Hallo, ik ben François (Swa is ook goed!)

Om u voor te stellen, en meteen een vriendelijke goeidag te versturen naar de mede-forumleden
swastassijns

Hallo, ik ben François (Swa is ook goed!)

Bericht door swastassijns » di aug 02, 2005 9:28 am

ik loop hier al een hele tijd rond maar dan vooral op het Engelse forum, blij te zien dat dit Nederlandstalige forum ook meer en meer bijklank vindt!

Ik ben bijna 49 en ben 12 jaar geleden begonnen met gitaar leren op de muziekscholen van Lebbeke en Dendermonde: mijn gitaarleraar was Philip Duerinck, een heel geduldige man :wink:
Sinds 2 jaar heb ik de hele leergang doorlopen en ben ik aangewezen op zelfstudie. Ik ben geabonneerd op het fantastische tijdschrift 'Guitare Classique': hier verschijnen tweemaandelijks zo'n 10-15 tal partituren in voor elke moeilijkheidsgraad en daar vind ik meestal wel iets in terug wat ik wil leren spelen.
Verder koop ik nu en dan ook zelf wel iets: zo heb ik onlangs David Russel's arrangementen op de kop getikt van een aantal Keltische stukken (je hoort ze hem zelf spelen op zijn CD 'Music from the Sea'). Vooral Neil Gow's lament for his 2nd wife vind ik zo mooi!

Ik speel vooral oude muziek, renaissance en een paar modernere stukken...
Ik heb twee klassieke gitaren (een Rodriguez Model A - heel simpel en een Hanika 54PF-HG waar ik heeeeeeeeeel blij mee ben: zie http://www.hanika.de)

Ik kocht mij begin dit jaar ook een electrische gitaar (een jazzbox van Ibanez) en daar probeer ik nu mijn eerste stapjes op te zetten.

Ik hoop hier heel veel plezier te beleven samen met jullie en ... gezien het recente fantastische voorstel van Marie-Claire om een ontmoetingsdag te organiseren kom ik een aantal mensen onder jullie misschien wel tegen: ik kijk er in alle geval naar uit!!

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di aug 02, 2005 11:32 am

Hallo François.

Het zou wel eens de moeite zijn om een referendum te doen voor de meest populaire gitarist, ik denk dat Russel hoog zou scoren (bij mij ook).

Ik kom binnenkort terug met meer nieuws over die vergaderdag van het NL-forum, maar de site is van server veranderd, en de "bulk mail" laat het sindsdien afweten.... Ik wacht op een teken van Jean-François dat het terug in orde is.

Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » di aug 02, 2005 2:35 pm

Hallo Francois,

Van harte welkom op dit forum. Ik had idd al eerder van je gelezen, leuk dat je je voorstelt. Tot schrijfs op dit forum.

Esther

Hell Yeah

Bericht door Hell Yeah » do aug 11, 2005 6:03 pm

gegroet Francois

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » do aug 11, 2005 10:18 pm

Francois,

welkom hier

Floyd

Arlette

Bericht door Arlette » zo aug 21, 2005 7:26 pm

hallo welkom hier :)