last night of the proms

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
annoost

last night of the proms

Bericht door annoost » di sep 13, 2005 12:36 am

Hebben er nog meer mensen zaterdagavond gekeken naar de 'last night of the proms'? meer bepaald naar J.Williams met Aranjuez?
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di sep 13, 2005 7:19 am

Spijtig genoeg niet, er was bezoek. Hopelijk wordt het heruitgezonden via de BBC of een andere zender.
Het is mogelijk om via de BBC nog een paar dagen te luisteren naar het concert. John Williams is opgetreden gans in het begin.
Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » di sep 13, 2005 10:18 am

het was niet helemaal in het begin hoor maar ongeveer halfweg.Ik zouwel eens op zijn gitaar willen spelen, mooie klank. Hij speelde natuurlijk wel met micro maar toch...
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di sep 13, 2005 10:38 am

Bedankt Ann. Ik heb het nog niet herbeluisterd; ik heb me gebaseerd op een soort voorprogramma dat was gepubliceerd.
:oops: :oops: :oops:
Met wat geluk wordt het opnieuw uitgezonden, een andere zender misschien? Ik zal de info posten.
Marie-Claire

Jean

Bericht door Jean » di sep 13, 2005 12:46 pm

heeft die nu wel Concierto de A. gespeeld???
Ik dacht die had alleen met die contra-tenor samengespeeld...dat heb ik gezien nl...en ik was teleurgesteld om het concierto niet te zien.

Als inderdaad een herhaling komt..en ik heb het concierto gemist...wanneer komt die dan nog eens?
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di sep 13, 2005 1:17 pm

Dag Jean

Beiden stonden op het programma.
Hierbij de link waarop de "proms" nog een paar dagen te horen zijn:

http://www.bbc.co.uk/proms/listen/

Mocht ik iets vernemen over een heruitzending, post ik het. De BBC zendt het vaak nog eens uit rond Kerstmis. Het is mogelijk dat ik via het engels forum aan een filmpje geraak.

Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » di sep 13, 2005 1:33 pm

het concierto kwam ervoor.
De avond was opgedeeld in 2 stukken, het eerste deel werd op BBC1 uitgezonden en het tweede op BBC2 of omgekeerd.
Hij heeft inderdaad achteraf nog met de contra-tenor gespeeld.
Normaal kun je via de website van de BBC de uitzendingen nog een aantal dagen beluisteren.
Ann

Jean

Bericht door Jean » di sep 13, 2005 6:39 pm

ok, bedankt
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

vabulo

Bericht door vabulo » di sep 13, 2005 8:42 pm

annoost schreef:...Ik zouwel eens op zijn gitaar willen spelen, mooie klank......
Wie niet?

John williams bespeelt actueel een gitaar gebouwd door de Australische Luthier Greg Smallman.

Enkele wetenswaardigheden hierover:
Ceder topblad ; 0.6 mm dikte
Topblad wordt ondersteund door een balsahouten raamwerk ( soort
wafelstructuur of ruitjes structuur) waarbij deze zeer lichte houtsoort op zijn beurt versterkt is met carbonfiber draden.
De zijkanten en achterzijde zijn niet massief maar wel samengesteld uit vijf lagen gelamineerd “ Rosewood “ met een pak epoxy lijm ertussen.
Prijsklasse 25000 $ en meer of een slordige 20.000 Euro of een klein miljoen oude Belgische frankjes.
John Williams heeft zo’n twee Smallman gitaren

Wil je er zo eentje rechtsreeks aanschaffen bij Greg Smallman & Son: leveringstermijn is maanden tot een paar jaar. Hij bouwt er namelijk minder dan 10 exemplaren per jaar van.
En je zult ook vlug moeten zijn wil je er één bemachtigen door hem persoonlijk gebouwd want de man is al ergens rond de zeventig.
En als je niet op een voldoende hoog niveau speelt dan mag je het ook al vergeten ; hij verkoopt namelijk alleen aan “ top concert players”.

Dus we kunnen enkel ervan dromen.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di sep 13, 2005 11:36 pm

Tenzij hij zich lid maakt van delcamp.net, en op een ontmoetingsdag komt spelen (je kan maar dromen).

Bedankt voor de info, Vabulo.

Marie-Claire

Fernando

Bericht door Fernando » wo sep 14, 2005 10:37 am

Ik heb Greg Smallman in de zomer van 2004 ontmoet in Spanje. Typische gitaren zijn dat. De klank is keihard, maar mist warmte. Hij gebruikt bij iedere reeks weer meer carbon fiber. De zijkanten en achterkant zijn zeer zwaar, het bovenblad zo dun mogelijk. Net als bij een luidspreker. Het duurt een eeuwigheid om hem goed gestemd te krijgen vanwege de enorme hoeveelheid boventonen die doorversterkt worden.
Ik heb er geen besteld. Het volume is zeer indrukwekkend, maar het gaat ten koste van de klankdiepte, naar mijn mening.

Groeten,

Fernando Cordas