partituren

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo jul 13, 2005 7:08 am

Het is gemakkelijker om een gitaar in een ziekenhuis "binnen te smokkelen" dan een piano.
Blokfluit misschien? Of gewoon zingen?
:P
Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » wo jul 13, 2005 9:17 pm

Sorrie Marie Claire maar ik vind dat je een blokfluit niet met een gitaar kan vergelijken. Een heel ander soort instrument. Meenemen is natuurlijk wel een heel stuk makkelijker.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » wo jul 13, 2005 9:22 pm

Dat bedoelde ik ook.
Discreet om mee te nemen, en geen nagelproblemen.
Sorry, ik wilde niet kwetsen :desole: :desole: :desole:
Marie-Claire

Annemarie

Bericht door Annemarie » do jul 14, 2005 12:29 am

haha, het was toch gewoon een geintje?

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » do jul 14, 2005 6:44 am

Pak van mijn hart.
:wink:
Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » vr jul 15, 2005 11:17 pm

Snap ik ook wel Marie Ckaire maar ja ik moest het toch even kwijt. Ik heb niet zoveel met een blokfluit. Sorry als ik iets te fel uit de hoek ben gekomen.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr jul 15, 2005 11:22 pm

Ik ben ook geen blokfluitliefhebster tenzij het echt geweldig is gespeeld.

Ik had graag een mooiere stem gehad.
Moest ik ooit een tweede instrument moeten kiezen op de Academie, zou ik misschien cello nemen.

Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » vr jul 15, 2005 11:24 pm

Wat de nagel problemen betreft. Ik gebruik al weer een tijdje nagelverharder van de Hema. Ik moet zeggen dat dit wel helpt. Ik had laatst voor de zoveelste keer een klein scheurtje in mijn nagel en ik moest spelen. Ik heb toen een exra laag opgesmeerd en ja hoor ik kon er mee spelen. Twee dagen later scheurde het verder zodat ik toch moest vijlen maar ja ik heb het wel net kunnen rekken. Ik vind trouwens dat te lange nagels ook niet mooier speelt. Tarrega is ook zijn nagels gaan korter knippen om een mooie warme toon te krijgen. Als ze wat korter zijn heb je vaak net een warmere klank. Is het schelle er af. Vind ik persoonlijk mooier. De manier van aanslaan is ook belangrijk. Als je je vingers iets draait is de klank ook weer anders. Krijg je wel mooie effecten mee in je stuk.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » vr jul 15, 2005 11:52 pm

Bedankt voor je nagelverhardertip van Hema. Er is een winkel in Brussel, ik zal zeker eens binnenspringen. Ik had via de andere sites al een heel stel "exotische" merken doorgekregen, zeer duur. Liever een hema.
:wink:
MariClaire

frank

Bericht door frank » za jul 16, 2005 5:21 pm

ik ben blij met de tips over nagels, maandag ga ik weer werken en zullen ze weer korter moeten.
Is het waar dat je met kortere nagels kan spelen?
Je kan toch niet met en nagel en vlees spelen het is toch of of?
frank

frank

Bericht door frank » za jul 16, 2005 5:22 pm

is de nagelverharder zichtbaar? Kan je er als man mee vertonen?
frank

annoost

Bericht door annoost » za jul 16, 2005 10:27 pm

Nagels hoeven helemaal niet lang te zijn. Belangrijkste is dat ze allemaal ongeveer even lang zijn (met uitzondering van de duim dan)

Ooit vertelde mij iemand het volgende:
wanneer je met je duim de vleeskant van je vinger richting nagel duwt , zou het einde van je vinger ongeveer de lengte van de nagel moeten zijn.
-ik hoop dat je deze zeer duidelijk uitleg verstaan hebt?? :roll:
De vingertop zou moeten gesteund worden door de achterliggende nagel.
Belangrijk is ook de groeirichting van de nagel, sommige mensen hebben nagels die naar buiten groeien, van de vleeskant weg en dat is minder interessant.

Mijn nagels zijn max 2 mm lang denk ik(uitzondering is de duim, die is veel langer, want ik heb een erg stijve duim) , als er ene gebroken is gebruik ik nu enn valse nagel (ook van Hema)

Nu ik denk dat zonder nagels spelen ook zijn voordelen heeft, ik geloof echt dat het de aanslagtechniek beter maakt. In een engelstalige niewsgroep hoorde ik dat er daar leraars zijn die hun studenten verplichten de nagels af te snijden en ze moeten zeker een tot twee jaar zonder nagels spelen.
Mijn neefje van 9, is dit jaar ook met gitaar begonnen en speelt ook zonder nagels en ik moet zeggen dat hij een zeer mooie klank heeft en dat op een gitaar van zeker 30jaar oud die toen misschien 3000Bf koste.

Het is vooral belangrijk een mooie klank na te streven
:D :D :D :D
Ann

annoost

Bericht door annoost » za jul 16, 2005 10:34 pm

ik heb ook die nagelverharder van de hema
Fingers Super Trend Nailrepair.
Het is een melkachtig produkt dat helder draagt, op de bijsluiter staat dat het een look van French Manicure nabootst.
Ik ben er persoonlijk niet zo tevreden over, mij helpt het niet echt.
Met het spelen gaat de beschermingslaag er ook af.

Ann

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » za jul 16, 2005 10:39 pm

Alle kinderen op de Academie spelen met korte nagels. De nagels zijn niet stevig genoeg voordat ze 14-15 jaar oud zijn, dan pas vraagt de leraar om te proberen om iets langer te laten groeien.
En als je sommige van die "peuters" bezig hoort....
Mamma mia, enz...
Marie-Claire

frank

Bericht door frank » za jul 16, 2005 11:01 pm

an
uitleg is duidelijk, ik ga mijn nagels iets korter vijlen
bedankt voor jullie info
frank