Waarom worden er zo weinig MP3's geplaatst?

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
e.zurcher
Berichten: 138
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:43 am
Locatie: Den Haag

Bericht door e.zurcher » di okt 11, 2005 9:51 pm

Hoi Just,
Een paar maanden geleden heb ik een dag voor een leerlingenuitvoering ook eens een nagel afgebroken. Gelukkig zit er een nagelspecialiste bij om de hoek, die mij goed geholpen heeft. Kan ik je dus aanraden! Gewoon je nagel zo kort mogelijk maken en bij een nagelstudio een kunstnagel laten aanmeten. De nagel heb ik wel zelf op lengte en in vorm gevijld en gepolijst. Voor de nagelspecialiste was het ook nieuw om een gitarist te helpen, maar ze vond het mateloos interessant.
Succes!
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

annoost
Berichten: 142
Lid geworden op: ma sep 13, 2004 2:49 pm
Locatie: Oostende

Bericht door annoost » wo okt 12, 2005 12:59 am

Ik heb net deze avond een nagel gebroken- de i vinger-. Ik weet nog dat dat vroeger een echt drama was. Tegenwoordig behelp ik mij met "goedkope" kunstnagels die ik in Kruidvat of Hema koop. Het is niet ideaal maar het is beter dan daar met een ontbrekende nagel te zitten.

Ann

swastassijns

Bericht door swastassijns » wo okt 12, 2005 1:37 pm

vabulo schreef:
Marie-Claire schreef: Tot nu toe ben ik vooral bedacht met "moderner" werk, o.a. geschreven door mijn gitaarleraar. Verder Coeck en Linnemann. Brouwer?
Als ik dit allemaal lees heb ik toch een aantal bedenkingen.
Moest ik dat soort leraar hebben denk ik dat er twee keuzes zijn: ofwel gaat hij ofwel ging ik .
Ik wil hier geen afbreuk doen aan de kwaliteit van de muziek en de componisten zoals Coeck, Linneman, Brouwer en je leraar.
Het is nu zo dat mijn voorkeur ligt bij componisten zoals Tarrega, Fernando Sor, Barrios, Mertz , transcripties van Schubert, Scarlatti, Hayden en minder bekenden zoals een Vincento Sojo.
Ik maakte pas vooruitgang als ik muziek kon spelen waar ik van hield.
Verder geloof ik dat motivatie een belangrijk aspect is om vooruitgang te boeken.Ik vraag me af hoe die leraar van hierboven mij zou kunnen motiveren.
Een niet al te opdringerige aanpak voor het soort muziek kan hierbij al een stap zijn in de goede richting.
Ik weet dat in het Leuvense en ook in andere muziekscholen sommige leraars dit begrepen hebben. ( meestal met enig menselijk doorzicht en pedagogische kwaliteiten ) Ze maken de keuze van muziekstukken in onderling overleg en tolereren inspraak van de leerling.

Iedereen weet dat klassieke gitaar geen eenvoudig instrument is.
Als men dit instrument uit zijn marginaliteit wil halen is de manier van aanpak dringend aan herziening toe.

Ik geloof ook dat ik niet de enige ben die hierover zo denk ( ook tegendraadse persoon op nog oudere leeftijd) maar had ook andere visies willen kennen.

Dus; laat jullie allemaal maar eens goed gaan.
Ik had meer geluk toen ik nog naar de muziekschool ging: mijn leraar (Philip Duerinck) viel echt heel goed mee! In het begin bracht hij uiteraard de stukken aan die ik moest leren spelen, maar al vrij snel vroeg hij zelf wat ik liefst zou leren spelen (genres?) en gaandeweg bracht ik zelf stukken aan die ik wou aanleren. Hij oordeelde dan telkens of ze wel pasten voor mijn niveau en of ze wel wat zouden bijbrengen. Soms bracht hij zelf ook nieuwe dingen aan ... het werd dus echt een evenwicht en dat was heel erg aangenaam.
Philip Duerinck schrijft ook zelf regelmatig muziek voor gitaar en de meeste daarvan zijn ondertussen ook uitgegeven en verkrijgbaar in de muziekwinkels... spijtig genoeg dus niet in het openbare domein.