partituren

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
frank

inlezen van files

Bericht door frank » vr jul 22, 2005 6:17 pm

wat ook interessant is om een file direct digitaal (van een pdf) in te lezen, dus zonder ter scannen
dat lukte mij niet met het programma Sharpeye2
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 24, 2005 10:01 am

Het is mij ook niet gelukt om meteen van de PDF in te lezen.
Ik heb andere programma's bekeken, maar ze vertrekken allemaal van een uitvergrote .bmp file om de muziek in te scannen.
Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 24, 2005 10:10 am

Dit is de link voor dat omzetprogramma.
Marie-Claire
http://www.visiv.co.uk/

Ik ga nog wat partituren van de databank inscannen. Spijtig dat het niet met alle stukken even goed lukt.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 24, 2005 10:29 am

De midi files van de ingescande bestanden kunnen niet op de website worden geplaatst, er is geen ruimte genoeg momenteel. Als er een midi-file nodig is om te helpen bij het instuderen, mogen jullie me contacteren via mijn pb of e-mail.
Voor mensen die het nog niet zouden weten: pb is een afkorting van "persoonlijk bericht". Het laat toe om berichten te sturen naar een medelid van het forum.
Groetjes. :ongles: Ik ga mijn nagels wat verzorgen.
Marie-Claire

drlektro

gewoon meer posten

Bericht door drlektro » ma jul 25, 2005 9:07 pm

gewoon meer posten

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 25, 2005 9:08 pm

Hoe bedoel je?
Marie-Claire?

Jenny

Bericht door Jenny » ma jul 25, 2005 10:49 pm

Ik heb het verhaal niet helmaal gevolgd maar hier even een reactie. Ik maak mus bestanden via het programma Finale. Met dit programma kan je ook midi files inlezen. Je hebt dan in ieder geval een mooier geluid als in midi. De noten zet hij er niet echt goed in weg. simpele stukken kan je er via scan ook in openen maar als het wat ingewikkelder wordt dan heeft hij er toch veel moeite mee. Ik heb het programma al weer een hele tijd. Er zijn later vast wel nieuwere versies uitgekomen dit dit soort dingen wel goed doen.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 25, 2005 10:56 pm

Dat scan programma dat ik gebruik is in feite het scan programma dat in finale zit ingebouwd. Behalve dat het er als midi uitkomt. Het is 30 dagen op proef, ik ga proberen tijdens die dertig dagen een maximum aantal partituren in te scannen, zodat het door beginners kan worden gebruikt als steun bij het instuderen van de partituren.
Ik persoonlijk werk niet graag met Finale, ik vind het moeilijk. Ik heb liever Noteworthy, maar daar zit dan weer geen scanfunctie ingebouwd.

Je hebt het zelf gezegd, met sommige partituren kan dat scanprogramma niet overweg.

En Jean-François Delcamp heeft gevraagd om die midis niet op de site te zetten. Iemand die er eentje nodig heeft zal mij thuis moeten contacteren. De site laat momenteel geen midis toe.

Marie-Claire