Bladmuziekzaken/winkels/adressen.

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
vabulo

Bericht door vabulo » do aug 18, 2005 10:51 am

Esther schreef:Die tarieven zijn gewoon een lachertje. Zwaar gesubsidieerd?
Dag Esther,

Het is inderdaad zo dat de studierichting “muziek” in Vlaanderen onder het departement onderwijs valt en ( direct en indirect) zwaar wordt gesubsidieerd.
Dit houdt wel in dat men volgens een opgelegde structuur moet werken wat volgens mij ook zijn nadelen heeft.
Ik hoorde dat er zelfs intelligente personen zijn die de kosten van 166 Euro in mindering weten te brengen in hun belastingsaangifte.

Als ik die uurtarieven bekijk die muziekleraars verdienen in Nederland en Vlaanderen dan ga je hier niet rijk van worden.( mijn garage vraagt al bijna 50 euro per uur )
Het moet voor die mensen zeker een passie zijn aangezien de zoveel uren die ze eraan besteden.

De reactie van Jan Dekker hierboven trok even mijn aandacht daar ik zelf soortgelijke situatie(s) heb ervaren.Vandaar mijn vraag over het kostenplaatje.
Gelukkig is dit nu verleden tijd.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr aug 19, 2005 12:08 am

Van inschrijfkosten in mindering brengen op de belastingsaangifte heb ik persoonlijk niet gehoord.
Wel bestaat er in Vlaanderen een systeem van opleidingscheques, die ook geldig zijn voor muziekscholen, zodat de helft van de kosten door de "overheid" wordt gedragen.
Je bestelt en betaalt bvb 100 euro opleidingscheques, en je krijgt voor 200 euro opgestuurd. Dit is niet alleen voor muziek, maar ook voor tal van andere opleidingen (taalcursussen, informatica, enz....).
Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr aug 19, 2005 9:59 am

Hallo Floyd,
Omdat ik pas noten kan/probeer te lezen heb ik nooit op bladmuziek gelet. Ik was afgelopen weekend in Rotterdam bij Donner. Daar hebben ze behoorlijk veel bladmuziek vind ik.
Er staan op de site enkele combinaties bladmuziek+tabs, voor als het niet echt wilt lukken:

http://www.delcamp.net/pdf/tablature/cl ... ature.html

Sorry voor het late antwoord. :casque:

Marie-Claire

dekker

Bericht door dekker » wo aug 24, 2005 8:43 pm

Classical music for the Spanish Guitar, is de titel van een muziekboek,
composed by Jorge Madera and Arranged & performed by Andre de Borst.

Inclusief een compact disc met gitaar muziek van de muziekstukken uit het boek gespeeld door bovengenoemde personen.

De prijs van deze muziekbundel inclusief cd is E 28,90 (een jaar geleden)

Ik vind de muziekstukken in dit boek, 23 stuks, een absolute aanrader voor iedereen.

Ik schat het niveau op 4 a 5. Enkele zelfs op niveau 6.

Met een stuk of 10 a 11 nummers kan ik een beetje overweg. Het gaat steeds beter. Ook passages van de overige nummers komen er een beetje in.

Ik ben benieuwd of iemand dit boek ook in zijn bezit heeft en wat hij of zij er van vindt.

Simonette

Bericht door Simonette » vr sep 09, 2005 5:51 pm

Nog een adres voor bladmuziek is :arrow: Albersen Muziekhandel, www.albersen.nl Daar zoeken ze voor je wat jij wil hebben, via e-mail te bereiken op verkoop@albersen.nl (Ruud Adam)

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr sep 09, 2005 9:07 pm

Bedankt, Simonette.

Ik werk voor België via partitura.be (vanwege de verzendingskosten).
Marie-Claire