Gitaar mee met vakantie

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
dekker

Gitaar mee met vakantie

Bericht door dekker » vr jul 22, 2005 6:51 pm

Zondag a.s. vertrek ik voor 3 weken naar zuid Frankrijk.Zoals elk jaar gaat nu ook de gitaar weer mee.
De muziek die ik mee neem bestaat uit makkelijke tokkelmuziek waarin bijna geen hoge posities in voorkomen.
Van klassiek tot modern. Van Iers tot Spaans.
Als het een beetje klinkt neem ik het mee.
Op de camping krijg ik vaak leuke reakties. Een enkele keer wat minder leuke.
Zijn er muzikanten die ook de gitaar meenemen op vakantie ?

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr jul 22, 2005 7:56 pm

Zolang speel ik nog niet, veel ervaring heb ik er niet mee.
Ik neem ze nu deze zomer wel steevast mee op de BBQ's van vrienden en familie, en de reacties zijn meestal positief. Af en toe zit er een keertje een zuurpruim tussen, maar die heb je blijkbaar overal, ook op campings in Zuid Frankrijk blijkbaar.
Stuur een fotootje op. Zo zien we de zon nog eens.
:okok:
Marie-Claire

dekker

Bericht door dekker » vr jul 22, 2005 8:35 pm

Ik vertel mijn verhaal wel na de vakantie.
Spaanse klanken van Jan Sirks en play with Chords van Marcel Boelaars zijn stukjes muziek die het vaak goed doen.
Wat ik iedereen aan kan bevelen is het muziekalbum van Maria Linnemann, Titel " leichte Folklorestucke fur Gitarrre" uitgever G. Ricordi & Co.
Koop deze bundel. Voor beginners en gevorderden. Je zult er absoluut geen spijt van krijgen.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr jul 22, 2005 8:44 pm

Linnemann is vaste kost op gitaarles.
Ik heb de Leichte Folklorestücke, de Neue Folklorestückee, wat later de "Sagen und Landschaften".
Heeft iemand ervaring met dat laatste boekje, vooral met het stuk "The Sheep on the Mountain"?
Ik vind het één van haar mooiste stukken.
Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr jul 22, 2005 9:35 pm

Geweldig bedankt voor de tip.
Ik ben de "Leichte Stücke" gaan opdiepen.
Het is prima materiaal voor tijdens het verlof, en om te spelen voor vrienden en kennissen, of op een camping.
Je zult er zeker sukses mee hebben (ik ook, hoop ik)
:wink:
Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » vr jul 22, 2005 11:31 pm

veel plezier in het zuiden dekker.
misschien kun je wat zon onze richting uitsturen.
echt voorbeeldig van je dat je de gitaar meeneemt.
ann

dekker

Bericht door dekker » za jul 23, 2005 4:09 pm

Het gaat hier weer zomeren Ann, misschien een graadje minder dan in het zuiden, maar toch.
Het is jammer dat toch wel veel mensen hun muziek instrument thuis laten als ze op vakantie gaan. Een blokfluit, mondharmanica, een gitaar en andere kleine instrumenten zijn makkelijk mee te nemen.
Ik vermoed dat de mensen het spelen " in het openbaar" niet durven.
Ik ben er ook niet zo'n held in, maar ik ga lekker voor de tent op m'n gitaar tokkelen.
Eenvoudige muziek wat je goed kan spelen. Dat is het geheim. Ik zou zeggen probeer het ook maar eens.
Ik hoor nog wel van jullie, muzikanten.
Ik groet u allen en tot na de vakantie.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 24, 2005 12:10 pm

Hallo, Dekker,
Vergeet niet om je in te schrijven in de groep met 4 geposte boodschappen. Zo krijg je toegang tot de rubriek "lessen" die er op de site staan.
Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » vr jul 29, 2005 11:14 pm

Ben net terug van vakantie. Heb mijn gitaar ook meegenomen naar de camping. Ik vind het altijd doodeng om op de camping te spelen maar deze keer moest ik wel omdat ik over ca 4 weken een panfluitiste moet begeleiden op een concert en er wordt van me verwacht dat ik ook een kleine solo weggeef (bibbers). Gelukkig kreeg ik wel positieve reacties van de omstanders, ze schoven zelfs een stoeltje bij. En dat voor klassiek gitaarspel. Viel me alles mee.
Ik heb een map aangelegd met een hele verzameling makkelijk te spelen stukken. Van Bach tot C. Hartog en Zenamon. Volgende keer doe ik er ook een paar kampvuurstukken tussen, gewoon voor de gezelligheid.

Esther

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr jul 29, 2005 11:28 pm

Hallo Esther,
Ik ben blij dat het zo goed is gegaan.
Ik zou zeggen dat mensen die geïnteresserd zijn in die vakantiebladmuziek meteen met jou contact mogen opnemen???? En ik ruil graag een paar Linnemans of Raks (help, ik moet weer moderator spelen vanwege auteurrechterlijk beschermd, enz.... Jullie kennen het refrein ondertussen) voor je muziek. Ik ben altijd te bereiken via mijn email.
Wanneer gaat dat concert door met je Panfluitiste???
Als er opnamen gebeuren, denk dan eens aan de site!
Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » vr jul 29, 2005 11:49 pm

Bedoel je contact opnemen om muziek uit te wisselen of iets dergelijks? Uiteraard mag dat. Ik ben zelf ook altijd op zoek naar nieuwe, speelbare stukken. Is het niet voor mezelf dan is het wel voor m'n leerlingen. Ik heb tips genoeg.

Het concert is op zondagmiddag, 28 augustus. Ik denk haast niet dat er een opname wordt gemaakt, maar mocht dat toch het geval zijn dan krijgen jullie het van me te horen.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za jul 30, 2005 12:04 am

Bedankt Esther.
Heb je toevallig stukken van Stepan Rak, de Minotova in je verzameling?
Ik wissel met plezier uit voor iets anders.
Marie-Claire

e.zurcher

vakantie partituren

Bericht door e.zurcher » di aug 02, 2005 11:02 pm

Op vakantie gaat mijn gitaar altijd mee, want een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd! Ik laat mijn mooiste gitaar thuis en neem mijn Ramirez E2 mee. Verder neem ik alle (oude) bladmuziek van het afgelopen studiejaar mee en ga ik op herhalingsoefening. Daarnaast neem ik 1 nieuw stuk mee dat ik in het nieuwe studiejaar wil instuderen als 'huiswerk'. Dat heeft het voordeel dat ik op de eerste les van het jaar meteen gerichte vragen kan stellen. (Ik heb het ontcijferen van een stuk altijd zonde gevonden van de lestijd, dat doe ik bij voorkeur thuis en probeer zo altijd goed voorbereid op les te komen).

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di aug 02, 2005 11:05 pm

heb het ontcijferen van een stuk altijd zonde gevonden van de lestijd, dat doe ik bij voorkeur thuis
De leraar staat erop dat we het zelf doen de eerste keer. Hij speelt een nieuw stuk een keer voor, kwestie van melodie en ritme wat te horen, en de volgende les moeten we onze vingerzetting laten zien.
Ik vind het een goed systeem, zo leer je heel veel bij.
Marie-Claire

e.zurcher

nieuwe stukken

Bericht door e.zurcher » di aug 02, 2005 11:32 pm

Vaak kom ik zelf met een voorstel een nieuw stuk in te studeren. Als mijn leraar het stuk kent (wat kent hij niet?). Dan zegt hij: leuk, gaan we doen of dat is zo moeilijk, wacht daar nog maar even mee.

Als hij met een nieuw stuk komt, dan laat hij me eerst aanmodderen. Daarna volgt pas de analyse. We nemen alle mogelijke vingerzettingen door en noteren de beste met potlood op de pagina.