" - Geen sant in eigen land" -

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
vabulo

" - Geen sant in eigen land" -

Bericht door vabulo » zo aug 07, 2005 10:10 pm

Vandaag was ik op het solo optreden van Geert Claesens in de St. Martinuskerk in Tourinnes-la Grosse. Een klein oud Romaans kerkje juist over de taalgrens van Vlaams Brabant dat zich omwille van zijn akoestiek uitstekend leent voor een gitaaroptreden.
Een optreden dat specifiek gewijd was aan klassieke gitaarmuziek uit Latijns Amerika en uit Spanje.
Geert gaf er het beste van zichzelf en bracht werken van Heitor Villa-Lobos; Astor Piazzolla; Leo Brouwer ; Vincento Barrios ; en Francisco Tárrega.
Blijven me zeker bij zijn interpretaties van werken van Barrios waaronder de “Vals de Primavera” en de Mazurka “Marieta” van Tárrega.
Bij dit hoogstaande optreden had ik wel meer toehoorders verwacht.
Maar dit was weer een voorbeeld van “ Geen sant in eigen land”.
De afwezigen hadden hier weer ongelijk.

annoost

Bericht door annoost » ma aug 08, 2005 1:34 am

Sorry te horen dat er blijkbaar niet veel volk was.Misschien zit de zomervakantie er voor iets tussen alhoewel aan het mooie weer zal het wel niet gelegen hebben.
Ikzelf woon in Oostende en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch een beetje ver vond.
Het leek overigens een interessant programma.
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma aug 08, 2005 7:11 am

Ik probeer zoveel mogelijk naar Geert Claessens te gaan luisteren, hij speelt fantastisch. Ik vind hem topklasse. Hij speelt loepzuiver, en kan enorm veel gevoel in zijn uitvoering leggen.
Gisteren zat er spijtig genoeg een "verplicht" familiefeest tussen.
Hier is zijn website :
http://home.tiscali.be/geert.claessens/
Ik heb gezien dat er op 29.01.2006 een optreden in Brussel is.
Marie-Claire