on line lessen

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
frank

on line lessen

Bericht door frank » wo jul 13, 2005 11:25 pm

graag ontvang ik info over online lessen. Als iemand goede sites weet hoor ik het graag. Natuurlijk kan een echtedocent nooit vervangen worden door een digitale leraar, maar iemand met een drukke agenda kan sávonds zo nu en dan een lesje via internet mee pikken.

frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do jul 14, 2005 6:52 am

Ik heb het ook geprobeerd, maar heb het laten vallen, omdat die sites praktisch alles onder tab vorm aanbieden.
Als het gewoon is om een "luistervoorbeeld" te hebben, er bestaat bladmuziek met een luister CD erbij, of met een video. Als je in die richting wilt verder zoeken kan je eens grasduinen bij partitura.be, een online winkel, zo zie je wat er bestaat. Er bestaan ook methodes met CD of video erbij.

Ik wacht nog altijd op een reactie voor die .mus files. Jean-François Delcamp is met verlof momenteel. Hij moet beslissen over zoiets.

Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » vr jul 15, 2005 11:26 pm

Het voordeel van de mus.files is dat je de muziek op je eigen tempo kan laten afspelen. Je kan hierdoor het tempo opbouwen. Ik heb zelf moeite om met een metronoom te spelen maar met de mus.files gaat het wel goed.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za jul 16, 2005 12:03 am

Sorry, nog altijd geen reactie. Jean-Frnçois is nog altijd met verlof.
Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » za jul 16, 2005 12:19 am

Okee begrijp ik wel. Wel lekker als je er even tussen uit kan. Ben zelf al wel geweest maar zou best nog wel een aantal weken vrj willen zijn.. Ik wacht geduldig af.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za jul 16, 2005 12:32 am

Hij is gitaarleraar in Brest (Frankrijk). En hij was razend zenuwachtig vanwege dat eerste concert in La Rochelle.
Hij heeft ook een gezin, en moest er even tussenuit.
Hij zal nu wel hebben nagedacht over een gans pak "hangende" problemen.
Altijd zo. Een week of twee is hij onmogelijk te bereiken, en dan tekent hij terug present aan, met een boel innovaties.
Marie-Claire