Gitaar mee met vakantie

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo aug 03, 2005 12:26 am

Marie-Claire schreef:Bedankt Esther.
Heb je toevallig stukken van Stepan Rak, de Minotova in je verzameling?
Ik wissel met plezier uit voor iets anders.
Marie-Claire
Ik zie dat ik hier nog niet op had gereageerd. Ik heb wel iets van Stepan Rak. Ik moet het even opzoeken.....

Warempel, ik heb dat boek. Ik heb ook Rozmary (humours, cycle of instruktive compositions for guitar= de engelse vertaling) Zijn ook aardige stukjes. Stuur me anders even een pb'tje om te bespreken hoe we de stukken uitwisselen.

Esther

annoost

Bericht door annoost » do aug 04, 2005 2:03 am

marie-claire

je had het enkele posts terug over Linneman en "The Sheep on the Mountain"? Heb je dat stuk en kun je het me eventueel mailen.
Linneman is van voor mijn tijd en ik heb er dus geen idee van welke soort muziek het is.
Ann :oops: :oops: :oops:

Annemarie

Bericht door Annemarie » di aug 09, 2005 12:05 am

Esther schreef:
Marie-Claire schreef:Bedankt Esther.
Heb je toevallig stukken van Stepan Rak, de Minotova in je verzameling?
Ik wissel met plezier uit voor iets anders.
Marie-Claire
Ik zie dat ik hier nog niet op had gereageerd. Ik heb wel iets van Stepan Rak. Ik moet het even opzoeken.....

Warempel, ik heb dat boek. Ik heb ook Rozmary (humours, cycle of instruktive compositions for guitar= de engelse vertaling) Zijn ook aardige stukjes. Stuur me anders even een pb'tje om te bespreken hoe we de stukken uitwisselen.

Esther
Ik denk dat je dit berichtje over het hoofd hebt gezien. Wil je er nog iets mee?

Esther

dekker

Bericht door dekker » ma aug 15, 2005 12:52 pm

Helaas, de vakantie zit er op.
Ik had mijn vakantie gitaar meengenomen ( onbekend merk, gekocht voor E 75,00 bij Muziekhandel Servaas in Leiden.
Mijn goede gitaar is een Alhambra.
Mijn muziekbundel bestond uit eenvoudige klassieke, Spaanse, Ierse en folklore muziek.
Leuke reacties gehad tijdens en na het spelen. De Engelse buren noemde me Eric Clapton. En dat is toch niet de minste muzikant.
Een verzoek van een van de campinggsten om tijdens een karaoke-avond
een paar stukken te spelen vond ik wat al te veel van het goede.
Je speelt dan voor zo,n 140 a 150 mensen. Alleen en op een verhoogd podium. In de schijnwerpers. Je moet dan wel van goede huize komen.
Misschien dat ik een volgende keer de stoute schoenen wel aantrek.
Groeten.

Jenny

Bericht door Jenny » di aug 16, 2005 9:13 am

Zo te horen heb je in ieder geval een goede vakantie gehad "Eric Clapton"

Jenny

dekker

Bericht door dekker » di aug 16, 2005 9:01 pm

Marie-Claire, als je toch gaat mailen, The Sheep on the Mountain, mail het dan, als het even kan, ook naar mij door.

Arlette

Bericht door Arlette » za aug 20, 2005 1:37 pm

Ik was op vakantie en ik had me gitaar echt zo gemist ik kon hem niet meenemen maja nou weer lekker bij gespeeld gelukkig :D

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » za aug 20, 2005 5:48 pm

Vorig jaar hadden wij een fietsvakantie en kon ik geen gitaar meenemen. Ik heb em wel gemist, en gelijk na de vakantie moeten wij optreden. Dan merk je pas hoe stijf je vingers zijn en hoeveel eelt erafgaat als je twee weken geen gitaar speelt. Ik heb me toen best door 3 uur optreden heen moeten worstelen.

Eerdere vakanties nam ik altijd een staalsnarige gitaar mee. Dit jaar gaat mijn goedkope spaanse gitaar mee: een yamaha G-245S. Heeft iemand eigenlijk enig ideewat de specificaties van zo'n gitaar zijn, en hoeveel dat ie waard is? Ik heb hem een hele tijd geleden een keer 2e hands op de kop getik voor een hele zachte prijs. Hij klinkt best redelijk.

Floyd

dekker

Bericht door dekker » ma aug 22, 2005 9:11 pm

Marie-Claire, bedankt voor de toezending van het "Schaap".
Op het eerste gezicht is het voor mij een pittig stuk.
Toch ga ik proberen er iets muzikaals van te maken.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di aug 23, 2005 10:32 am

Ik heb het ook eens goed bekeken, en de vingerzetting lijkt mij ingewikkeld, plus een 6de snaar die naar D wordt gestemd. Ik zal serieus wat tijd nodig hebben om die vingerzetting deftig eruit te krijgen. De leraar zal moeten helpen vrees ik...

Marie-Claire

Floyd Messina

Bericht door Floyd Messina » di aug 23, 2005 6:37 pm

Ik ken niets van Maria Linnemann, wil je mij ook een paar partituren doormailen?

alvast bedankt!!!

Floyd