portugese gitaar

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Joris

portugese gitaar

Bericht door Joris » do sep 15, 2005 10:41 pm

hallo iedereen,

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die al portugese gitaar hebben gespeeld en zo ja, wat zijn jullie ervaringen met dit instrument. (fotootje in bijlage)

Fernando

Bericht door Fernando » vr sep 16, 2005 8:25 am

Hoi Joris,

Ik heb er eentje, of eigenlijk, mijn vader heeft er een en die mag ik bespelen. Ik ben half Portugees en zodoende.
Wat een klank hè? Prachtig.
Ik heb er al eens Bach op ingestudeerd, maar ik moet zeggen.. het kost veel tijd en gewenning om steeds te zappen tussen normaal gitaar en Guitarra Portugeusa dat ik er niet toe kom om er echt serieus mee aan de slag te gaan.

Groeten,

Fernando Cordas

swastassijns

Bericht door swastassijns » vr sep 16, 2005 8:45 am

ik heb er nog nooit op gespeeld...maar als ik Portugese Fado hoor zingen met de Portugese gitaar daartussen smelt ik weg!
Ik vind het een prachtig instrument met een hele mooie klank.

Als amateur moet men nu eenmaal keuzes maken: ik zou heel graag op zo'n gitaar leren spelen, maar ik heb ondertussen gekozen voor klassieke gitaar en af te toe eens een electrische Jazzbox...

Joris

Bericht door Joris » za sep 17, 2005 4:00 pm

Fernando schreef:Ik ben half Portugees en zodoende.
Hallo Fernando. Ik begin mezelf stilaan te beschouwen als een halve portugees alhoewel mijn roots er voor niks tussenzitten. :)
Ik ben verliefd geworden op het land, de mensen, de muziek, de melancholie, zelfs het eten :)... En de portugese muziek (of het nu de klassieke fado is dan wel het sublieme madredeus) heeft me geïnspireerd te beginnen met klassieke gitaar.
En ja, de guitarra portuguesa is idd een fantastisch instrument, en ooit wil ik het bespelen. Er bestaan zelfs academies voor, o.m. in Coimbra. Trouwens, op korte termijn wil ik nog eens naar Lissabon op citytrip en dan wil ik toch proberen er ééntje op de kop te tikken.

groeten
Joris

Fernando

Bericht door Fernando » di sep 20, 2005 10:23 pm

Hoi Joris,
Wat leuk dat je zo van Portugal houdt. Voor mij is het natuurlijk een heel belangrijk land. Ik ga er vaak naartoe. Alleen dit jaar gaat het niet lukken, omdat ik vader ben geworden en niet zo ver wil reizen met de kleine.
Onze guitarra Portuguesa komt uit Coimbra, in Lissabon zul je er op meer plaatsen een kunnen kopen denk ik.

Groet

Fernando