Belangrijk nieuws voor de 40+ groep

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Marie-Claire

Belangrijk nieuws voor de 40+ groep

Bericht door Marie-Claire » di okt 04, 2005 10:50 pm

Hallo allemaal,

Er is groot nieuws: het is voortaan mogelijk aan alle leden van de +40 groep om zich in te schrijven in deze groep op alle andere taalfora, zonder eerst 40 boodschappen te moeten sprokkelen, en naar de videos te gaan kijken. Het Nederlands forum mag de spits afbijten. Mag ik vragen om alle problemen mee te delen? Voorlopig kan het inschrijven op de Franse en Italiaanse taalfora.

Hoe gebeurt dit concreet?

De eerste stap is om zich in te schrijven op het betreffende forum, onder dezelfde naam als op het Nederlandse forum. Dit gebeurt op dezelde manier als hier:
Zoek onder de vlaggen naar de optie “registreer”, open het venster. Gans van onder zijn er drie keuzes, neem de middelste, die zegt dat je ouder bent dan 13 jaar en stuur dit op. Normaal gezien krijg je per kerende post in je e-mail een bericht dat je bent moet terugsturen om de inschrijving volledig te maken. Als je niet zeker bent, ga naar het nederlands forum, log niet in maar doe alsof je je gaat registreren, gewoon om het scherm te zien. Mensen die al onder dezelfde naam geregistreerd zijn, moeten dit niet meer herdoen.

Ik zou beginnen met het Franse forum, om te zien hoe het moet gebeuren. Ik heb me daar ondertussen aangemeld.

Vooraleer naar de buitenlandse site te gaan, moet je je profiel copiëren: Je gaat naar de gebruikerslijst en zoek je naam op. Rechtermuis klikken op de naam, gans van onder in het venster dat is verschenen zie je “eigenschappen”, daarop klikken.
Er verschijnt een tekst in de stijl: http://www.klassiekegitaar.com/
Deze link copieer je.

Na het inloggen op het buitenlands forum, ga je een nieuwe rubriek zien, “40+ international NL”. Je zult zien hoe Jean-François en ikzelf me hebben aangemeld:
- nieuwe boodschap maken
- je avatarnaam van boven in de boodschap
- en de link naar je profiel op de nederlandse site toevoegen door te kopiëren

Vervolgens ga je naar boven, naar de groepen, en vind je een groep “40 + International”. Daar schrijf je je in. Je zult een boodschap terugkrijgen dat je bent aanvaard, en je kunt terecht in de rubriek “videos”.

Dit is een boterham geworden, het lijkt moeilijker dan het is.

Dus:
- inschrijven als gewoon lid op het buitenlands forum
- je profiel copiëren op het NL-forum
- je aanmelden in de rubriek +40 International NL
- je registreren in de groep 40+ International

Vergeet niet om alle bugs te melden.

Veel kijkgenot.
Jean-François
Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do okt 06, 2005 10:29 pm

Hallo,

Het Engels forum is nu ook opengesteld voor de leden van het Nederlandstalig forum.
Allen daarheen.....

Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr okt 07, 2005 9:59 am

Hallo,

Ik kwam eens informeren of de "+40 int" proefkonijnen geen problemen hebben gehad, en tenslotte de videos hebben kunnen bekijken op de andere fora? Afgezien dat het een tijdje heeft geduurd voordat Jean-François sommige aanvragen had goedgekeurd.

Marie-Claire

swastassijns

Bericht door swastassijns » vr okt 07, 2005 10:16 am

Dag Marie-Claire,

ik was al 'lid' op het Engelse forum en heb geprobeerd lid te worden van de +40 international groep... waarschijnlijk had ik dat niet moeten proberen? Nu staat mijn lidmaatschap voor deze groep 'pending' ...

groetjes,

annoost

Bericht door annoost » vr okt 07, 2005 10:46 am

geen problemen gehad Marie-Claire.
Bij het franse en engelse forum was ik al ingeschreven maar nu dus ook lid van de + 40 groep en sinds vandaag is dat ook zo voor het italiaanse forum. Heb je daar overigens de luitist gezien??? Ik zou niet graag met zo een ding spelen , lijkt mij ook geen ontspannen houding voor de li hand. (Ik heb het dan over de video met het misschien 1.5 m lange instrument.)

Ann

swastassijns

Bericht door swastassijns » vr okt 07, 2005 1:08 pm

ondertussen is mijn lidmaatschap 'aanvaard' :ivresse:

annoost

Bericht door annoost » vr okt 07, 2005 1:28 pm

sta je links of rechts Swa?? (Ik heb het over de drinkebroers)

Ann

swastassijns

Bericht door swastassijns » vr okt 07, 2005 1:36 pm

ik sta rechts en val dus binnen de kortste keren om... ik kan (niet meer) tegen alcohol. Een of maximum twee pintjes zijn mijn absolute grens... :sage:

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » vr okt 07, 2005 3:22 pm

Ik sta nu op het 40+ Franse en Engelse forum en heb geen enkel probleem ondervonden, behalve...
als ik normaal op het Nederlandse forum kom, dan ben ik automatisch ingelogd. Als ik switch naar een ander forum, moet ik mij handmatig inloggen. Kom ik daarna terug op het Nederlandse forum, dan ben ik mijn automatische inlog kwijt. Is daar iets aan te doen?
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona