tijdschrift

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
annoost

tijdschrift

Bericht door annoost » zo aug 07, 2005 8:11 pm

Daarnaast wil ik je ook een tijdschrift aanraden: Guitare Classique. Het verschijnt tweemaandelijks en bevat iedere keer een 15-tal partituren. Er zit telkens voor ieder moeilijkheidsgraad iets tussen, ze zijn inclusief vingerzetting en wat extra verklaringen/raad en een begeleidende CD laat telkens horen hoe het zou moeten klinken. Het is wel in't Frans maar dat zal wel geen probleem zijn zeker??
Het is ondermeer te koop in de gazettenshop van het Noordstation in Brussel.
Ik heb het deze namiddag in een boekenwinkel in Oostende gevonden. het is een winkel waar ze enorm veel soorten tijdschriften hebben.Voor de artikels denk ik niet echt dat je het moet kopen, het merendeel is reclame (kan natuurlijk ook eens interessant zijn)
Zoals swa al zei staan er ook veel partituren in (standaardnotatie en tab) met vingerzettingen enzo.
Er zit ook een cd bij met uitvoeringen van al de partituren die in het
tijdschrift staan.Prijs 8€90 en het komt denk ik driemaandelijks uit.

Kent er overigens iemand het engelstalige tijdschrift en is dit aan te bevelen??Classical Guitar Magazine.

Ann

Jenny

Bericht door Jenny » zo aug 07, 2005 10:02 pm

Ik heb nooit geweten dat er tijdschrijften zijn voor de gitaar. Moet ik eerlijk toegeven dat ik er ook nooit naar gekeken heb. Ik zal eens gaan kijken wat ik kan vinden.

Jenny

swastassijns

Re: tijdschrift

Bericht door swastassijns » ma aug 08, 2005 9:03 am

annoost schreef:
Daarnaast wil ik je ook een tijdschrift aanraden: Guitare Classique. Het verschijnt tweemaandelijks en bevat iedere keer een 15-tal partituren. Er zit telkens voor ieder moeilijkheidsgraad iets tussen, ze zijn inclusief vingerzetting en wat extra verklaringen/raad en een begeleidende CD laat telkens horen hoe het zou moeten klinken. Het is wel in't Frans maar dat zal wel geen probleem zijn zeker??
Het is ondermeer te koop in de gazettenshop van het Noordstation in Brussel.
Ik heb het deze namiddag in een boekenwinkel in Oostende gevonden. het is een winkel waar ze enorm veel soorten tijdschriften hebben.Voor de artikels denk ik niet echt dat je het moet kopen, het merendeel is reclame (kan natuurlijk ook eens interessant zijn)
Zoals swa al zei staan er ook veel partituren in (standaardnotatie en tab) met vingerzettingen enzo.
Er zit ook een cd bij met uitvoeringen van al de partituren die in het
tijdschrift staan.Prijs 8€90 en het komt denk ik driemaandelijks uit.

Kent er overigens iemand het engelstalige tijdschrift en is dit aan te bevelen??Classical Guitar Magazine.

Ann
Guitare Classique komt tweemaandelijks uit (vroeger was het driemaandelijks). Er staat uiteraard veel reclame in, maar ook interessante artikels: iedere keer een interview met een bekende klassieke gitarist, artikels over stemsleutels, snaren, onderhoud van gitaar, hoe je thuis zelf kan opnemen, een bezoekverslag bij een gitaarbuower enz... Ik koop het voor de partituren EN de artikels :lol:

annoost

Bericht door annoost » ma aug 08, 2005 11:12 am

ja; ik heb ondertussen gezien dat het tweemaandelijks is.Ik had het ook nog maar doorbladerd en nog niets gelezen, dat zal nu gaan gebeuren.

Ken jij overigens het engelstalig tijdschrift dat ik vermelde? Ik weet dat je ook actief bent op het engelstalig forum, dus misschien heb je er daar al iets over gehoord.
ANN

swastassijns

Bericht door swastassijns » ma aug 08, 2005 11:48 am

Dag Ann,

ik ken 'Classical Guitar Magazine' niet echt: ik heb het ooit in de winkel zien liggen maar doorbladeren kon niet (omdat het in plastiekje verpakt zit) en ik vond op de cover geen vermelding van partituren...dus ik heb het nooit gekocht.

Hier is echter de website van Classical Guitar Magazine, ongetwijfeld vind je daar wel meer informatie. Ik ga het ook eens van naderbij bekijken!

http://www.classicalguitarmagazine.com/

groetjes,
swa