Greg Smallman voor weinig geld--- Kim Lissarrague

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Fernando

Greg Smallman voor weinig geld--- Kim Lissarrague

Bericht door Fernando » vr okt 21, 2005 10:54 am

Hallo mensen,

Ik was gister aan het repeteren met een andere gitarist met wie ik wat concerten heb, en hij heeft juist een nieuwe gitaar uit Australie aangeschaft, van de jonge bouwer Kim Lissarrague.
Het bijzondere is dat deze bouwer z'n gitaren bouwt volgens het principe van Smallman, dus met zware achter en zij bladen en een heel dun bovenblad met versteviging in roostervorm (i.p.v waaiervorm) van carbon.

Het toffe is dat hij niet zo extreem doorgeslagen is als Smallman en de gitaar het midden houdt tussen een traditionele gitaar en een Smallman gitaar.
Hij is dus wel veel volumineuser, maar heeft nog steeds een hout-klank diepte.

En nog toffer is de prijs. (ten opzichte van een Smallman dan).

zie: http://www.klguitars.com/default.asp

Groet

Fernando

vabulo

Bericht door vabulo » vr okt 21, 2005 12:10 pm

Deze prijzen lijken me inderdaad heel aantrekkelijk en mooie instrumenten.

Op dit ogenblik zijn er in Australie heel wat (opkomende) top luthiers en die geen 30000$ voor een instrument vragen.
Onder deze reizende sterren zitten ondermeer:
John Price
Simon Marty
Jim Redgate
Paul Sheridan
Sean Hancock
Simon Marty
Kneipp and Eugene Philp
Dan Kellaway
David Argent

Van Kim Lissarrague vond ik op een andere site: ( te nemen voor wat het is )

The good guitars aren't available for very long. The Lissarrague cedar/Indian rosewood guitar is cheap for the sound it produces. I think it was $4,500 US.

I played a nice guitar made my Kim Lissarrague. Apparently Rick showed him the Smallmen, Marty and Gnatek guitars and he put his observations to good effect. The bass on one was much better than a previous guitar I played in July. If Kim is learning this quickly his guitars will be sensational in a year or so. His prices at the moment are a bargain.