaar, je opleiding of je muzikale voorkeuren vertellen?
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Fernando

Bericht door Fernando » wo aug 24, 2005 3:26 pm

Bedankt voor jullie warme welkomst berichten,

Erik die vroeg:
Wil je ons wat over je gitaar, je opleiding of je muzikale voorkeuren vertellen?

Welnu, ik heb op het Koninklijk Conservatorium gestudeerd in Den Haag, eerst bij Robby Faverey, daarna bij Raphaella Smits, en als laatste bij Zoran Dukic. Daarnaast heb ik erg veel gehad aan de vele masterclasses die ik heb kunnen volgen. En mijn voorkeuren, ik zoek mijn heil in de klassieke muziek.. maar andere goeie muziek is ook goeie muziek.

En om Ann te beantwoorden, ik bespeel nu een gitaar van Nico van der Waals. Het is een fichte bovenblad met rio-palisander achter en zij bladen.
Ik speel ook (maar minder) op een 8-snarige gitaar van de italiaan Andrea Tacchi. Ook fichte en rio palisander.
Allebei fantastische instrumenten, waar ik wel maanden op heb moeten wachten voordat ze klaar waren.

groet

fernando

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » wo aug 24, 2005 6:26 pm

Welkom Fernando,

Ik ben zeer benieuwd met welke stukken je komt,

Floyd

vabulo

Bericht door vabulo » wo aug 24, 2005 6:59 pm

Fernando,

Met je komst kan het imago van dit forum er alleen wel bij varen.
En nu nog Raphaella Smits erbij dan kan het nooit meer stuk.

frank

Bericht door frank » wo aug 24, 2005 8:30 pm

Fernando,
welkom,
Ik ben nog niet zo lang lid en in het begin dacht ik wat moet ik met zo'n site, maar het is inspirerend om samen info te delen en elkaar te helpen

ik kijk bijna iedere dag even en heb veel gehad aan de tips van de leden
frank

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » wo aug 24, 2005 8:50 pm

Hoi Fernando,
Zojuist heb ik je site bekeken en werd er stil van: wat een CV! Volgens mij kunnen we allemaal veel van je leren. Als je zin en tijd hebt, wil je ons in je kennis laten delen?
Bijvoorbeeld: een nieuw stuk instuderen, hoe begin je, analyse van de bladmuziek, handige oefeningen voor de linker- of rechterhand. Dat soort dingen.

Ps. De wereld is klein, mijn zoon zit in de klas bij Bruno (neefje van je?)
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 24, 2005 8:59 pm

En nu nog Raphaella Smits erbij dan kan het nooit meer stuk.
Er is binnenkort een optreden van Raphaella Smits (10 september). Zie de agenda, onder de aankondiging "open monumentendag". Het is in zoverre speciaal dat het gebeurt in samenwerking met Walter Verreydt, luthier, die zijn atelier openstelt op dezelfde dag.
Met dank aan Ann voor de tip!

Marie-Claire :casque:

Joost

Bericht door Joost » wo aug 24, 2005 10:09 pm

Hoi Fernando,

Welkom op deze site. Ik ben zelf ook nog niet zo lang lid van deze site. De site vind ik erg goed, vooral leuk om met andere gitaristen op deze manier in contact te treden. Ik heb je CV ook gelezen en ziet er erg indrukwekkend uit. Zelf ben ik een amateur gitarist uit Breda en speel inmiddels al zo'n 20 jaar met erg veel plezier.

Groeten,
Joost

Fernando

Bericht door Fernando » wo aug 24, 2005 11:28 pm

Beste Erik,

Wat toevallig allemaal, Bruno is mijn broertje, . waar ik heel trots op ben :D Hoe heet jouw vrouw, wie weet ken ik haar.

Ik ben blij verrast dat er zo actief wordt gereageerd op een nieuwe participant van dit forum. En ik wil best eens uitleggen hoe ik denk dat je een stuk moet instuderen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar ik heb wel een eigen voorkeurs-route die voor mij goed werkt. Het verschilt natuurlijk ook per stuk, wat ik doe. En wat voor mij het beste lijkt te werken hoeft voor een ander natuurlijk niet.... enz

Mijn voornemen is om minstens 1 keer per week op het forum te komen.

groeten

Fernando

Annemarie

Bericht door Annemarie » wo aug 24, 2005 11:38 pm

Hoi Fernando,

Ook van mij een hartelijk welkom. Dit forum is in zeer korte tijd van een slapend forum in een aktief forum veranderd. Ik kom hier ook dagelijks even langs. Het is leuk om even helemaal in het gitaarwereldje te duiken.

Groetjes van Esther

Fernando

Bericht door Fernando » do aug 25, 2005 10:45 am

Erik vroeg:
Bijvoorbeeld: een nieuw stuk instuderen, hoe begin je, analyse van de bladmuziek, handige oefeningen voor de linker- of rechterhand. Dat soort dingen.

Er is zoveel wat ik daarover kan zeggen. Ik weet niet waar ik moet beginnen zo zonder specifiek stuk of leerling. Maar wat wel heel belangrijk is met studeren, en dat is iets wat bijna niemand doet: Beslis voordat je gaat spelen wat je gaat doen. 1-doorspelen of 2-studeren. Ga je 1 doen, stop dan niet, maar doe net alsof je voor publiek speelt en gebruik die ervaring dan om te zien waar je in het stuk de mist in gaat. En doe dan bijvoorbeeld 2, om die plekken te studeren.

Veel mensen doen alleen maar 1-doorspelen. En die doen dat zonder erbij na te denken.

Dit besef is bij mij onder tijdsdruk gekomen. De stukken moesten af zijn voor een concert. Dus ik moest wel gaan analyseren wat ik deed en moest doen om het af te krijgen. Voor mensen die deze tijdsdruk niet hebben en ook niet hoeven te hebben,, tja die hoeven niet zo streng te zijn voor zichzelf, maar goed.. het heeft me enorm geholpen.

Groet,

fernando

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » do aug 25, 2005 12:40 pm

jow fernando

welkom !!! en geniet ervan