Partituur Segovia

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Jenny

Partituur Segovia

Bericht door Jenny » di jul 12, 2005 11:36 am

DSegovia heeft hele mooie muziek geschreven. Helaas kan ik niet veel vinden als partituur. Wie kan mij helpen??

Jenny

e.zurcher

Segovia

Bericht door e.zurcher » do aug 04, 2005 9:41 pm

Op deze site kun je een paar stukken van hem vinden. Er zit ook een leuk filmpje van hem bij!
http://www.guitarreriabsas.com.ar/partituras.php

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do aug 04, 2005 9:54 pm

Prachtige site.
Dank je wel.
Marie-Claire

Just Merks

Bericht door Just Merks » zo aug 28, 2005 9:22 pm

Segovia is in mijn optiek de grootste gitarist die er bestond. Ik denk dat alle (misschien zelfs betere) gitaristen veel aan hem te danken hebben. Ik heb zo'n 35 jaar geleden eens een prachtige documentaire van hem gezien op de televisie. Jammer dat je dat soort documentaires neit kunt downloaden via het internet.
Zint eer gij begint.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo aug 28, 2005 10:04 pm

Ik zou hier eens gaan kijken:

http://my.dreamwiz.com/kohjeong/

Segovia is er te bekijken.

Marie-Claire

vabulo

Re: Partituur Segovia

Bericht door vabulo » wo aug 31, 2005 9:48 pm

Jenny schreef: Segovia heeft hele mooie muziek geschreven. Helaas kan ik niet veel vinden als partituur. Wie kan mij helpen??
Veel originele composities van Andres Segovia ga je niet vinden.

Andres Segovia heeft wel enorm veel transcripties voor gitaar gemaakt van composities van andere muziekschrijvers.
Meestal mooie bewerkingen maar ook meestal niet gemakkelijk. Denk maar aan de bewerkingen van de muziek van Bach.

Andere componisten zoals Turina, Torroba,Manuel Ponce, Albert Roussel, Cyril Scott, Alexander Tansman,Castelnuevo-Tedesco hebben dan weer werken voor gitaar voor Andres Segovia geschreven.
Toen hij op op het hoogtepunt van zijn carrière stond kreeg hij van alle kanten van de wereld werken toegestuurd.
Zo heeft Agustín Barrios Mangoré: een originele gitaar partituur aan hem overgemaakt maar deze is onderaan in de stapel blijven hangen.

In mijn archieven ontdekte ik nog een bundel van Andres: : “ Les etudes pour Guitare de Fernando sor” uitgegeven bij Editions Musicales Transatlantiques - Paris. Een bundel van 20 studies van gemiddeld niveau tot moeilijk.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo aug 31, 2005 9:54 pm

Er is ook nog heel veel beschermd.
www.ga-usa.com/cglists

Er staat een link naar de "Segovia Archives", met een gans pak informatie over het werk van Segovia.

Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » do sep 01, 2005 10:01 pm

Ik weet dat er nog veel afgeschermd is. Er is ook veel van hem verloren gegaan en nooit uitgegeven. Segovia heeft zelf ook gecomponeerd maar helaas is daar weinig van terug te vinden.

Groetjes Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do sep 01, 2005 10:03 pm

Er is te veel voor hem geschreven. Wie weet, hopelijk komt er ooit nog een dikke stapel papier uit een zolder getuimeld stampvol partituren van hem.

Marie-Claire