Favoriete speelstuk.

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
dekker

Favoriete speelstuk.

Bericht door dekker » ma aug 29, 2005 9:07 pm

Dit onderwerp lijkt me ook wel grappig, voorzover het al niet ergens anders staat.
Wat is het muziekstuk dat je het liefst speelt op de gitaar ?

Indien mogelijk wat eenvoudige composities, zodat de wat minder gevorderde speler, zoals ik, er ook baat bij kan hebben.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma aug 29, 2005 9:13 pm

Als je pas begint met de gitaar, volgen die stukken zich op. Hoe beter je begint te spelen (ahum), hoe groter het beschikbare repertoire wordt.
Ik ben nu o.a. met mijn "eerste Tarrega" begonnen, een studie in mi klein (ik hou van Tarrega en van Barrios).
Verder speel ik met heel veel genoegen "Packington Pound's", niveau 3. En de 2de studie van Brouwer. Maar die keuze zal in het loop van het jaar zeker nog veranderen.
Marie-Claire

Aldebaran

Re: Favoriete speelstuk.

Bericht door Aldebaran » wo aug 31, 2005 8:14 pm

Mogen dat geen favoriete speelstukken zijn?

The Flying Scotsman, Orient en Bell Towers van Coeck
Saltarello van Vincenzo Galilei
Lagrima van Tarrega

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 31, 2005 8:17 pm

Hallo Aldebaran,

Je hebt een uitstekende smaak!
Post je een keertje een mp3?
:casque:

Marie-Claire

Aldebaran

Bericht door Aldebaran » wo aug 31, 2005 8:29 pm

:) Dank je zeer. Ik heb wel die stukken niet op mp3 staan. Maar ik kan wel volgende links geven voor stukken die ik graag hoor, maar toch nog iets te moeilijk zijn voor mij om zelf te spelen: opnieuw een compositie van Coeck, en ook van Jan Decadt. Ze worden beide uitgevoerd door Coeck zelf. Die Pavane van Decadt vond ik in het begin moeilijk, maar na enkele keren luisteren ging het wel. De geluidskwaliteit is niet bijzonder goed - afkomstig van een cassette.

*** Hallo Aldebaran, de muziek van Coeck en Decadt is nog beschermd. Er mag niet meer dan 10% van het stuk worden gepost. Ook het gebruik van rechtstreekse links is afgeraden. Bedankt voor het begrip. Deze mensen leven van hun muziek, en de site respecteert dit. Marie-Claire ***

Annemarie

Bericht door Annemarie » wo aug 31, 2005 11:32 pm

Mooie muziek zeg. Ik zou vooral de partituur van dat stuk van Coeck best wel eens nader willen bekijken.

Esther

Jean

Bericht door Jean » do sep 01, 2005 12:48 pm

Capricho arabe van Tarrega vind ik wel een leuk en veelzijdig stuk, daarom speel ik het graag. En is goed voor techniek. :)
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za sep 03, 2005 9:49 pm

Hallo Jean

Wil je het eventueel eens posten in de rubriek mp3? Het zou alle forumleden een enorm genoegen doen. Het is één van die stukken waardoor je besluit om klassieke gitaar te gaan studeren.

Marie-Claire

Jean

Bericht door Jean » zo sep 04, 2005 8:16 pm

zelf spelen en dan opnemen? :oops:
Ik maak nog teveel fouten in Capricho vind ik...ik kan misschien wel romanza (transc. N. Yepes) opnemen. Dat zou met redelijk weinig fouten kunnen lukken...hoop ik :wink:
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo sep 04, 2005 8:35 pm

Alvast bedankt!
Marie-Claire :flowers:

Arlette

Bericht door Arlette » vr sep 09, 2005 5:24 pm

Als je het eerst opneemt is inderdaad goed kan je je zelf terug horen en ook wat aan de klank veranderen enz... En daarna hoef je niet meer op te nemen want dan hoor je het als je zelf speelt zeg maar.

Jean

Bericht door Jean » za sep 10, 2005 12:30 pm

ja..zelf terugluisteren kan veel opleveren. Vooral het gevoel wat je meegeeft in de muziek hoor je dan veel beter terug.
'We all do have limits'
-Scot Tennant-

Arlette

Bericht door Arlette » za sep 10, 2005 1:48 pm

ja inderdaad en het is ook heel goed voor jezelf. Weet je wat je fout doet en kan verbeteren enz.. veel succes :D