partituren

Hier kun u uw boodschappen plaatsen. Om in andere rubrieken een boodschap te plaatsen of om gebruik te maken van de gratis partituurbank is het noodzakelijk om u in te schrijven. Raadpleeg de FAQ als u nieuw bent.
frank

partituren

Bericht door frank » za jul 09, 2005 11:35 pm

hoe kan je de partituren bank aanvullen,
hoelang blijven ze erop staan, oneindig, dan hoef ik geen backups te maken!
kan ik partituren (gevonden op internet) uploaden?
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 10, 2005 9:48 am

De partiturenbank blijft bestaan, dus het is niet nodig om back-ups te maken.
Zelf uploaden kan spijtig genoeg niet. Al die stukken werden één voor één met "Finale" ingebracht, vertrekkend van de oorspronkelijke tekst, om zeker te zijn dat er geen auteursrechten op bestaan.
Als je een bepaalde partituur zoekt, kan je een boodschap plaatsen in de rubriek "partituren gezocht", en zo eventueel in contact komen met iemand die je verder kan helpen. :wink:

Marie-Claire

frank

partituren

Bericht door frank » zo jul 10, 2005 10:34 pm

bedankt voor de snelle antwoorden, moet je het programma finale ook opje pc hebben om de partituren te kunnen horen en afdrukken?
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 10, 2005 10:41 pm

Automatisch horen gaat niet. Ik heb hier een reeks mp3's, maar op gitaar gespeeld. Ik stuur zo meteen een voorbeeld van de "Lagrima" op. Ik probeer momenteel die lijst zover te krijgen dat ik ze jullie kan posten, zodat ik jullie een mp3 kan opsturen indien beschikbaar, maar het lukt niet erg. De informatici zijn al een paar weken zoet met het probleem.
De partituren zelf zijn als PDF (Acrobat Reader). Er bestaan ook enkele partituren met tabs erbij, maar die zijn zeldzamer.
Eventjes de lagrima gaan zoeken, opgenomen door iemand die aan de site deelneemt, de partituur staat in de bank. De muziek is uiteraard stukken expressiever dan hetgeen je met een computerversie krijgt.
Marie-Claire

Sorry Ik heb mezelf moeten censuren. Een mp3 mag geen twee maal geplaatst worden, één van de grondregels.
OOOOOoooooopppppsss, eventjes vergeten. :oops: :oops: :oops:
Marie-Claire
Laatst gewijzigd door Marie-Claire op ma jul 11, 2005 6:47 am, 2 keer totaal gewijzigd.

frank

Bericht door frank » zo jul 10, 2005 10:49 pm

bedankt voor de mp3 van lagrima,
zo leer je weer van een ander, mijn tempo zit goed, maar zo mooi speel ik (nog) niet
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 10, 2005 10:59 pm

Ze speelt ontzettend goed.
Marie-Claire

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » zo jul 10, 2005 11:34 pm

Hallo,
In verband met je nagellengte, heeft Cécile, die de Lagrima speelt, ooit foto's opgestuurd van haar handen (of liever van haar nagellengte).
Misschien hebben jullie er iets aan.
Marie-Claire

frank

Bericht door frank » ma jul 11, 2005 12:03 am

met die nagellengte durf ik als mannelijke dokter wel in het ziekenhuis te verschijnen
leuk dat je interactief informatie kan uitwisselen
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 11, 2005 6:52 am

Het zijn ook maar 4 nagels van de 10. Er zal zeker ook een hygiënisch aspect aan zitten.
Marie-Claire.

Jenny

Bericht door Jenny » ma jul 11, 2005 9:49 pm

Als de stukken zijn ingebracht in Finale is het dan ook mogeijk om de bestanden ook als mus.file op de site te zettten. Als je het Finale bestand hebt dan kan je zelf hiermee aan de slag. Zou wel een hele fijne optie zijn vooe de study van het stuk.

Jenny

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » ma jul 11, 2005 9:55 pm

Ik zal vragen of ik die bestanden kan krijgen, of toch die paar waarin je eventueel geïnteresseerd bent.
De geluidsbestanden vergen enorm veel bandbreedte, er zijn beperkingen qua grootte, enz.... omdat de site het niet zou aankunnen.
:wink:
Ook voor beeldbestaanden zijn er beperkingen ingevoerd, om dezelfde reden. :wink: :wink:
Marie-Claire

frank

finale files

Bericht door frank » ma jul 11, 2005 11:12 pm

ook ik ben geinteresseerdin finale files, daarmee kan je je stukken m.i.mee instuderen
frank

Marie-Claire

Bericht door Marie-Claire » di jul 12, 2005 7:19 am

OK. Ik dien een "officiële" aanvraag in om ze te mogen gebruiken.
Ik laat jullie iets weten.
Marie-Claire

Jenny

Bericht door Jenny » di jul 12, 2005 9:20 am

Okee ik ben benieuwd wat het resultaat ervan is. Ik wacht met spanning af.

Jenny

Annemarie

Bericht door Annemarie » wo jul 13, 2005 12:50 am

Wel grappig die nagels. Ik loop al 25 jaar met lange nagels rechts en korte nagels links. Het is nog nooit iemand opgevallen. Ik krijg wel verbaasde blikken als ik het laat zien. Jammer idd dat je als arts geen lange nagels mag hebben. Toch maar pianolessen nemen dan??? 8)

Esther