Componisten gevraagd

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
swastassijns

Bericht door swastassijns » wo aug 10, 2005 10:16 pm

Armand Coeck is inderdaad een Belg.

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » do aug 11, 2005 10:30 pm

De eerste maten van Armand Coeck's Lamento klinken veelbelovend. Dank je, Marie-Claire! Ik ga nog even verder studeren!
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

swastassijns

Bericht door swastassijns » vr aug 12, 2005 8:39 am

Jammer dat het niet in het publieke domein zit, anders zou ik er een mp3-tje van opnemen... (ik heb het ooit op examen moeten spelen en het blijft een van mijn favorieten...).

Succes ermee Erik!

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr aug 19, 2005 12:40 am

Nebelheim wordt voor het examen volgend jaar "verplichte" stof voor de hoogste graden.
:wink:
Over Belgen gesproken: ken je Philippe Lemaigre? Hij heeft een schitterende CD uitgebracht met muziek van Barrios, gespeeld op een Hermann Hauser gitaar uit 1920. De CD is uit 1993. Mijn leraar heeft ooit met hem samengespeeld en vond hem een erg goede gitarist.
Ik ken een Philippe Lemaigre als uitvoerder van Cubaanse muziek. Ik veronderstel dat het over dezelfde persoon gaat? Een kort stukje van "Lemaigre" hier, eerst enter, daarna "careers", daarna "music".

http://www.stuartleblanc.org

Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » za aug 20, 2005 11:39 pm

Interessant, je raakt niet uitgekeken en gehoord op internet. Het zijn voor mij onbekende maar wel leuk om er zo mee op de hoogte te raken.

Jenny

Aldebaran

Re: Componisten gevraagd

Bericht door Aldebaran » zo aug 28, 2005 7:23 pm

Persoonlijk ben ik een grote fan van de muziek van Coeck. Onlangs heb ik het roadbook van hem gekocht. Er is een cd bij met een schitterende uitvoering van de werken door een zekere Vandeborght. Hoewel sommige werken zeer spectaculair klinken zijn ze voor een beginner als ik zeer haalbaar. Je vindt ook meer info over Coeck bij www.auurk.be

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma aug 29, 2005 7:48 am

Bedankt voor de link, Aldebaran.
Marie-Claire

Aldebaran

Bericht door Aldebaran » wo aug 31, 2005 8:38 pm

Hier 2 links, de ene voor Evocation van Coeck, en de andere voor de Pavane van de Belgische componist Jan Decadt, beide uitgevoerd door Coeck zelf. Voor mij zijn ze nog wel iets te hoog gegrepen. De geluidskwaliteit is echter niet te best - afkomstig van een cassette. Maar toch hoog genoeg om een idee te krijgen.

**** Sorry, Aldebaran, geen diepe links graag ****

Door diepe links te vermelden, wordt de startpagina van een website omzeild, en de reclameboodschappen waarvan de site leeft.

Ofwel sla je de boodschap op, op je PC, en sluit je die in je boodschap.
Of je vermeld het adres van de startpagina, met eventueel vermelden hoe je op de bladzijde moet geraken

Marie-Claire (hopelijk ben je niet kwaad op mij).