Componisten gevraagd

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
e.zurcher

Componisten gevraagd

Bericht door e.zurcher » ma aug 08, 2005 10:31 pm

Wie kan mij interessante componisten aanbevelen? Daarmee bedoel ik niet de componisten die iedereen al kent, maar de meer obscure of hedendaagse vernieuwers.
Zelf speel ik een aantal werken van de Argentijn Maximo Diego Pujol en Andrew York, hedendaagse componisten. Is er onder jullie iemand die een componist 'ontdekt' heeft? Ik wil mij meer gaan toeleggen op de muziek van de toekomst i.p.v. het verleden.
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma aug 08, 2005 10:49 pm

Hoe "gekend" moeten ze zijn?
Hierbij een link
http://www.productionsdoz.com/c216041.2.html
Ze brengen nogal wat muziek uit van hedendaagse componisten.
Zelf zal ik één van dees dagen met werk van Norbert Leclercq moeten beginnen.
Marie-Claire

e.zurcher

Componisten

Bericht door e.zurcher » ma aug 08, 2005 11:11 pm

Dank voor de lijst. De componisten hoeven niet bekend te zijn, maar misschien dat iemand al eens een stuk van een hedendaagse componist gespeeld heeft en die kennis met mij wil delen. Dus eigenlijk zoek naar jullie ervaring met hedendaagse muziek: die zou je eens moeten proberen!
Liefst natuurlijk 'speelbare muziek', want er zijn er die zulke moeilijke stukken schrijven dat alleen virtuosen ze kunnen spelen.
Erik Zurcher

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma aug 08, 2005 11:20 pm

Ik heb hier een paar partituren van Norbert Leclercq bij mij thuis. Vorig jaar was één van zijn werken "Arlequin" verplicht werd voor de 6de jaars; zo moeilijk is het niet.
Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » di aug 09, 2005 12:02 am

Stepan Rak, Jaime Zenamon, Carlo Domeniconi zijn een paar van mijn favoriete componisten.

Esther

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » di aug 09, 2005 8:41 am

Dank je. Domeniconi behoort tot mijn favorieten. Stepan Rak is mij bekend van naam, maar zijn muziek ken ik niet. Zijn bladmuziek is overal verkrijgbaar dus moet hij behoorlijk populair zijn. Jaime Zenamon is voor mij een grote onbekende. Waar komt-ie vandaan?
Erik Zurcher

rené

Bericht door rené » di aug 09, 2005 9:09 am

Hoi eric

ik denk dat kuligin (geb. 1973)wel wat voor je is ik heb er wat bladmuziek van...

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » di aug 09, 2005 11:36 am

Je maakt me benieuwd! Heb je er digitale bladmuziek van om eens uit te proberen?
Erik Zurcher

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di aug 09, 2005 11:38 am

Een link die in de tijd is gepost door Ann.

http://www.guitar86.com/upload/guitarli ... deo/rak.rm

Marie-Claire

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » di aug 09, 2005 4:02 pm

Bovenstaand filmpje moet iedereen zien. De achtergrond en de kleding van Stepan Rak zijn helemaal retro. Eigenlijk is het helemaal retro. De muziek is razendknap, bijna een circusact. Dank voor het insturen. In één woord kostelijk!
Erik Zurcher

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di aug 09, 2005 4:17 pm

De dank is voor Ann, die het gepost heeft.
Inderdaad knap, zeker de intro.
Begin er maar aan (liever jij dan ik)
Marie-Claire

swastassijns

Bericht door swastassijns » wo aug 10, 2005 9:06 am

Dag Erik,

ken je Armand Coeck? Die maakt al een tijd furore als componist voor gitaar. Zijn 'Lamento' was het 'verplichte stuk' tijdens mijn laatste examen in de muziekschool. Er zijn een paar pareltjes van partituurboekjes van hem uitgegeven (en ook gitaarmethodes).
Op de volgende link vind je er een aantal die ik in de databank van MusicTelex gevonden heb (toffe winkel in Antwerpen trouwens), je kan ze online bestellen....
http://www.musictelex.be/search.asp?TL= ... on2=Search

groetjes,
Swa.

annoost

Bericht door annoost » wo aug 10, 2005 7:51 pm

Je hebt ook nog "Cantilene a la mer" van armand coeck
De partituren die ik heb zijn uitgegeven door Antares een gitaarwinkel in Kortrijk
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 10, 2005 7:55 pm

Ik heb Lamento en Nebelheim thuis liggen.
Marie-Claire

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » wo aug 10, 2005 10:13 pm

Heb je die ook als pdf-file? Dan zou je me een grote dienst bewijzen. Ik ken Armand Coeck trouwens niet. Is hij Belgisch?

Over Belgen gesproken: ken je Philippe Lemaigre? Hij heeft een schitterende CD uitgebracht met muziek van Barrios, gespeeld op een Hermann Hauser gitaar uit 1920. De CD is uit 1993. Mijn leraar heeft ooit met hem samengespeeld en vond hem een erg goede gitarist.
Erik Zurcher