Bladmuziekzaken/winkels/adressen.

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 03, 2005 5:19 pm

Je zit al over de helft om toegelaten te worden tot de groep van 40+. Er is vandaag een nieuwe rubriek geopend "videos", toegankelijk voor die groep!
Marie-Claire

dekker

Bericht door dekker » di aug 16, 2005 11:56 am

Als het om Spaanse "flamenco" muziek gaat heb ik muziekbundels van
Jan Sirks. "Spaanse klanken voor gitaarsolo". Een stuk of 5 muziekboekjes op A 5 formaat.
Voornamelijk met het E, F,G en Am akoorden. Eerst noten van het betreffende akkoord gevolgd door een wisselslag van een of meerdere akkoorden. Klinkt wel een beetje Spaans maar heeft verder weinig met flamenco te maken, denk ik als leek.
Verder bladmuziek van Bartholome (Calathayud)

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » di aug 16, 2005 5:50 pm

Omdat ik pas noten kan/probeer te lezen heb ik nooit op bladmuziek gelet. Ik was afgelopen weekend in Rotterdam bij Donner. Daar hebben ze behoorlijk veel bladmuziek vind ik.

Floyd

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » di aug 16, 2005 8:10 pm

Hoi Floyd,
Naast Donner kun je ook bladmuziek (on-line) kopen bij Broekmans & Van Poppel in Amsterdam: http://www.broekmans.com/nl/default.cfm

of bij Chanterelle in Parijs:
http://www.chanterelle.com

of bij www.spanishguitar.com
in Nottingham, Engeland

Alle drie zijn betrouwbaar en hebben een uitgebreide keuze
Erik Zurcher
gitaar K. Hill, model Barcelona

dekker

Bericht door dekker » di aug 16, 2005 8:56 pm

Goed om te horen. Donner en Broekmans in Amsterdam.
Frankrijk en Engeland vind ik wat te ver weg voor een muziekboek, maar je weet maar nooit. Je zal eens in de buurt komen.

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » di aug 16, 2005 9:00 pm

Kleine correctie: Donner zit Rotterdam. Bij Chanterelle, Broekmans en Van Poppel en SpanishGuitar kun je via internet bestellen. Op de sites kun hun catalogi vinden. Er komen wel porto kosten bij.
Erik Zurcher

dekker

Bericht door dekker » di aug 16, 2005 9:04 pm

Ik vind het altijd een gok. Muziek bestellen via internet. Als de muziek te moeilijk is, vooral voor een beginner, heb je er nog niet veel aan.

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » di aug 16, 2005 10:25 pm

Natuurlijk is het gok. Eigenlijk vind ik alle bladmuziek moeilijk, alleen het ontcijferen al! Ogenschijnlijk eenvoudige stukken blijken vaak zeer moeilijk te spelen. Daarin kan een goede gitaarleraar een grote rol spelen: hij kan je stukken aan- of afraden.

Ook kun je de stukken die Delcamp op deze site heeft gezet uitproberen. Hij heeft ze goed op niveau geclassificeerd! En bedenk erbij: niveau zegt iets over de moeilijkheidsgraad, niet over de muzikaliteit. Mooie muziek hoeft niet per definitie moeilijk te zijn.
Erik Zurcher

Annemarie

Bericht door Annemarie » di aug 16, 2005 11:13 pm

Ik bestel mijn bladmuziek, mijn snaren en assecoires altijd via internet. Namelijk bij guitarreria. De snaren zijn er echt niet duur, zeker niet als je 5 of 10 sets bestelt. Dat mogen ook verschillende soorten snaren zijn. Voor een groep als apoyando biedt dat denk ik wel perspectieven. Overigens heb ik geen aandelen ofzo in deze winkel. Enneh, als docent krijg je er nog meer korting. Al zeggen ze officieel dat ze dat niet doen.

Esther

dekker

Bericht door dekker » wo aug 17, 2005 9:13 am

Bedankt voor de reactie Esther en Erik.

Een gitaarleraar heb ik nooit gehad. Ik ben leerling en leraar tegelijk.

Ik hoop dat gebruikers van deze site mij goede adviezen kunnen geven
zodat zij eigenlijk een beetje leraar voor mij gaan worden.

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » wo aug 17, 2005 12:07 pm

Als (ex-)autodidact heb ik jarenlang de illusie gehad aardig te kunnen spelen. Toen ik les nam, werd ik voor het eerst geconfronteerd met kritiek. Daarmee ging mijn spel met sprongen vooruit.
Waarmee ik maar wil zeggen, dat een goede leraar onontbeerlijk is. Zelfs professionele gitaristen nemen nog les door masterclasses te volgen.
Dus Dekker, ga op les, je zult er beter van worden!
Erik Zurcher

dekker

Bericht door dekker » wo aug 17, 2005 12:32 pm

Ja, ik weet het.
Een goede leraar is nooit weg.
Alleen met de uitgaven van de kosten die gepaard gaan met o.a. twee
studerende kinderen heb ik op dit moment helaas andere prioriteiten.
Maar wat niet is kan ooit nog komen.
Tot dan aan toe moet ik het van jullie ( muzikanten) hebben.

vabulo

Bericht door vabulo » wo aug 17, 2005 5:55 pm

@ dekker

In het leven moet men inderdaad prioriteiten stellen.
Ik hoorde dat in Nederland leraars of opleiding in een muziekschool erg duur zijn.
In Vlaanderen is het prijskaartje in een conservatorium; muziekschool of muziekacademie 166 euro voor een volwassene per jaar. Er zijn speciale tarieven voor studenten, werklozen, ....
Dit geeft je naast de algemene muziekvorming een goede 40 uur gitaarles op jaarbasis.

De vraagprijs ( in de omgeving waar ik woon ) voor privaat les van een leraar schommelt tussen de 15 … 25 euro per uur. ( in het zwart )
Hoe is het gesteld met het prijskaartje in Nederland?

e.zurcher

Bericht door e.zurcher » wo aug 17, 2005 7:17 pm

De tarieven liggen in Nederland ongeveer gelijk. Ze worden jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Vereniging van Toonkunstenaars. Nu ligt het tarief rond 50 euro per maand (halfuur per week). Precies weet ik het niet, maar ik denk dat de meeste leraren deze tarieven hanteren. Misschien kan Esther me corrigeren.
Zelf krijg ik driekwartier les en betaal ik navenant meer. Een half uur vind ik echt te kort.
Erik Zurcher

Annemarie

Bericht door Annemarie » wo aug 17, 2005 10:16 pm

vabulo schreef:In Vlaanderen is het prijskaartje in een conservatorium; muziekschool of muziekacademie 166 euro voor een volwassene per jaar. Er zijn speciale tarieven voor studenten, werklozen, ....
Dit geeft je naast de algemene muziekvorming een goede 40 uur gitaarles op jaarbasis.
Die tarieven zijn gewoon een lachertje. Zwaar gesubsidieerd? Op Nederlandse muziekscholen verschillen de tarieven enorm, ik heb prijzen gezien en gehoord die varieren van ca 600 tot ca 1100 euro per jaar voor wekelijkse (individuele) lessen van 30 minuten aan een volwassene. Het aantal lessen zit dan zo rond de 34/36. Kinderen zijn iets goedkoper omdat zij in een ander btw tarief vallen.

Gediplomeerde prive docenten zijn meestal wel goedkoper. Het schommelt inderdaad zo tussen de 45 en de 55 euro per maand. Ik hanteer voor volwassenen en kinderen eenzelfde tarief (zou ik eigenlijk niet moeten doen), namelijk 500 euro per jaar. Dan krijgen ze minimaal 34 lessen van 30 minuten. Maar ik ken ook een pianodocent die 800 euro per jaar vraagt. Ook zit er bij mij in de buurt een beunhaas die meer vraagt dan ik.

Nu is het natuurlijk wel zo dat er van de docenten op een muziekschool meer wordt verwacht dan van privedocenten. Dan denk ik aan vergaderingen, voorspeelavonden en samenspelgroepen.
Ik heb ca 1x per jaar een voorspeelavond, vergaderingen heb ik uiteraard niet (eenvrouwsbedrijfje :D ) en samenspelgroepen heb ik ook niet, al heb ik wel vage plannen in die richting.

Esther