partituren

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Jenny

Bericht door Jenny » zo jul 17, 2005 11:08 am

De nagel verharder die ik heb is "nail hardener"met formaldehyde. Je mag deze niet constant op je nagels doen omdat de formaldehyde bij langduring gebruik slecht is voor de nagels. Je kan de verhardener twee weken gebruiken en daarna moet je een week niets erop doen. Dus alles er af halen. Ik heb geen last dat het eraf slijt door de snaren. Misschien hebben we in Nederland een een net ander product dan in Belgie. Ik heb geen idee. De vloeistof is in het fleste wat blauw. Na opdrogen krijg je een mooie glans op de nagels maar het kleurt wel helemaal helder op.

Jenny

frank

Bericht door frank » zo jul 17, 2005 1:16 pm

jenny
bedankt
ik ga hetr proberen
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 18, 2005 7:08 am

Slecht nieuws...
Er zijn geen .mus files van de partituren die op de bank staan.
Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » ma jul 18, 2005 10:05 pm

jDat is inderdaad slecht nieuws Marie Claire. Zal ik ze zelf in moeten voeren maar ja dat kost ontzettend veel tijd. Gaat allemaal van het gitaar spelen af.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 18, 2005 10:13 pm

Welke software gebruik je?
Marie-Claire

frank

mus

Bericht door frank » ma jul 18, 2005 10:14 pm

als we met meerdere mernsen een mus project opzetten moet je toch een eind komen
ik moet eerst een finale versie te pakken zien te krijgen.

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 18, 2005 10:19 pm

Inderdaad.
Er is een klein gratis broertje van Finale te downloaden, namelijk Notepad. Maar ik weet niet of je er ook .mus bestanden mee kunt maken.
Als Jenny opgeeft welke stukken ze zou willen hebben, beginnen we er stilaan mee.
Op de website zelf zetten kan momenteel niet, er is te weinig ruimte. Maar sommige moderatoren zouden die bestanden thuis eventueel kunnen opslaan op CD, en opsturen op aanvraag. Ik wil af en toe wel wat inputten.
Marie-Claire.

frank

finale

Bericht door frank » ma jul 18, 2005 10:29 pm

dat is toevallig ik heb net dat fina;le notepad gevonden op het net

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 18, 2005 10:31 pm

Ik ben aan het zoeken of er geen gratis programma bestaat waarmee je muziek kunt scannen, en kunt omzetten naar MIDI.
Marie-Claire

annoost

Bericht door annoost » di jul 19, 2005 11:34 pm

Wat het nagelprdukt betreft, ik was wat verstrooid, mijn produkt komt van het kruidvat.Ik zal zelf ook eens dat van de Hema proberen
Ann

Marie-Claire

scannen partituren

Bericht door Marie-Claire » wo jul 20, 2005 11:20 am

Ik heb misschien een programma gevonden waarmee ik partituren op de scanner leg en die worden naar midi vertaalt. Het is 30 dagen op proef te proberen alvorens je betaalt. Het is me gelukt met een eenvoudige partituur.
Vanavond probeer ik eens een moeilijke partituur uit, zien of het ook lukt.
Mocht het lukken, probeer ik zoveel mogelijk midi files te maken.
Wie heeft zin in een speciale midi (uit de partituren bank op de website, graag) om hem/haar te helpen met het instuderen van een nieuw stuk?
Marie-Claire

frank

scannen

Bericht door frank » wo jul 20, 2005 5:30 pm

super!, Dat vind ik nu het voordeel van zo'n site als deze, je lost samen problemen op, misschien moeten we zo'n programmaatje wel gezamenlijk kopen.Ik doe mee
frank

annoost

Bericht door annoost » do jul 21, 2005 1:17 am

misschien kun je ons ook eens vertellen om welke software het gaat???

Zijn die midi's een beetje te doen om naar te luisteren. Ik ben niet echt een "midi"fan; maar soms kan het wel eens helpen natuurlijk. Het lijkt mij gewoon al leuk om het programma aan het werk te zien.
Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do jul 21, 2005 10:28 am

Ik ga proberen met één van de patituren van graad 10, la fille aux cheveux de lin van Debussy
Ik moet zelf nog behoorlijk prutsen, het is iets in verschillende stappen. Ik heb gisteren een gemakkelijk stuk vanop 1 bladzijde geprobeerd, en dat lukte wel. Nu moet ik eerst nog wel zo'n partituur op meerdere bladzijden tot 1 geheel kunnen maken. Het programma heet Sharp Eye 2.

Ik scan eerst de partituur en save onder een .bmp file, 300 dpi. En het programma herleest het en maakt er een midi file van. Er zullen wel foutjes inzitten.

Mocht het lukken, zet ik het resultaat van mijn gezwoeg op de site. Het is als studiehulp bedoeld. Als ik in de knoei zit met een stuk kwa ritme, put ik dat deel in via notepad, en speel het dan af, gewoon om het ritme te horen. Het is computermuziek, zonder gevoel.
Ik wacht ook nog op toestemming van Jean-François om het te mogen doen en eventueel op de NL site te zetten.

Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do jul 21, 2005 11:45 am

Ik heb deze middag dat programmaatje uitgetest op de level 3 partituren. Sommige partituren lukken heel gemakkelijk, zonder fouten, of 1 of 2 kleinigheden die moeten veranderd worden. Andere partituren zijn gewoon niet gelukt.
Het programma heeft blijkbaar moeite als er veel gepunteerde noten tussen zitten.
Als iemand een midi-file nodig heeft van niveau 3, geef maar een seintje.
Voorbeeldje in bijlage.
Dit bestand moet eerst worden gedownloaded op de PC, dus klikken met rechter muisknop en op de harde schijf van de PC saven.
Marie-Claire