Hoi, hoi,

Om u voor te stellen, en meteen een vriendelijke goeidag te versturen naar de mede-forumleden
malibu-x

Hoi, hoi,

Bericht door malibu-x » di aug 02, 2005 1:25 pm

Een kort introductie...

Als laatbloeier ben ik in januari 2004 op 33 jarige leeftijd begonnen met gitaarles. Anderhalf jaar heb ik groepsles gehad via het CKV in Almere (leraren Reint van den Brink en Gerard Splint).
Vanaf september 2005 hoop ik priveles te krijgen van Peter Constant. Ik verwacht dat die lessen een stuk intensiever zullen zijn.

Mijn voortgang tot nu toe... Tja, naar mijn gevoel gaat het te langzaam (maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal). Vooral het op snelheid spelen van stukken lukt nog niet echt. De zomer kom ik nu door met "Toca Guitarra" van Cees Hartog.

Groetjes,
Stephan

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di aug 02, 2005 1:47 pm

Hallo malibu,
Bedankt voor je presentatie, en welkom op de site.
Naar mijn mening vorder ik ook niet snel genoeg, maar ik denk dat iedere beginner daar mee te kampen heeft....
Wat zeggen de andere forumleden ervan?
Je kan hier altijd terecht voor wat raad, of anders een gitaristieke babbel.
:guitare:
Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » di aug 02, 2005 2:32 pm

Hallo Malibu.

Van harte welkom. Ik hoor vaak van mensen dat ze vinden dat het erg langzaam gaat. Ik denk dat dat komt omdat gitaar een lastig instrument is om onder de knie te krijgen. Eea hangt uiteraard ook samen met de tijd die je eraan besteed. Oefen je op een effectieve manier? Als je wat ouder bent (ik bedoel nu zo'n beetje alles boven de 18 jaar :D ) worden je spieren en gewrichten vaak toch wat stroever en dat maakt het gitaar leren spelen er ook al niet makkelijker op. En dan heb ik het nog niet eens over de individuele verschillen en aanleg ed. Geduld is een schone zaak. In ieder geval veel succes.

Esther

malibu-x

Bericht door malibu-x » di aug 02, 2005 3:04 pm

Esther schreef:Hallo Malibu.

Oefen je op een effectieve manier? Als je wat ouder bent (ik bedoel nu zo'n beetje alles boven de 18 jaar :D ) worden je spieren en gewrichten vaak toch wat stroever en dat maakt het gitaar leren spelen er ook al niet makkelijker op. En dan heb ik het nog niet eens over de individuele verschillen en aanleg ed. Geduld is een schone zaak. In ieder geval veel succes.

Esther
Ja dat oefenen is een vak apart. Ik probeerde eerst minimaal een uur per dag te oefenen. Maar met werk, kind, huishouden en andere hobby's lukt me dat niet. Nu is het elke dag minimaal een half uur.
Ben nu iets gerichter aan het oefenen. De lastige stukken veel herhalen ipv hele stuk spelen en weer bij het moeilijke stukje stranden. Daarnaast probeer ik af te wisselen. stukje instuderen, akkoorden oefenen, oude stukjes weer spelen.
Tja, en de aanleg... ik ben zeker niet a-muzikaal, anders had ik al afgehaakt denk ik. Maar een natuurtalent ben ik nu ook weer niet. Dus geduld moet uitkomst brengen :wink:

Groetjes,
Stephan

Annemarie

Bericht door Annemarie » di aug 02, 2005 5:58 pm

Ik denk dat je al heel goed aanpakt. Het beetpakken van de kleine lastige passages in plaats van telkens het hele stuk. Overigens weet ik hoe lastig het is om prioriteit aan gitaarspelen te geven als je kinderen hebt. Dat is precies de reden dat mijn niveau heel erg is gezakt, de laatste 15 jaar. 't Is jammer maar het is niet anders. Je moet nu eenmaal keuzes maken.

Met aanleg bedoelde ik eigenlijk nog niet eens zozeer muzikaliteit. Ik doelde meer op de lichamelijke kant. Je mogelijkheden om de techniek te leren. Bijvoorbeeld de spreiding van je vingers, de soepelheid van je gewrichten en natuurlijk de kracht in je spieren.
(de vingergymnastiek :D )

malibu-x

Bericht door malibu-x » di aug 02, 2005 9:10 pm

Esther schreef: Met aanleg bedoelde ik eigenlijk nog niet eens zozeer muzikaliteit. Ik doelde meer op de lichamelijke kant. Je mogelijkheden om de techniek te leren. Bijvoorbeeld de spreiding van je vingers, de soepelheid van je gewrichten en natuurlijk de kracht in je spieren.
(de vingergymnastiek :D )
Hmm... sta niet bekend als lenig. Dus dat is alvast niet in mijn voordeel 8)

e.zurcher

hoi malibu

Bericht door e.zurcher » di aug 02, 2005 10:48 pm

Hoi Malibu,
Het rare met gitaarspelen is, dat jezelf je progressie niet altijd merkt, maar je omgeving wel. Kun je je herinneren welke stukken je een jaar geleden speelde? Vind je jezelf niet beter dan toen? Hoe was je twee jaar geleden? Gitaarspelen is een levenslange weg, dus vergelijk jezelf niet met je spel van een paar weken terug. Als je regelmatig blijft spelen, ga je alleen maar vooruit!
Groetjes, Erik Zurcher

Jenny

Bericht door Jenny » wo aug 03, 2005 9:50 pm

HOi Malibu, leuk dat we wat van je horen. Volhouden en doorzetten is belangrijk op de gitaar. Makkelijk is anders. Wel hartstikke mooi natuurlijk. Voor mij blijft het moeilijk. Na zo/n 15 jaar is er nog steeds zoveel te leren. Maakt mij allemaal niets uit. Het is gewoon de moeite waard. En zoals eerder gezegd als je stukken terug pakt kan weet je pas wat je toch weer bijgeleerd hebt. Succes ermee.

Jenny

malibu-x

Bericht door malibu-x » do aug 04, 2005 11:42 am

Jenny schreef:Volhouden en doorzetten is belangrijk op de gitaar. Makkelijk is anders. Wel hartstikke mooi natuurlijk. Voor mij blijft het moeilijk. Na zo/n 15 jaar is er nog steeds zoveel te leren.
:roll: en het lijkt allemaal zo makkelijk..... :wink:
Zoals Erik al aangaf... als ik wat langer terugkijkt dan de laatste week dan zie/hoor ik wel de vooruitgang. Maar ja, van dat gevoel blijft niet veel over als je een week lang stuk loopt op dat ene 'rot' loopje.... :?
Maar ik hoop m'n muzikale grenzen te blijven verleggen in de komende jaren... :D

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » do aug 11, 2005 6:03 pm

WELKOM!!!

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » do aug 11, 2005 10:16 pm

Hoi Malibu,

Welkom

Floyd

dekker

Bericht door dekker » wo aug 17, 2005 9:32 am

Troost je Malibu, ik zit in het zelfde schuitje als jij.
Toca Guitarra heb ik ook in mij bezit en speel er nog vaak uit.

Arlette

Bericht door Arlette » zo aug 21, 2005 7:24 pm

hallo malibu welkom :D

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » ma aug 22, 2005 7:29 pm

is dat te doen die toca guitarra of is dit al voor gevorderden ?

dekker

Bericht door dekker » vr aug 26, 2005 12:00 pm

Toca guitarra is voor iets gevorderden die lekker een beetje Spaanse muziek willen gaan tokkelen.
Er staan Leuke muziekstukjes in.