Nieuw logo

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo sep 11, 2005 11:04 am

Bedankt voor de info Erik.
Ik ga er meteen naar toe.
Marie-Claire

Just Merks

Bericht door Just Merks » zo sep 11, 2005 9:35 pm

Maar hoe je dan je stem kunt uitbrengen is mij onduidelijk.

Just
Zint eer gij begint.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo sep 11, 2005 10:02 pm

Dag Just
Je klikt op het nummertje waarvoor je kiest, en je ziet meteen erna de huidige scores!
Allemaal stemmen!!!!
Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » ma sep 12, 2005 12:50 am

Maar dan moet je er eerst geregistreerd zijn, denk ik.

annoost

Bericht door annoost » ma sep 12, 2005 11:53 am

ik ben niet zeker maar ik denk niet dat je moet geregistreerd zijn om te stemmen, wel als je een bericht wil schrijven.
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma sep 12, 2005 11:58 am

Ik kan het moeilijk zelf uittesten aangezien ik geregistreerd ben op de Franse site. Zoals Ann zegt is het heel goed mogelijk dat je kunt stemmen zonder je te registreren. Kan je iets laten weten???

Hoe was de beurs in Antwerpen, Ann?

Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » ma sep 12, 2005 3:59 pm

ik heb geprobeerd in te loggen met dezelfde gegevens als hier. Dat lukt iig niet. Als je niet bent ingelogd kan je niet stemmen. Je ziet dan ook meteen al de uitslag van de poll. Waarom zetten ze die poll eigenlijk niet ook op de andere forums? Of is dat logo alleen voor het franse forum bedoeld?

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma sep 12, 2005 4:37 pm

Dag Esther,

Het logo is internationaal.... Ik vrees dat je je zult moeten registreren om binnen te geraken. Ik heb nog nooit een poll "internationaal" weten organiseren, ik vrees dat het programma het niet toelaat.
De meeste onderwerpen zijn door buitenlandse deelnemers ingediend (nogal uit Italië, maar ja, die hebben een designreputatie hoog te houden).

Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » di sep 13, 2005 12:27 am

Hoe was de beurs in Antwerpen, Ann?
Zeker niet voor herhaling vatbaar! Het was een zeer lawaaierige en rommelige bedoening en het beperkt zich voornamelijk tot elektrische gitaren, drumstels (die kunnen bespeeld worden) ook wel wat akoestische gitaren. Wat de klassieke gitaren betreft beperkte het zich tot enkele eerst gitaren van max 100€ alhoewel ik ook een Burguet gezien heb van 1100 € maar dat was dan ook de enige. Ik ga niet zeggen dat er geen enkele interessante stand was maar ze waren toch serieus in de minderheid.
Er was ook maar een min of meer fatsoenlijke stand van partituren , maar zeker niet de 7 € toegang waard.
Kortom het enige pluspunt van het bezoek aan de beurs was mijn ontmoeting met Swa "my partner in crime" voor de milonga. Zijn badge met het Delcamp logo heeft dus resultaat gehad, na 5 ' had ik hem al gevonden.
Het was leuk eindelijk een van de forumleden in levende lijve te ontmoeten, de anderen zullen moeten wachten tot in januari. :wink:

groetjes Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di sep 13, 2005 7:17 am

Hallo Ann,

Bedankt voor de feed-back. Zo weten we dat ook al weer.
Spijtig dat er geen lijst vanhouders te vinden was via de organisator.
Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » wo sep 14, 2005 12:10 am

ja, ik had op internet al wat meer informatie gezocht, maar inderdaad niets gevonden.
Nu, ik heb het gecombineerd met een bezoekje aan het atelier van Walter Verreydt, dus ben ik niet alleen voor de beurs zover gaan rijden.
Zoals je weet was het atelier te bezichtigen in het kader van open monumentendag.Ik moet zeggen dat ik hier ook wat ontgoocheld was...
Het atelier was kleiner dan verwacht, en er was ook niet zoveel te zien;er lag ook weinig materiaal(hout) ze hebben blijkbaar veel bij hen thuis liggen . Nu zoals je weet ben ik op zoek naar een nieuwe gitaar en vond het toch zonde om dat eind te rijden zonder zelfs de klank te horen van een van zijn gitaren, dus heb ik gevraagd of dit niet mogelijk was.
Aangezien ik daar op dat ogenblik de einge gitariste was heb ik het geluk gehad eventjes op enkele instrumenten te spelen.
Eerst kwam een Torresmodel met esdoorn achterblad en zijkanten en natuurlijk spar bovenblad.Zoals je wel weet is het Torresmodel kleiner dan een gewone gitaar; dat is dus eventjes wennen, niet om op te spelen maar psychologisch. ik moet zeggen dat ik blij verrast was van de klank.De gitaar klonk helder , erg mooi. Maar zoals ik al zei het is erg wennen aan het uitzicht van de gitaar vooral ook met zijn esdoornuitvoering.De avond ervoor had raphaella Smits erop gespeeld tijdens het concert en zijn vond het ook een goede gitaar (volgend de luthier)
Ik heb dan nog een standaardmodel met spar bovenblad bespeeld , ook goed maar mijn voorkeur ging toch uit naar een derde gitaar met weeral spar bovenblad en met verlaagd bovenblad thv van de verbinding met de romp (zoals de papallardo's) dit moet het spelen in de hoogste posities vergemakkelijken. Deze gitaar had ongeveer hetzelfde binnenwerk van het Torresmodel maar in een "normale" body.
Als laatste heb ik een ceder gitaar in handen gekregen en ik moet zeggen dat ik normaal gezien een groot voorstander ben van ceder.Ik speel nu op een ceder en heb eigenlijk nog nooit op iets anders gespeeld. Nu moet ik zeggen dat dit wat tegenviel, voor mij klonk het te dof.
Natuurlijk was dit niet het ideale moment om gitaren uit te proberen, er liepen constant mensen rond, maar zo heb ik toch een idee gekregen over de instrumenten van Walter Verreydt.

Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo sep 14, 2005 6:59 am

Dag Ann,

Je hebt je grote liefde nog niet gevonden blijkbaar. :wink:
In januari in Antwerpen zullen er een paar mooie instrumenten aanwezig zijn, je kan daar eens testen.
Misschien zou je (of iemand anders) een reportage moeten doen over hoe al die gitaren klinken.

Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » wo sep 14, 2005 10:14 am

ik kan niet wachten om ze allemaal eens in handen te krijgen :wink:
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo sep 14, 2005 10:46 am

Zeg dat wel.
Ik hoop dat Sanft met zijn concertinstrument komt.
7-snaren. Matthias Damman. Dat is uitzonderlijk.
Dat wil ik wel eens proberen (ik zal de enige niet zijn). :wink:
Misschien dat Vabulo ons wat op weg kan helpen? Het moet vrij gemakkelijk zijn om een lijstje samen te stellen van alle gitaren die er zullen zijn. Zo weten we in welke prioriteit we ze moeten afwerken 8)

Marie-Claire

e.zurcher

nieuw logo

Bericht door e.zurcher » do sep 15, 2005 11:40 pm

Volgen jullie nog de keuze voor een nieuw Delcamplogo? Kijk op de Franse site: place publique > Votons pour choisir le nouveau logo du forum. Onder de 21 logo's blijken er nu twee kanshebbers: ontwerp 1 en ontwerp 20. Op het moment dat ik jullie mail, staan ze beide bovenaan. Een van beide ontwerpen is van mijn hand, ik zeg niet welke, want ik wil jullie keuze niet beinvloeden. Maar ik wil jullie wel oproepen mee te doen in de verkiezing. Log in op de Franse site door je aan te melden en stem!
Ik doe dit, niet om mijn eigen ontwerp te promoten, maar om het Nederlandstalige forum mee te laten stemmen, zodat de keuze niet alleen een Franse aangelegenheid wordt. De keuze is groot, 21 ontwerpen, dus maak gebruik van je stem, laat je horen!
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona